Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2016-05-18, 22:37
  #61
Avstängd
affekaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Menar du att alla som vårdas på en psykavdelning kan inte hantera internet?
Och vad menar du med jävla lallande?


Vissa knarkare klarar av att ta endast ett glas sprit det innebär inte att alkohol bör vara tillåtet på ett behandlingshem...

Även om vissa på psyket klarar av internet så innebär det inte att alla kan det och en stor del klarar högst troligtvis inte av det då man inte hade suttit där man sitter om man hade haft kontroll på sin hjärna. Lite som att släppa loss ett barn på en anstalt, alla är inte pedofiler men vissa är det. Är det då värt risken?
Citera
2016-05-18, 23:05
  #62
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Vissa knarkare klarar av att ta endast ett glas sprit det innebär inte att alkohol bör vara tillåtet på ett behandlingshem...

Även om vissa på psyket klarar av internet så innebär det inte att alla kan det och en stor del klarar högst troligtvis inte av det då man inte hade suttit där man sitter om man hade haft kontroll på sin hjärna. Lite som att släppa loss ett barn på en anstalt, alla är inte pedofiler men vissa är det. Är det då värt risken?
Då det handlar om vård och inget annat, eventuellt under tvång, så ser jag ingen anledning till att ägna sig åt restriktioner som inte kan motiveras ur ett vårdperspektiv.
Citera
2016-05-18, 23:32
  #63
Avstängd
affekaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Då det handlar om vård och inget annat, eventuellt under tvång, så ser jag ingen anledning till att ägna sig åt restriktioner som inte kan motiveras ur ett vårdperspektiv.

Finns en anledning till varför individen blir satt på LPT eller hamnar på akutpsyk. Internet är en kraftig katalysator för en massa djävulskap speciellt för psykiskt sköra / paranoida schizofrena människor. Ett psyk ska vara ett neutralt och harmoniskt utrymme som ska behandla människor inte något internetcafé där man riskerar att utsätta sig själv eller andra för brott. Finns en anledning till varför man inte låter psykpatienter använda knivar. Jag tror att du fattar exakt vad jag menar och vet mycket väl om hur jag tänker kring detta, ditt problem verkar snarare vara den inbillade tanken på internet som en mänsklig rättighet. Eller har jag fel?
Citera
2016-05-18, 23:49
  #64
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Finns en anledning till varför individen blir satt på LPT eller hamnar på akutpsyk. Internet är en kraftig katalysator för en massa djävulskap speciellt för psykiskt sköra / paranoida schizofrena människor. Ett psyk ska vara ett neutralt och harmoniskt utrymme som ska behandla människor inte något internetcafé där man riskerar att utsätta sig själv eller andra för brott. Finns en anledning till varför man inte låter psykpatienter använda knivar. Jag tror att du fattar exakt vad jag menar och vet mycket väl om hur jag tänker kring detta, ditt problem verkar snarare vara den inbillade tanken på internet som en mänsklig rättighet. Eller har jag fel?
Jag håller med om det som handlar om "utrymme", men ser ingen mening i att som standardåtgärd förbjuda internet.
Jag kan även nämna att jag trodde att du tänkte något helt annat om psykvård, att det skulle handla om någon sorts bestraffning. Det berodde på kommentaren jävla lallande, en inte alltför ovanlig kommentar när det gäller vårt rättssystem.
Citera
2016-06-11, 19:06
  #65
Avstängd
GoogleSEOs avatar
Gissar att med kända data som TS själv gett om sig själv är det bara ett fåtal tänkbara. Att sedan personer inom området själva läser allt som skrivs inom området och har viss koll på det genom att prenumerera nya artiklar eller ämnen med vissa av nyckelorden får nog hållas sannolikt.

Har de sedan hittat någon på samma avdelning de jobbar på, är det ganska självklart att bara mäta mot exakt den tiden då höga vederbörande har tillgång till datorn. Svårare än så behöver det inte vara. Det är trotts allt deras jobb att ha viss koll.
Citera
2016-06-11, 23:48
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaffinatedPanda
precis. är man inlåst på psyk så får man inte ha någon telefon elr dator !

Jag känner folk som haft med sig bärbara datorer till låsta psykavdelningar. De får inloggningskoden till internet från personalen varje dag.

Det är bara patienter på rättspsyk som inte får ha internet.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback