Fram till konventen lär knappast några seriösa attacker göras, nu är det är för sent för att påverka nomineringen och för tidigt att påverka valet. Helgens grej med att han för årtionden sedan ringt skvallertidningar under falskt namn och berömt sig själv är lite udda, men det biter inte. Det är sånt man förväntar sig av JR Ewing liksom. Något bättre måste de ha att komma med. Frågan är när det är bästa tajmingen.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
Var har du fått det ifrån att Gingrich skulle ha en tvillingbror? Visserligen blir det twin om man läser newt baklänges, så det kan uppfattas som ett hemligt meddelande, men...
En tvilling vore annars perfekt som VP, för även i fall av två presidentmord skulle man likväl ha ytterligare en ersättare i beredskap.

Oven Gingrich, ser åtminstone ut och låter som en tvilling och är också historiker. Det kanske finns fler kloner. Oven borde också sökt nominering så att de båda kunnat debattera mot varandra. Förvirringen skulle bli komplett, vem är vem och sade vad? Perfekt för politisk taktik. De kan säga motsatta saker och vinna tillsammans som P&VP. Fast jag har aldrig sett båda samtidigt.
Skämt å sido tror jag att Gingrich blir användbar för Trump, men främst efter valet. VP blir nån som är en slags väljarvinnare bland independents eller demokrater. Det kanske blir nån slags identitetsperson trots allt. Det kan vinna en del av de som röstar demokratiskt p.g.a. sin identitet, vilket somliga tydligen gör. Nån som har ett rent förflutet och kan hålla käften i styr. VP-valet har större nedsida än uppsida tror jag. Jag hörde annars en välbekant röst i svensk TV nämna Kennedy :-) Men han vet nog inte så mycket om politik.