2016-05-10, 14:25
Bannlyst
Use Your Illusion borde lyssnas på mera, säkert ett gäng bortglömda guldkorn där menar jag. Eller?
Citera
2016-05-10, 17:51
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Use Your Illusion borde lyssnas på mera, säkert ett gäng bortglömda guldkorn där menar jag. Eller?

Varför inte? Use Your Illusion-skivorna var två av 90-talets mest framgångsrika album, samtliga genrer!

Jag såg just filmen "Cool Hand Luke" ifrån 1967 där introt ifrån "Civil War" myntades!
Citera
2016-05-13, 17:32
Medlem
Fan va jävla badass Axl ser ut på denna bild

https://www.instagram.com/p/BFWem8uvkKN/?taken-by=katbenzova_photo
Citera
2016-05-15, 00:21
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don-karnage
Fan va jävla badass Axl ser ut på denna bild

https://www.instagram.com/p/BFWem8uvkKN/?taken-by=katbenzova_photo
Ja verkligen, som en 55-årig gubbe.
Citera
2016-05-15, 02:10
Medlem
TheMentalitas avatar
Känns som att Axl genomgått en stor nytändning. Största skillnaden mot för bara ett par år sen är rösten. Det är som att han anstränger sig mer nu, att mer står på spel. Inge mer Mickey-mouse-moments med rösten. Man blir fan tårögd stundtals vad rösten låter bra!

Sen verkar han plötsligt blivit en ödmjuk lugn snubbe. Vilket känns rätt udda med tanke på att han varit känd för stt vara spritt språngande galen sedan 80-talet... Har sett en del videos när han tar sig tid snackar med vanliga fans. Känns mindre divig.
Citera
2016-05-15, 10:11
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMentalita
Känns som att Axl genomgått en stor nytändning. Största skillnaden mot för bara ett par år sen är rösten. Det är som att han anstränger sig mer nu, att mer står på spel. Inge mer Mickey-mouse-moments med rösten. Man blir fan tårögd stundtals vad rösten låter bra!

Sen verkar han plötsligt blivit en ödmjuk lugn snubbe. Vilket känns rätt udda med tanke på att han varit känd för stt vara spritt språngande galen sedan 80-talet... Har sett en del videos när han tar sig tid snackar med vanliga fans. Känns mindre divig.
Det känns som att Axl står inför ett vägskäl nu. Och han vet om det.

Antingen fortsätta vara ett rövhål, komma sent till spelningar o.s.v. med Guns och AC/DC och troligen då även bränna sina sista broar.

Eller ta sig i kragen, skärpa sig och visa att han fixar Guns och AC/DC proffsigt år 2016 och då säkert öppna fler dörrar för framtiden.

Han verkar mer ödmjuk, sympatisk, bättre röst, inga direkta skandaler och försenade spelningar vad man hört om. Sedan har det säkert skrivits in i kontrakt m.m. att han ska gå på i tid o.s.v. Kan aldrig tänka mig att Guns i allmänhet och Angus (AC/DC) i synnerhet skulle acceptera divan Axl.
Citera
2016-05-16, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Det känns som att Axl står inför ett vägskäl nu. Och han vet om det.

Antingen fortsätta vara ett rövhål, komma sent till spelningar o.s.v. med Guns och AC/DC och troligen då även bränna sina sista broar.

Eller ta sig i kragen, skärpa sig och visa att han fixar Guns och AC/DC proffsigt år 2016 och då säkert öppna fler dörrar för framtiden.

Han verkar mer ödmjuk, sympatisk, bättre röst, inga direkta skandaler och försenade spelningar vad man hört om. Sedan har det säkert skrivits in i kontrakt m.m. att han ska gå på i tid o.s.v. Kan aldrig tänka mig att Guns i allmänhet och Angus (AC/DC) i synnerhet skulle acceptera divan Axl.

Ja, det har troligtvis skrivits in i kontrakten att han ska gå på i tid. Det var inte så längesen dom lirade på Sweden Rock Festival och han var ett par timmar sen. Måste säga att jag är imponerad över hur han har gått från inaktiv relik till att headlina två av världens största rockband samtidigt.
Citera
2016-06-15, 07:25
Medlem
Estranged62s avatar
Antingen borde folk sluta tro på så mycket skit som skrivs i aftonhoran om Axl eller så ta och lämna 90 talet och ta reda på lite mer fakta om hur han egentligen är och varit senaste 10 åren.

För er som är intresserade så finns här en intressant frågestund med Axl för någon dag sen..

https://www.youtube.com/watch?v=KSSJIgSyoQo

Ska och se GNR i San Diego den 22 Aug. Ska bli great
Citera
2016-06-28, 15:33
Medlem
Dimaks avatar
Ingen som glömt av att de började sin turnering nu? Axl låter bra och allt är najz , får hoppas de kommer Sverige och Europa snart , JAG KOMMER ATT HOPPA UPP PÅ SCENEN I SISTA LÅTEN OCH KRAMA OM AXL OCH SLASH OCH HOPPA NER TILL PUBLIKEN INNAN SÄKERHETSVAKTERNA TAR MIG!
Citera
2016-07-02, 21:15
Medlem
Guns N' Roses | Live In Washington, DC | 6/26/16 | Not In This Lifetime Tour | *Full Concert*
https://www.youtube.com/watch?v=hw6n2W_4O2A
Citera
2016-07-06, 03:58
Medlem
Slints avatar
Sitter och tittar på "Estranged" från Washington DC nu från den 26/6... https://www.youtube.com/watch?v=Vmc4dDuaUkw
Jag har varit lite tveksam till att titta på hur det låter från deras reunion shower, mest för att inte bli så jävla besviken, då GNR har varit mitt favoritband sen 1988 i princip.. jag har sett dom 91', min första konsert liksom.. dom har betytt mycket för mig. Men sen allt jävla drama som hände på 90-talet förstörde lite charmen till dom. Men jag har ju alltid hoppats på att originalsättningen ska köra en reunion. Visst blir man glad att Slash och Axl slutit fred till slut, åtminstone en vapenvila... och jag måste säga, det låter jävligt bra nu när dom spelar. Dom har nog aldrig låtit så bra som nu, men utan Izzy så saknas det ändå det där lilla som skulle fullända det hela. Man måste fan ge Axl credd ändå, han sjunger helt ok, med tanke på hur han lät för ett par år sedan. Man märker också på honom att det är en helt annan känsla i han nu när han spelar med Slash och Duff jämfört med hans nya GNR. Sen har han ändå liksom aldrig gett upp Guns heller. Han har fortsatt med det, trots att det bara var han kvar och han var "the bad guy" i pressen. Starkt. Och nu att han är med i två av de största rockbanden - AC/DC och Guns..

Och vilka bra jävla låtar de hade.. ta Estranged.. lyssna på låten.. vilken jävla musik.. dom var sjukt bra. Ta bara Live at the Ritz 1988.. helt otrolig konsert, vilken känsla och attityd dom hade. Inte konstigt att dom spårade ur egentligen. Det var som en jävla explosion.
Axl har dock blivit jävligt sliten. Visserligen är han ju över femtio bast..

Nej, jag tycker det är grymt att de spelar ihop igen... Izzy, du kan väl komma tillbaka? Bara för en spelning?

Måste bara tillägga att dom alla ser jävligt slitna och gamla ut, inte alls som när de var unga Det är gubbar, så det kommer aldrig bli lika bra som åttiotalet liksom. Det är en besvikelse så klart. Men det är bara att inse att vi alla blir äldre.. Tragiskt.

Sen att dom ska ha det här bandet med en massa extra snubbar som Dizzy och synthbruden.. Guns ska vara skitigt, bara dom på scen och spela på klubbar. Bort med maracasen!
Senast redigerad av Slint 2016-07-06 kl. 04:06.
Citera
2016-07-06, 22:17
Medlem
Tunnan.och.Morotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Sen att dom ska ha det här bandet med en massa extra snubbar som Dizzy och synthbruden.. Guns ska vara skitigt, bara dom på scen och spela på klubbar. Bort med maracasen!
Jo precis men det är ändå typ 30år försent 🐸
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in