2016-05-13, 13:33
Medlem
graffdatshits avatar
Tjo! Kom precis att tänka på hur osmidiga många writers är när jag kollade på nemas problemas och någon i en scen stod och körde fyll med en burk i varje hand med skinnycaps på... Ett fenomen som man kan se i många grafffilmer. Kanske var det fatcaps men minusgrader så att de fuckade sig...

Annars varför inte bara köra med en fatcap? Eller en fatcap per burk? Kör man tåg så är det bara dumt att slösa tid.
Citera
2016-05-13, 18:20
Medlem
Polkakolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Tjo! Kom precis att tänka på hur osmidiga många writers är när jag kollade på nemas problemas och någon i en scen stod och körde fyll med en burk i varje hand med skinnycaps på... Ett fenomen som man kan se i många grafffilmer. Kanske var det fatcaps men minusgrader så att de fuckade sig...

Annars varför inte bara köra med en fatcap? Eller en fatcap per burk? Kör man tåg så är det bara dumt att slösa tid.

Finns ingen som kör dubbelfyll med skinny, antagligen fuckade burkarna
Citera
2016-05-14, 10:47
Medlem
hesten303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
http://www.battrestadsdel.se/hagersten-liljeholmen/malarhojden/satraskogen-utsatt-for-en-enorm-klotterattack/

En gammal artikel som jag råkade komma in på.. Vad är det för luffare som klottrar i naturreservat på det där sättet? (se bilden)
Vad är det för töntar i "BST"?
Seriöst, klottra på gamla byggnader i en skog? Jag har då aldrig sett eller hört något annat stort crew som gjort nåt sånt här muppigt

Haha, hon klagar ju på buffen/gråmålarna!
Citera
2016-05-24, 14:42
Medlem
DagsForEnRiesens avatar
Vet någon vem "Psykos" är som klottrar runt hela Södermalm i Stockholm?
Citera
2016-05-24, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagsForEnRiesen
Vet någon vem "Psykos" är som klottrar runt hela Södermalm i Stockholm?

En tjej som har fått psykos Hon kör även ocb crew
Citera
2016-05-24, 16:46
Medlem
Kennethkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xihbin

Hahah, det är en kille och ingen tjej.
Citera
2016-05-25, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkuk
Hahah, det är en kille och ingen tjej.

Då är jag felinformerad och ändrar mitt inlägg
Citera
2016-05-26, 21:55
Medlem
Frågan kanske är besvarad. Vem/vilka är WOL? Hur kommer det sig att de är överallt? Hur mkt arbete ligger bakom detta? Hur finaniserar man detta klotter? Det var länge sedan jag såg bst/abe. Är alla hos kronofogden eller finns det sådana om har klarat sig undan? Hur är det med hälsoperspektivet, kan ju aldrig vara nyttigt att andas dessa saker?
Citera
2016-05-27, 01:15
Medlem
njaexss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragevis
Frågan kanske är besvarad. Vem/vilka är WOL? Hur kommer det sig att de är överallt? Hur mkt arbete ligger bakom detta? Hur finaniserar man detta klotter? Det var länge sedan jag såg bst/abe. Är alla hos kronofogden eller finns det sådana om har klarat sig undan? Hur är det med hälsoperspektivet, kan ju aldrig vara nyttigt att andas dessa saker?

Hälsan är nog mindre bra i och med att en av dom dog.

De knarkar väl säkert också som alla andra, de kan måla max 20-25 år till sen är de körda rent fysiskt och kommer inte kunna hänga med mer i svängarna.

Man finansierar det genom att jobba som alla andra människor, eller så har man pengar av olika anledningar. Eller så är man intelligent och vet hur man klättrar ekonomiskt i samhället? Din fråga är helt efterbliven vad fan tror du liksom.

Ja klart många finns hos kronofogden, vare sig WOL är där eller inte vet jag inte jag är ingen insider och har inte koll på deras klientel.

Vilka de är framgår tydligt i deras film, de är vita svenska som troligtvis vuxit upp i ett medelklassområde alternativt undre medelklass. Mindre troligt övre medelklass enligt mig, de är födda någonstans mellan 1987-1993. De verkar vara 1,75-1,90 cm långa. De verkar vara smala men inte direkt tränade, han som dog såg mullig ut. De bär vanliga kläder. Finns otroligt många i sthlm som passar in på denna beskrivning, så går inte peka på någon specifik person. Det går nog identifiera dom om man lyckas hitta någon tatuering eller liknande som man kan koppla till någon person. Alternativt häng i stockholm o leta, de verkar ju gå runt med tröjjor med deras crewnamn tryckt på.
Senast redigerad av njaexs 2016-05-27 kl. 01:20.
Citera
2016-05-27, 01:24
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xihbin

Måste vara Stockholms sjukaste brudmålare!

Klart hon har lite psykiska besvär annars skulle hon inte köra så hårt.
Citera
2016-05-27, 03:16
Medlem
alaskapollocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJudge
Måste vara Stockholms sjukaste brudmålare!

Klart hon har lite psykiska besvär annars skulle hon inte köra så hårt.

Själv sprang jag på psykos för ett par veckor sedan en tidig morgon när jag var civil. Hen stod och målade och vi kollade på varandra när jag gick förbi. Mer spännande än så var det inte tyvärr. Men produktiv är hen åtminstone.
Citera
2016-05-28, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njaexs
Hälsan är nog mindre bra i och med att en av dom dog.

De knarkar väl säkert också som alla andra, de kan måla max 20-25 år till sen är de körda rent fysiskt och kommer inte kunna hänga med mer i svängarna.

Det var väl en olycka? Det vill säga sådant som kommer med "Jobbet"?

Citat:

Man finansierar det genom att jobba som alla andra människor, eller så har man pengar av olika anledningar. Eller så är man intelligent och vet hur man klättrar ekonomiskt i samhället? Din fråga är helt efterbliven vad fan tror du liksom.

Jag vet inte vad man drar in pengar på för att spendera på färgburkar. Jag kan tänka mig att det är rätt dyrt och det krävs rätt många sprayburkar för en "målning". Det behövs ekonomiska muskler för kunna underhålla detta på samma sätt som det krävs muskler för ta bort det. Det är dock skillnad på en skattefinansierad kommun med stora muskler och en liten individ. Det jag också tänker på, att även om man tjänar bra så är man ju praktiken rätt snål på alla onödiga utgifter. Det är ju också så fördömt i alla högre samhällsgrupper att ägna sig åt detta att jag tror inte det är ens en möjlighet att man på något sätt skulle ha ett "bättre" jobb och samtidigt vara klottrare?

Citat:
Ja klart många finns hos kronofogden, vare sig WOL är där eller inte vet jag inte jag är ingen insider och har inte koll på deras klientel.

Ja och när du hamnar där har du inte en krona kvar i princip på överskådlig tid. Så var kommer pengarna ifrån? Eller tjuvar man sprayburkarna? Jag förstår inte riktigt hur man kommer åt materialet om man saknar pengar.

Så du menar att ingen vet vad de heter etc, trots att deras klotter är överallt? Eller är det en sådan där hemlig "code" att ingen vet vad någon annan heter etc osv? Det finner väl jag som relativt omöjligt då hela iden är väl att man ska synas och höras så mkt som möjligt. Det är väl meningen med att vilja synas? De skriker ju mentalt ut, jag är ensam, titta på mig, älska mig, jag är såååå ensam... och folk tittar men tyvärr av fel anledning dock finner de nog kärleken från subgrupper ur samhällets värsta snitt men men. Det är en annan sak som inte hör hemma här. Det skulle dock vara roligt att få ta del av vad det är som driver dessa och vad de har för bakgrund.

Jag vill inte kritisera deras konstnärliga ådra men det är ju inte så där jättesnygg graffiti och man kan ju förstå att de inte orkar lägga ner tid på göra något ordentligt då det mesta åker bort på en gång. De kanske har gjort något riktigt snyggt som jag har missat.

Jag kommer från en tid då röda linjens tunnelbana blev nedklottrad ofta. De jag kommer ihåg var NSL. Vilka var det? Jag var imponerad kanske inte av klotter och förstörelsen eller hur fult det var, utan att de har lyckas klottra överallt så mkt och så ofta precis överallt och ner till minsta rena yta.

Tänk vilket arbete! Du får inte ens betalt och du får betala allt själv och ändå göra sådana saker på.... egen fritid? Mäktigt. Jag menar vem av "normalsortiet" skulle ens orka ta sig ur soffan. Det här måste ju säkert vara Sveriges flitigaste individer på sätt och vis?

Nu till min fråga.. Finns det någon lista där man kan se vem som var vem genom historiens gång och vad de klottrade? Så att man får ett namn, ett ansikte och vad denne skrev samt var aktiv. Det skulle jag tycka vara intressant ur ett historiskt perspektiv. Är det bara jag som tycker det? Det är väl bra att även synas efteråt? Eller har man tänkt göra karriär på riktigt efter detta och inte vill synas? Byter man namn och så?

Jag har svårt också att tänka mig att det här är en invandrargrej? Vita problembarn upp till 25 år eller något sådant kan jag tänka mig håller på med dessa eller ingår i dessa grupperingar? Finna det klottrare som är riktigt gamla och "kända" som springer runt på stan? Skulle vara lite "roligt" att se en gammalt pancho dra fram en sprayburk ur rocken och skriva OLLE-93
Senast redigerad av fragevis 2016-05-28 kl. 08:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in