2016-05-14, 10:24
Medlem
Fazerfazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Det är lite det jag menar. Om de försökt hålla koll på dig och dina inlägg, men inte kunnat styrka att det var du, så kanske de fick det sista de behövde. Men jag spekulerar bara.

Det stod mitt för och efternamn i deras bilaga.
Citera
2016-05-14, 11:02
Medlem
amentjeinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazerfazer
Det stod mitt för och efternamn i deras bilaga.

Hade du ett nick man kunde googla? Använde du samma nick som på flashback som på Facebook?

Flashback ger inte ut din identidet.
Citera
2016-05-14, 11:12
Medlem
Greateds avatar
Klart som fan att Wifi/allmäna datorn på psyket är övervakat, aldrig i helvetet att polisen spårar inlägg via flashback.
Citera
2016-05-14, 11:14
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazerfazer
För ca 7 veckor sedan låg jag inne på psyket. Jag postade då ett inlägg i psykisk hälsa-tråden där jag skrev att jag hade planerat att ta mitt liv inne på avdelningen med hjälp av en kabel jag kommit åt. I övrigt hade jag ej berätta för någon om min plan. Någon timme därefter (osäker på tiden) kom personalen in till mitt rum, tog kabeln och satte extravak på mig.

Dagen efter blev jag inkallad till överläkaren, som hade ett utdrag på alla mina inlägg på flashback som polisen samma kväll hade faxat till avdelningen där det påstod att de under en längre tid hade följt mig pga min aktivitet i drogtrådar (jag hade aldrig skrivit någonting om import eller själv säljer).

Hur fan kunde de spåra mig?

Gissar att de helt enkelt spionerar på och övervakar all internet-trafik inne på psyket för att se vad psykpatienterna hittar på och skriver och läser för saker online, och att det är det allting beror på.
Citera
2016-05-14, 11:18
Medlem
Surfar på deras Wi-Fi och undrar hur de kan veta vad du gör på internet...?
Citera
2016-05-14, 11:24
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntzPantz
Surfar på deras Wi-Fi och undrar hur de kan veta vad du gör på internet...?

Ja.
För att bygga vidare på detta och skriva något konstruktivt så tipsar jag om att ansluta din teknik till VPN, exempelvis Hidemyass eller OVPN.

Det är enligt mig ointressant hur dom gjorde eftersom det med facit i hand är uppenbart att dom kan göra det. Okrypterad data läser fel sorts folk, du lever och verkar i ett land som inte värnar om din nätintegritet.
Citera
2016-05-14, 11:27
Medlem
aquoss avatar
Du hänger på deras nät, de ser allt du gör.

Flashback krypterar inte ett shit som skickas.
Citera
2016-05-14, 11:33
Medlem
Poliserna utgör antagligen 5% av användarna här på Flashback... bara att titta efter de som stavar mest uselt för att identifiera de värsta bovarna. Lol
Citera
2016-05-14, 11:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aquos
Du hänger på deras nät, de ser allt du gör.

Flashback krypterar inte ett shit som skickas.
Klart det krypteras. Det är anledningen till att det står https istället för http när man ansluter till Flashback.
Citera
2016-05-14, 11:36
Medlem
Fazerfazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amentjeina
Hade du ett nick man kunde googla? Använde du samma nick som på flashback som på Facebook?

Flashback ger inte ut din identidet.

Nej bara här och på countermail.
Citera
2016-05-14, 11:45
Medlem
Fazerfazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greated
Klart som fan att Wifi/allmäna datorn på psyket är övervakat, aldrig i helvetet att polisen spårar inlägg via flashback.

Vilket betyder att de övervakar hela sjukhuset?
Citera
2016-05-14, 12:33
Medlem
Det kan ju vara en användare som ringde polisen i.o.m du skrev vilket område du kom ifrån. Och sedan tog polisen och kontaktade psykavdelningar och deras it avdelning? På så sätt kan de ha fått kopplingen och sedan blivit intresserade av dina droginlägg.

Finns ju en del folk som har ringt polisen efter "ta livet av mig" trådar.

Har du tryckt på någons länk efter din ta livet av dig tråd? Någon kanske fick ditt ip och kunde då direkt få ut vilket sjukhus/institution du satt på.

Fast det kanske är vanligt att itfolket på psyk institutioner kontrollerar vilka sidor du är inne på. Så de kanske kontakta polisen själva direkt. Låter väl inte helt osannolikt att offentliga institutioner har något automatiskt loggsystem som flaggar om tex flashback besöks.

Timing attacker är stort idag för att ta reda på din identitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in