2016-05-12, 21:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnlapp678
Något som saknas i tråden, är människan "spöket". Ingen som har träffat honom har skrivit något om honom. Typ: trevlig, utåtriktad, bra polis, sansad, stroppig, streber eller liknande.

Finns det ingen människa som träffat honom ?

En användare i tråden påstod sig ha varit hemma hos HLS och berättade att han hade ett stort porträtt av Palme på väggen. Detta apropå de konspirationsteorier om Pinochet och Palmemordet som ventilerades i tråden.
Citera
2016-05-12, 21:42
Medlem
Citat:
Något som saknas i tråden, är människan "spöket". Ingen som har träffat honom har skrivit något om honom. Typ: trevlig, utåtriktad, bra polis, sansad, stroppig, streber eller liknande.

Finns det ingen människa som träffat honom ?

(FB) Sahlin skrev falskt intyg, avgår som nationell samordnare 2016-05-04

Sanningshalten i detta kan jag inte bedöma.
Citera
2016-05-12, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Om "felen" bestod i att ha missat att sopsortera i rätt tunna, glömt en faktura någon enstaka gång pga ÄKTA glömska - eller deklarerat en dag för sent än tillåtet pga stress: inga problem, ni är som folk är mest. Sendeklareraren betalar straffavgiften och sen är det bra med det.

Men om ni skrivit fejkade gräddfilsintyg till ev knarklangare/älskare etc så de ska kunna få banklån på tio miljoner i muslimfritt område (vilket Mona mfl sett till att väldigt få svenskar kan köpa sig fria från; köpa lyxbil etc - NÄ, Mona, såna politiska företrädare vill vanligt folk inte ha. Särskilt inte de som röstar S, som ju alltid klagar över "överklassens" förmåner. Och så gör du Mona precis så som sosseväljarna föraktar....

Jag hoppas du får god hjälp på "kliniken" - för t o m Mats Knutson tror att något är riktigt allvarligt fel i hjärnkontoret med anl av de senaste månadernas politiska magplask....
Det talas om lyxturister men inte om lyxpolitiker. Om Mona har ordning på sin privatekonomi kan hon leva got på pension från riksdagen resten av livet fy faan
Citera
2016-05-12, 21:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Det talas om lyxturister men inte om lyxpolitiker. Om Mona har ordning på sin privatekonomi kan hon leva got på pension från riksdagen resten av livet fy faan

Jag tror inte att MS fick uppdraget för att hon hade problem att försörja sig. Snarare var det väl så att Birgitta Ohlsson tyckte att hon var rätt person för uppgiften.
Citera
2016-05-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En användare i tråden påstod sig ha varit hemma hos HLS och berättade att han hade ett stort porträtt av Palme på väggen. Detta apropå de konspirationsteorier om Pinochet och Palmemordet som ventilerades i tråden.

Jo det är väl det enda, men säger inte så mycket om spöket som person.

Förövrigt kan vem som helst sätta ett porträtt på väggen, som en lämplig, eventuell besökare, kan uppskatta.
Citera
2016-05-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Gissar att hon tror hon på så sätt ska bli osynlig och falla i glömska, som vid tidigare brott. Underskattande som hon är, kärringfan.

Henner eftermäle ska vara att hon är ohederlig och avakyvärd. Ett skräckexempel till politiker.
Citera
2016-05-12, 21:50
Medlem
MagisterBisters avatar
Har man ingen uppsägningstid, från ett av Sveriges tyngsta säkerhetspolitiska uppdrag?

En barnskötare som inte vill jobba kvar på dagis har åtminstone en månads uppsägningstid. Men Sahlin kan utan vidare sluta, från ena dagen till den andra.

Nu var det ju bara en dryg månad tills hennes uppdrag i vilket fall som helst var slut. Det som återstår att göra är att uppdraget ska slutredovisas. Jag vet inte hur de får till redovisningen, men det enda rimliga resultatet är att Sahlin och hennes underställda inte har åstadkommit ett skapandes grand på de här två åren. Och det är klart att Sahlin vill vara i säkerhet långt borta, när "the shit hits the fan".

En annan märklig detalj är "livvakten" ställde av sin Audi R8 Spyder den9/5. Varför? Vad hjälper det i sammanhanget? Få tillbaka på skatten? Tror han att den försvinner ur bilregistret då?
Senast redigerad av MagisterBister 2016-05-12 kl. 21:55.
Citera
2016-05-12, 21:51
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Jo det är väl det enda, men säger inte så mycket om spöket som person.

Förövrigt kan vem som helst sätta ett porträtt på väggen, som en lämplig, eventuell besökare, kan uppskatta.

Visst, men varför skulle han låtsas gilla Palme om han inte gjorde det? Han kunde ju inte veta att folk på Flashback långt senare skulle börja spekulera om detta.
Citera
2016-05-12, 21:56
Medlem
Skulle 2016 års intyg kunna förklaras av att HLS har tänkt sig att göra ett klipp på bostadsrättsköpet?Han har ju köpt bostadsrätten av ett dödsbo - den avlidne verkar ha varit en ganska ung kille som kort tid dessförinnan hade köpt den. Jag har sett nån uppgift om att den tidigare köpeskillingen kan ha varit i storleksordningen 13 MSEK. Snabbt in, snabbt ut, snabba pengar. Mona ställer upp och gör nog bedömningen att "det är nog riskfritt och jag gör det ju för en god sak".

2015 års intyg gör att jag svajar om slutsatsen.
Citera
2016-05-12, 21:56
Medlem
Citat:
Visst, men varför skulle han låtsas gilla Palme om han inte gjorde det? Han kunde ju inte veta att folk på Flashback långt senare skulle börja spekulera om detta.

Nä det är sant, men besökaren kanske kom tillsammans med Mona
Citera
2016-05-12, 21:58
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Har man ingen uppsägningstid, från ett av Sveriges tyngsta säkerhetspolitiska uppdrag?

En barnskötare som inte vill jobba kvar på dagis har åtminstone en månads uppsägningstid. Men Sahlin kan utan vidare sluta, från ena dagen till den andra.

Det heter ju att man begär entledigande från politiska uppdrag. Men det står också i regeringsformen att en minister som själv begär entledigande ska entledigas (av statsministern, eller av talmannen on det handlar om statsministern). Dock inte hur snabbt.
Citera
2016-05-12, 21:59
Medlem
Citat:
Jag tror inte att MS fick uppdraget för att hon hade problem att försörja sig. Snarare var det väl så att Birgitta Ohlsson tyckte att hon var rätt person för uppgiften.
Det menade jag inte heller utan jag menade det hon ska få nu.

För övrigt är det fan inte märligt att trots att dom är politiska motståndare så hjälper dom varandra till fina titlar och arbeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in