Citat:
Ursprungligen postat av
KiMeister
Alltså Avanza, vad håller ni på med? Kursuppdateringen fungerar ju FORTFARANDE INTE!
Vad är tidsuppskattningen för en lösning på detta?
Ska vi vänta oss att det kanske tar en vecka, en månad eller ett halvår? Sidan är så jävla värdelös och ostabil så man undrar hur någon som faktiskt driver bankverksamhet ens tillåts använda den och erbjuda den till sin kunder.
Jag menar hur bra är säkerheten, när man ser hur bra resten fungerar? Det är nog en berättigad frågeställning.
Hej!
Jag förstår din frustration och det är givetvis oacceptabelt att det strular under en hel handelsdag. Felet uppstod hos en underleverantör, alltså inte i våra system. Det innebar att arbetet med att lösa problemet inte kunde göras av oss utan av den berörda leverantören. Det är såklart ingen ursäkt och det är vårt ansvar att leverera en stabil produkt till våra kunder men jag tycker det är viktigt att förklara hur det låg till så att du kan lita på att vi tar sajtens driftsäkerhet på högsta allvar.
Problemet löstes sent igår kväll av den berörda leverantören och allt fungerar som det ska nu. Vi har blivit garanterade av leverantören att de ska förhindra att ett fel som detta sker igen. Vi betraktar säkerheten på sajten väldigt hög och stabiliteten likaså, som min kollega Dan skrev är de flesta fel som uppstår helt orelaterade till varandra även om det inte upplevs så från ert perspektiv. Jag kan också passa på att nämna att den applikationen som innehåller komponenten som felade igår (som vi får från underleverantören) kommer att tas bort då vi sedan en tid har ett projekt med syfte att bygga bort den.
/Arvid, Avanza