Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-22, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Bernie o Donald har mycket gemensamt, jag gillar dom båda ! Skrapar man på ytan vill dom förändra, fast med lite olika medel, Trump vinner men se upp för de mörka krafterna, det kan hända en olycka framåt oktober!

Hoppas bara på att det blir många som hamnar i fängelse när det här racet är över haha. Trump har själv sagt att han inte tänker låta Hillary komma undan!
Senast redigerad av Deepineuphoria 2016-04-22 kl. 14:16.
2016-04-22, 14:36
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Det mest komiska i situationen är ju att Cruz kommer tjata dygnet runt fram till nästa tisdag om hur Trump är en "undercover democrat" som egentligen vill ha fri invandring och månggifte, bara för att Trump inte brydde sig nämnvärt om var trannies väljer att gå på toaletten

Ja, det där är inte en fråga som en anständig politiker ens ska prata om. Och Trump tycks vara den ende i hela USA som förstår det. Istället är det en fråga för civilsamhället att lösa, t.ex. en folkmobb med tjära och fjädrar.

Citat:
Kasich däremot lär väl fira som att han blivit president om han vinner en delegat eller flera på tisdag

Han firar väl att han slipper sitta i ett madrasserat rum (jfr Matt Forneys kommentar om honom).
2016-04-22, 15:04
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
Bernie o Donald har mycket gemensamt, jag gillar dom båda ! Skrapar man på ytan vill dom förändra, fast med lite olika medel, Trump vinner men se upp för de mörka krafterna, det kan hända en olycka framåt oktober!

Agree! Det handlar om att Trumpen & Bernie står för vad svensk pk-media brukar kalla för "populism"... Finns det någon som överhuvudtaget vet vad SVT/Aftonhoran m.fl. definierar som populism!?
2016-04-22, 15:41
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Något lurt på gång i Indiana inte en ända poll ute. Känns som de inte vill att folket där ska veta att Trump leder, Wisconsin hade ju polls ute 2-3 månader innan valet.

Det är inget lurt, just Indiana är en av de stater som är hårt reglerad mot denna typ av undersökningar. Budskapet måste framföras av en levande aktör, det fungerar t.ex alltså inte med en robotröst som ringer upp och frågar hur du skall rösta. Det skall även godkännas att man vill deltaga etc. etc. Det blir helt enkelt för kostsamt
2016-04-22, 19:18
Bannlyst
Indiana mätning!

http://www.wthr.com/story/31792956/exclusive-wthrhpi-poll-trump-clinton-ahead-in-indiana
Margin of error: 4.3%

Donald Trump 37%
Ted Cruz 31%
John Kasich 22%

Kasich brukar dock överskattats (t.ex. i WI), så det lär bli tight

EDIT: det står också att det kommer mer info
Citat:
Tonight starting at 5:00 pm, we will take a look at the role women will play at the ballot box and how geography figures into all of this.

Check back for updates throughout the day or watch WTHR at noon, 5:00 and 6:00 pm.
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-04-22 kl. 19:22.
2016-04-22, 19:34
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Indiana mätning!

http://www.wthr.com/story/31792956/exclusive-wthrhpi-poll-trump-clinton-ahead-in-indiana

Donald Trump 37%
Ted Cruz 31%
John Kasich 22%

Oerhört positivt!

Indiana ligger, på den etniska skalan, ungefär mittemellan Missouri och Michigan för Trump. I Missouri var det oerhört jämnt men Trump lyckades vinna stort ändå, mycket tack vare upplägget - ungefär samma upplägg som i Indiana. I Micihigan vann Trump klarare. Ohio ligger också kring de här staterna etniskt (faktiskt bättre för Trump än Indiana), men där kan man nog härföra Kasichs vinst till hans guvernörskap.

Jag rekommenderar den etniska modellen igen. Titta bara hur rätt den har haft nästan hela tiden:

https://twitter.com/Ricky_Vaughn99/status/717812089838907396
Senast redigerad av baggebo1 2016-04-22 kl. 19:37.
2016-04-22, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Oerhört positivt!

Indiana ligger, på den etniska skalan, ungefär mittemellan Missouri och Michigan för Trump. I Missouri var det oerhört jämnt men Trump lyckades vinna stort ändå, mycket tack vare upplägget - ungefär samma upplägg som i Indiana. I Micihigan vann Trump klarare. Ohio ligger också kring de här staterna etniskt (faktiskt bättre för Trump än Indiana), men där kan man nog härföra Kasichs vinst till hans guvernörskap.

Jag rekommenderar den etniska modellen igen. Titta bara hur rätt den har haft nästan hela tiden:

https://twitter.com/Ricky_Vaughn99/status/717812089838907396
Men enligt modellen blir det också ganska tight. Jag har läst att IN liknar WI?? Och i WI överskattades Kasich med 6-8 procentenheter och Cruz underskattades med nästan 10 procentenheter. I IN hela 30 delegater delas ut till "statewide" vinnare. Förenklat sagt, finns det just nu bara tre delstater, dit Trump bör lägga pengar PA, IN och CA
Vinner han IN och PA ("unbounds" i PA är dock inte av samma kvalite), blir det kört för never-Trump/GOP.
Nu kommer dock GOP att lägga stor press på Kasich att hoppa av/be sina väljare att taktikrösta på Cruz/inte lägga några pengar på ads i IN
2016-04-22, 20:08
Medlem
kung.av.julmusts avatar
Citat:
Indiana mätning!

Donald Trump 37%
Ted Cruz 31%
John Kasich 22%

Kul att slutligen få en indikation från Indiana, och kul att Trump leder om än ganska knappt. Man bör kunna utfå från att det bara kan bli bättre när man adderar momentumet från kommande tisdag
2016-04-22, 20:15
Medlem
Jag trodde länge att Trumps kampanj var på allvar, men när han började prata om hjältarna på seven eleven fattade även jag som är lite trög att han bara trollar och larvar sig.
2016-04-22, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Jag trodde länge att Trumps kampanj var på allvar, men när han började prata om hjältarna på seven eleven fattade även jag som är lite trög att han bara trollar och larvar sig.
Du överskattar dig
Citat:
Ursprungligen postat av kung.av.julmust
Kul att slutligen få en indikation från Indiana, och kul att Trump leder om än ganska knappt. Man bör kunna utfå från att det bara kan bli bättre när man adderar momentumet från kommande tisdag
Det bör rimligtvis ge ett par superviktiga procentenheter
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-04-22 kl. 20:25.
2016-04-22, 20:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Seven eleven, nine eleven, what's the difference? Trump är så rik att alla siffror under miljarden går på ett ut för honom
2016-04-22, 20:30
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Men enligt modellen blir det också ganska tight. Jag har läst att IN liknar WI??
Ja, fast enligt modellen är Indiana -1.7 för Trump, medan Wisconsin är -23.6! Jag trodde också att de staterna påminde om varandra, men den etniska sammansättningen är uppenbarligen mycket bättre för Trump i Indiana.
Citat:
I IN hela 30 delegater delas ut till "statewide" vinnare. Förenklat sagt, finns det just nu bara tre delstater, dit Trump bör lägga pengar PA, IN och CA
Vinner han IN och PA ("unbounds" i PA är dock inte av samma kvalite), blir det kört för never-Trump/GOP.
Nu kommer dock GOP att lägga stor press på Kasich att hoppa av/be sina väljare att taktikrösta på Cruz/inte lägga några pengar på ads i IN
Men visst ser det otroligt bra ut nu? Indiana och Kalifornien var de stora frågetecknen. Kalfornienfrågetecknet rätas ut till ett utropstecken för varje ny poll, och så din nya poll i Indiana! Det krävs fan mycket för att behålla pessimismen nu.

Dessutom så kommer de inte kunna sno det här om Trump hamnar på typ 1100 med Cruz 400 efter. Han har mer marginal än vad vi tror, tror jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in