Citat:
Ursprungligen postat av
gersman
Mona är ett verktyg, en målvakt. Tänka är inte hennes starka sida. Kommer ev. utredning att granska spöket? Tror jag inte. Jag fiskar efter om någon vet något om spöket och hans släkt. För mig är det huvudspåret och det kommer att täckas över.
Tja, en del kan ju tycka det är frestande att se honom som en Europas svar på el Chapo Guzman - kanske han är det också. Men för diskussionens skull kan man också spekulera i det mer enkla och banala: en mindre sk*t som klarar sig med medium i allt genom polisskolan men sedan parkerar sig i gräddfilen till MAKT med stora bokstäver.
Han har redan som livvakt åt MS fått insyn i allt möjligt spännande, han har som hennes bästis tagit emot förtroenden om gammalt och nytt inom svensk politik, han har sannolikt fått en unik tillgång till olika informationskanaler, både svenska och utländska. Han har ett grandiost startkapital när hans förordnande hos MS går ut. Men inga pengar.
Han "behöver" ett ståndsmässigt hem, en ståndsmässig bil, en ståndsmässig fru (är hon det?) Han har bara några månader på sig att få ihop till det. Sedan kan han bolagisera sig själv som ett privat SÄPO, sälja sina tjänster globalt och bli en ännu mäktigare person än kungen ...
Fåfänga, samma skrot och korn som MS, makt, berömmelse, osårbara ...