2016-05-13, 23:55
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Vad hände egentligen i spökets liv i slutet 2014/början 2015 som fick honom att desperat känna att han måste gradera upp sitt liv normalt till belåna sig stenhårt.
Många skulle bara drömma om en sportbil för en miljon men han köper en.
Och säljer den. Bara gör att köpa en ännu dyrare av samma sort.

Jag är inte så säker på att Mona egentligen är involverad i något annat än intygen.
Jag börjar tro att hon i ensamheten känner sig nära spöket - precis som säger i podcasten. Hennes bästa vän.
Hon hjälper ju sina vänner, säger hon.

Och inte räckte det med en enormt dyr bil. Han vill bo otroligt flådigt också.

Men Mona känner honom och han känner henne. De vet exakt var de har varandra vilket jag tror att det inte är för henne han gör detta utan för någon annan.
Mona är en ytterst välbevakad person. Och då tänker jag inte på livvakter utan media, personer, aktiviteter etc.
Att göra något i hennes omgivning kommer inte att gå obemärkt förbi.

Jag tror spöket utnyttjade Monas vänlighet (läs naivitet) för att bygga upp en fasad för hans nyäktade fru att se och åtrå.
Inte alls det jag fiskar efter.
Citera
2016-05-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Inte alls det jag fiskar efter.

Vad fiskar du efter då?
Citera
2016-05-14, 00:11
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Vad fiskar du efter då?
Mona är ett verktyg, en målvakt. Tänka är inte hennes starka sida. Kommer ev. utredning att granska spöket? Tror jag inte. Jag fiskar efter om någon vet något om spöket och hans släkt. För mig är det huvudspåret och det kommer att täckas över.
Citera
2016-05-14, 00:17
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongsosse
300+ sidor intressant läsning och dags att satsa en slant, Jag satsar på Chilespåret.

Statskupp i Chile 1973.
Spökets Familj och Mona Sahlins tidigare man David Peñ* anländer till Sverige 1974.
Dom är släkta eller väldigt goda vänner redan i Chile, och fortsätter umgås i Sverige.
Någon gång under 1977 fattar Spökets far då 29 år gammal och Mona då 20 år gammal,
tycke för varandra och resulterar i Ann-Sofie S*hlin föds 1978
.
Vilket också något senare bidrar till separationen mellan David Pena och Mona Sahlin.

Så Monas dotter Ann-Sofie och "Spöket" Labbe är halvsyskon.
Samma far och därmed blir det också Monas "familj".
Jämför man Ann-Sofie med en av döttrarna Labbe så ser man en hel del likheter.

Alla i familjen Labbe vet om det, och under någon sammankomst har Spöket frågat om jobb.
Mona som tycker det är självklart att hjälpa sina vänner med jobb (tv-inslag) startar nu offensiven
att få in Labbe i "FIRMAN", vilket skulle resulterar i bra lön och förmåner för honom.

I samband med köpet av första R8 Audin känner Spöket att han är innanför grindarna och
pengarna kommer nu med ett kraftigt och jämnt flöde.
(Övertidstillägg, Risktillägg, Traktamente, Borta från Audin-tillägg, Inte träna på Gym-tillägg, mm)

Så nyckeln till hela härvan tror jag finns hos Ann-Sofie S*hlin .

Är Labbe Livvakt eller är det något han fått i Flingpaketet? Har han utbildning? Säpo?

Har nu "Mamma" anställd honom som det, så kan man säkert skriva det på visitkortet efter ett tag.
Livvakt har ju klart högre status än att fortsätta i pappas spår "Ärliga Labbes Beg Bilar"
och han verkat ju inte helt dum, så han har nog valt ett annat spår än pappan.

#3783 är nog närmast spåret tror jag.

Varit borta från jobbet? han kanske har varit kompledig.
Mona och han kanske har ett avtal där 1 timme på jobbet resulterar i 5 timmar kompledighet.
Så en resa med Mona på 48 timmar, innebär 48*5 = 240 timmars komp = 240/40 timmar = 6 veckors ledighet
för bygge på kåken och gymmet.

Så det behövs varken Sex, Knark, Smuggling eller Spioneri, räcker med rätt "Mamma" så trillar pengarna in.

Tack för BDSM spåret, mycket underhållande.
Nu är det bara vad jag gissar, men kanske?

Detta med att Spökets far är far till Monas dotter är en intressant teori men borde inte då Mona haft kontakt tidigare med denna familj? Eller var det kanske i en latino BDSM orgie med eller utan La Venda Sexy Pinochet tema och med flera deltagare som dottern avlades och senare DNA teknik har visat att tidigare antagen fader var fel och Mona nu hittat sanningen? Intrigen tätnar..
Senast redigerad av EricBlair 2016-05-14 kl. 00:32.
Citera
2016-05-14, 00:20
Medlem
gersmans avatar
Vem fick in honom på PHS?
Citera
2016-05-14, 00:29
Medlem
Citat:
Mona är ett verktyg, en målvakt. Tänka är inte hennes starka sida. Kommer ev. utredning att granska spöket? Tror jag inte. Jag fiskar efter om någon vet något om spöket och hans släkt. För mig är det huvudspåret och det kommer att täckas över.
Tja, en del kan ju tycka det är frestande att se honom som en Europas svar på el Chapo Guzman - kanske han är det också. Men för diskussionens skull kan man också spekulera i det mer enkla och banala: en mindre sk*t som klarar sig med medium i allt genom polisskolan men sedan parkerar sig i gräddfilen till MAKT med stora bokstäver.
Han har redan som livvakt åt MS fått insyn i allt möjligt spännande, han har som hennes bästis tagit emot förtroenden om gammalt och nytt inom svensk politik, han har sannolikt fått en unik tillgång till olika informationskanaler, både svenska och utländska. Han har ett grandiost startkapital när hans förordnande hos MS går ut. Men inga pengar.
Han "behöver" ett ståndsmässigt hem, en ståndsmässig bil, en ståndsmässig fru (är hon det?) Han har bara några månader på sig att få ihop till det. Sedan kan han bolagisera sig själv som ett privat SÄPO, sälja sina tjänster globalt och bli en ännu mäktigare person än kungen ...
Fåfänga, samma skrot och korn som MS, makt, berömmelse, osårbara ...
Citera
2016-05-14, 00:31
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Vem fick in honom på PHS?

Hans studentexamen 1989 i Danderyd enligt hans egen Linkedin. Problemet är att han även påstår att han var i Chile vid samma tidpunkt.

Man borde kunna kontakta Danderyd gymnasium och höra om detta stämmer, samt om han har tagit studenten där nåt annat år.
Citera
2016-05-14, 00:35
Medlem
zurfarns avatar
Citat:

Kartläggningen av HLS och hans familj är ju extremt god i denna tråd. Vad saknar du?

Och hur han blev antagen till Polishögskolan? Hört talas om "vi förespråkar etnisk mångfald i vår rekrytering" ?

Annars håller jag med dig om att HLS är ett huvudspår. Det är nåt som inte stämmer med killen och hans familj. Och kopplingen till MS finns ju där sen länge.
Citera
2016-05-14, 00:47
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Vad har jag missat? Är jag förvånad? Var har ni hört att CB yttrade sig i ett påverkat tillstånd? Vad sade han?

http://www.expressen.se/tv/nyheter/sahlin-om-livvakten-min-absolut-basta-van

ca 1:40 in i repotaget. Visst f_n har Borgström druckit vin på fredagskvällen. Han sluddrar ju?
Citera
2016-05-14, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvioss
Hans studentexamen 1989 i Danderyd enligt hans egen Linkedin. Problemet är att han även påstår att han var i Chile vid samma tidpunkt.

Man borde kunna kontakta Danderyd gymnasium och höra om detta stämmer, samt om han har tagit studenten där nåt annat år.
Han kan ha tagit examen i maj och åkt till Chile i juni, eller så?
Citera
2016-05-14, 00:49
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvioss

Det är nog rensat i arkiven. Ungefär som när jag sa att Olof Palme tjänstgjorde som 1:e byråsekreterare vid försvarsstaben kring 1957-58 under Birger Elmér. (IB alltså). Helt plötsligt fanns inte en militärrulla att uppbringa på sveriges antikvariat. De var talrika innan. Du stöter nog på patrull där.
Citera
2016-05-14, 00:53
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
http://www.expressen.se/tv/nyheter/sahlin-om-livvakten-min-absolut-basta-van

ca 1:40 in i repotaget. Visst f_n har Borgström druckit vin på fredagskvällen. Han sluddrar ju?
Han sluddrar alltid. Jävla fyllo låter folk sitta på anstalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in