2016-05-14, 01:36
  #11953
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habbakuk
Hur fan får du in cannabis i den här tråden, cannabisöl?

Jesus Christ... nu får ni ge er.
Vad är det med dig?
Jag skrev bara att jag har märkt att det finns en koppling där, precis som med dödsmetal, varför tar du upp just cannabis och inte dödsmetal? Är du full eller?

Men vill du gå in på detta, fine. Du vet inte alls att cannabis och humle luktar väldigt lika varandra? Precis som att vissa öl tydligt luktar CB. Du vet kanske inte heller att det beror på att de är nära besläktade kanske? Det är en helt naturlig koppling. Många bryggerier i USA gör referenser till cannabis i namn och artwork till deras öl. En hel del mindre subtila hintar till cannabis i facebookposts och dylikt.

Detta har undgått dig helt eller?
__________________
Senast redigerad av lugna ner dig 2016-05-14 kl. 01:49.
Citera
2016-05-14, 01:39
  #11954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Ölmässa i Köpenhamn i helgen, ingen som är där?

Nix. Hippsterna har hittat något nytt att förstöra. Men närmaste sörjande är ju kvar dock inte den vanliga svenska muppen som lägger en nettolön på att försöka vara cool i cph 2-3 dagar i maj.
Citera
2016-05-14, 01:42
  #11955
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Nix. Hippsterna har hittat något nytt att förstöra. Men närmaste sörjande är ju kvar dock inte den vanliga svenska muppen som lägger en nettolön på att försöka vara cool i cph 2-3 dagar i maj.

Du syftar på mig som sitter hemma i Sverige och dricker Sofiero 7,5?
Citera
2016-05-14, 01:56
  #11956
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Vad är det med dig?
Jag skrev bara att jag har märkt att det finns en koppling där, precis som med dödsmetal, varför tar du upp just cannabis och inte dödsmetal? Är du full eller?

Men vill du gå in på detta, fine. Du vet inte alls att cannabis och humle luktar väldigt lika varandra? Precis som att vissa öl tydligt luktar CB. Du vet kanske inte heller att det beror på att de är nära besläktade kanske? Det är en helt naturlig koppling. Många bryggerier i USA gör referenser till cannabis i namn och artwork till deras öl. En hel del mindre subtila hintar till cannabis i facebookposts och dylikt.

Detta har undgått dig helt eller?

Ja det har undgått mig helt, tack för att du upplyser mig, pundarjävel.
Citera
2016-05-14, 01:57
  #11957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Du syftar på mig som sitter hemma i Sverige och dricker Sofiero 7,5?

Nix. Er är det ju klass på. Ni lurar ingen. Hippsterna tror så mycket och bränner sina pengar på värdelösa grejer. Och det måste vara nya saker hela tiden.

Sofiero 7.5 är ju prisvärd och drar ingen i fördärvet pga sitt pris. All heder åt dig som vågar erkänna att du dricker en ypk-godkänd öl. Har inte provat den men blev bra sugen. Tack för tipset kära dryckesbroder.
Citera
2016-05-14, 02:05
  #11958
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habbakuk
Ja det har undgått mig helt, tack för att du upplyser mig, pundarjävel.
Haha du lilla ynkliga människa, gör bort dig gång på gång.
Kan tänka mig att det är fler saker som undgått dig utöver detta, en hel del antagligen. Du verkar lite.. Efter.

Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Nix. Er är det ju klass på. Ni lurar ingen. Hippsterna tror så mycket och bränner sina pengar på värdelösa grejer. Och det måste vara nya saker hela tiden.

Sofiero 7.5 är ju prisvärd och drar ingen i fördärvet pga sitt pris. All heder åt dig som vågar erkänna att du dricker en ypk-godkänd öl. Har inte provat den men blev bra sugen. Tack för tipset kära dryckesbroder.
Förstår att det sticker i ögonen på dig när folk har pengar att bränna på saker du anser vara alldeles för dyrt. Måste även vara jobbigt att folk ser ner på en ständigt så jag förstår att du vill in här i tråden och klaga lite efter att du druckit några öl för mycket i din ensamhet en fredagsnatt. Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om dig.
__________________
Senast redigerad av lugna ner dig 2016-05-14 kl. 02:11.
Citera
2016-05-14, 04:25
  #11959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Haha du lilla ynkliga människa, gör bort dig gång på gång.
Kan tänka mig att det är fler saker som undgått dig utöver detta, en hel del antagligen. Du verkar lite.. Efter.


Förstår att det sticker i ögonen på dig när folk har pengar att bränna på saker du anser vara alldeles för dyrt. Måste även vara jobbigt att folk ser ner på en ständigt så jag förstår att du vill in här i tråden och klaga lite efter att du druckit några öl för mycket i din ensamhet en fredagsnatt. Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om dig.

Tvärtom. Jag unnar alla framgång och gläds även med folk jag inte känner. Det jag tycker är tråkigt är folk som ska leka rika men saknar pengar på kontot den 24:e.

Kan tycka det är kvalitetstid att ta några kalla ihop med den trevligaste människa man känner. Men åka iväg själv på en jippobetonad resa och betala 300kr per öl på totalen och inte ens gilla skiten ärligt samt lägga upp massa skit på nätet måste ju anses som värdelöst. Men vad vet jag som snart är 100 år.
Citera
2016-05-14, 10:30
  #11960
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Tvärtom. Jag unnar alla framgång och gläds även med folk jag inte känner. Det jag tycker är tråkigt är folk som ska leka rika men saknar pengar på kontot den 24:e.

Kan tycka det är kvalitetstid att ta några kalla ihop med den trevligaste människa man känner. Men åka iväg själv på en jippobetonad resa och betala 300kr per öl på totalen och inte ens gilla skiten ärligt samt lägga upp massa skit på nätet måste ju anses som värdelöst. Men vad vet jag som snart är 100 år.
Ja men visst, jag hade hållt med dig om det faktiskt var så, men nu är det inte så. Man betalar inte mycket för samples på en ölmässa, man testar små mängder av olika bryggerier för att upptäcka nya goda öl och ha kul, ingen prestige och fånigheter, det tycker inte jag och de flesta här heller om.
Citera
2016-05-14, 18:02
  #11961
Medlem
Jag menade totalkostnaden för resan, du vet, flyg, hotell och mat mm delat på antalet öl.



Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Ja men visst, jag hade hållt med dig om det faktiskt var så, men nu är det inte så. Man betalar inte mycket för samples på en ölmässa, man testar små mängder av olika bryggerier för att upptäcka nya goda öl och ha kul, ingen prestige och fånigheter, det tycker inte jag och de flesta här heller om.
Citera
2016-05-14, 18:21
  #11962
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Jag menade totalkostnaden för resan, du vet, flyg, hotell och mat mm delat på antalet öl.
Tja, det är ju ett intresse för en del, likaväl som att en del vill lägga pengar på biljetter, flyg och hotell för att titta på bollspelare i en annan del av världen när man kan göra det på den lokala bollplanen.
Citera
2016-05-14, 22:48
  #11963
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Tja, det är ju ett intresse för en del, likaväl som att en del vill lägga pengar på biljetter, flyg och hotell för att titta på bollspelare i en annan del av världen när man kan göra det på den lokala bollplanen.

Det är generellt väldigt många svenssons som tycker sig ha rätt att avgöra vilka typer av upplevelser som är värda mest för alla människor oavsett intressen. Som exempel så är det många som har anmärkt när jag och min tjej har varit på nån stjärnkrog och ätit en god middag att man i princip hade kunnat få en weekend i Paris eller London för samma pris. Men vad är det som säger att den upplevelsen skulle vara mera värd för mig bara för att man är längre hemifrån under längre tid? Jag har inget emot weekendresor och har varit iväg på flera, men det finns inte en enda sådan som jag i efterhand har lika starka minnen av som de bästa gastronomiska upplevelserna jag haft, och det är väl ändå det som spelar roll i slutändan. Likaså är det betydligt mera värt för mig att dricka en imp. stout i världsklass än tio Sofiero för samma pris. Vill nån kalla det hipsteraktigt eller pretto så känner jag att jag kan bjuda på det.
Citera
2016-05-15, 09:19
  #11964
Medlem
RubeN_of_SwedeNs avatar
Jag drack en DesignBrew - Très Belle Chic Trippel häromdagen, och tyckte att den var riktigt dålig. Nästan ingen skumkrona, ölen var allt för tunn, och fick därmed väldigt påtaglig alkoholsmak. Eftersmaken gick nästan åt blöt kartong.

Var det jag som fick en dålig flaska, eller är den helt enkelt inte bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in