Citat:
Ursprungligen postat av
Lille.Stockholm
Men enligt modellen blir det också ganska tight. Jag har läst att IN liknar WI??
Ja, fast enligt modellen är Indiana -1.7 för Trump, medan Wisconsin är -23.6! Jag trodde också att de staterna påminde om varandra, men den etniska sammansättningen är uppenbarligen mycket bättre för Trump i Indiana.
Citat:
I IN hela 30 delegater delas ut till "statewide" vinnare. Förenklat sagt, finns det just nu bara tre delstater, dit Trump bör lägga pengar PA, IN och CA

Vinner han IN och PA ("unbounds" i PA är dock inte av samma kvalite), blir det kört för never-Trump/GOP.
Nu kommer dock GOP att lägga stor press på Kasich att hoppa av/be sina väljare att taktikrösta på Cruz/inte lägga några pengar på ads i IN
Men visst ser det otroligt bra ut nu? Indiana och Kalifornien var de stora frågetecknen. Kalfornienfrågetecknet rätas ut till ett utropstecken för varje ny poll, och så din nya poll i Indiana! Det krävs fan mycket för att behålla pessimismen nu.
Dessutom så kommer de inte kunna sno det här om Trump hamnar på typ 1100 med Cruz 400 efter. Han har mer marginal än vad vi tror, tror jag.