2016-05-14, 09:41
Medlem
Fazerfazers avatar
Jag hade tidigare en annan användare på flashback där jag hade ca 60-70 inlägg, varav de flesta i drogtrådarna. Jag hade aldrig röjt min identitet förutom min ålder och kön samt att jag var från Västerbotten.

För ca 7 veckor sedan låg jag inne på psyket. Jag postade då ett inlägg i psykisk hälsa-tråden där jag skrev att jag hade planerat att ta mitt liv inne på avdelningen med hjälp av en kabel jag kommit åt. I övrigt hade jag ej berätta för någon om min plan. Någon timme därefter (osäker på tiden) kom personalen in till mitt rum, tog kabeln och satte extravak på mig.

Dagen efter blev jag inkallad till överläkaren, som hade ett utdrag på alla mina inlägg på flashback som polisen samma kväll hade faxat till avdelningen där det påstod att de under en längre tid hade följt mig pga min aktivitet i drogtrådar (jag hade aldrig skrivit någonting om import eller själv säljer).

Hur fan kunde de spåra mig?
Citera
2016-05-14, 09:45
Medlem
Hej.
Hur kom du åt internet under tiden på psykakut?
Var det via sjukhuset eller "egen" mobil?

Med vänlig hälsning, Hårga
Citera
2016-05-14, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harga
Hej.

precis. är man inlåst på psyk så får man inte ha någon telefon elr dator !
Citera
2016-05-14, 09:57
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Hej.

Citat:
Ursprungligen postat av CaffinatedPanda
Det finns många psyken där man kan använda internet och dator,. Till exempel på psyket några hundra meter från södra station i sthlm, där finns d en dator med internet man får använda. eller t ex ankaret i Haningen/handen

sedan finns det säkert fler som inte har internet t ex psyket i örebro respektive jönköping. riktigt keffa ställen.
Citera
2016-05-14, 10:00
Medlem
Fazerfazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaffinatedPanda

Givetvis hade jag tillgång till telefon, dator och internet.
Citera
2016-05-14, 10:01
Medlem
Fazerfazers avatar
Citat:
Hej.

Sjukhuset Wi-Fi

hade för övrigt ej skrivit vilken avdelning jag låg på med den hade enbart skickats till den jag vistades på.
Citera
2016-05-14, 10:06
Medlem
Reevess avatar
Det låter som att de lagt pussel och kommit fram till att det var du när du också säger att du är inlagd. Möjligtvis var det den biten av pusslet som krävdes för att se motivet.
Citera
2016-05-14, 10:09
Medlem
Fazerfazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Det låter som att de lagt pussel och kommit fram till att det var du när du också säger att du är inlagd. Möjligtvis var det den biten av pusslet som krävdes för att se motivet.

De hade ju dock följt mig under längre tid, påstod dem.
Citera
2016-05-14, 10:11
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazerfazer
De hade ju dock följt mig under längre tid, påstod dem.

Det är lite det jag menar. Om de försökt hålla koll på dig och dina inlägg, men inte kunnat styrka att det var du, så kanske de fick det sista de behövde. Men jag spekulerar bara.
Citera
2016-05-14, 10:16
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fazerfazer
Jag hade tidigare en annan användare på flashback där jag hade ca 60-70 inlägg, varav de flesta i drogtrådarna. Jag hade aldrig röjt min identitet förutom min ålder och kön samt att jag var från Västerbotten.

För ca 7 veckor sedan låg jag inne på psyket. Jag postade då ett inlägg i psykisk hälsa-tråden där jag skrev att jag hade planerat att ta mitt liv inne på avdelningen med hjälp av en kabel jag kommit åt. I övrigt hade jag ej berätta för någon om min plan. Någon timme därefter (osäker på tiden) kom personalen in till mitt rum, tog kabeln och satte extravak på mig.

Dagen efter blev jag inkallad till överläkaren, som hade ett utdrag på alla mina inlägg på flashback som polisen samma kväll hade faxat till avdelningen där det påstod att de under en längre tid hade följt mig pga min aktivitet i drogtrådar (jag hade aldrig skrivit någonting om import eller själv säljer).

Hur fan kunde de spåra mig?
Om det hela nu är sant så har du väl råkat lämna någon slags personlig information i något av dina inlägg. Eller så har väl nån polare, som känner ditt nick, fått för sig att det vore trevligt att ha dig kvar i livet (folk får för sig så konstiga saker). Om du vill smyga så är väl ett allmänt råd att försöka göra så lite väsen om sig som möjligt, när man är under the influence.
Fast i det här fallet kanske du i framtiden kan skänka polisen en tacksamhetens tanke, med tanke på utfallet och vad som hade kunnat ske.

Polisen, eller annan, har givetvis inte fått någon information om dig inifrån Flashback.
Citera
2016-05-14, 10:17
Moderator
Pentyls avatar
Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Övervakning och integritet
/Moderator
Citera
2016-05-14, 10:23
Medlem
Fazerfazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Om det hela nu är sant så har du väl råkat lämna någon slags personlig information i något av dina inlägg. Eller så har väl nån polare, som känner ditt nick, fått för sig att det vore trevligt att ha dig kvar i livet (folk får för sig så konstiga saker). Om du vill smyga så är väl ett allmänt råd att försöka göra så lite väsen om sig som möjligt, när man är under the influence.
Fast i det här fallet kanske du i framtiden kan skänka polisen en tacksamhetens tanke, med tanke på utfallet och vad som hade kunnat ske.

Polisen, eller annan, har givetvis inte fått någon information om dig inifrån Flashback.

Nej, jag hade ej undanröjt någon personlig i övrigt förutom det jag har förklarat. Ingen känner till mitt nick då man som alla vet gärna inte utlämnar sitt flaskback-konto.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in