2016-03-08, 23:23
Medlem
Alkemis avatar
Ett mycket dåligt beslut detta.

Men när jag har tittat igenom den här tråden förstår jag anledningen. Det är ett försök att generera fler inlägg. Forumsledningen vill skapa osämja och stridigheter.

Kvantitet framför kvalitet som motto i än högre grad än tidigare.

För min del betyder det bara att jag slutat besöka flashback. (Förutom detta inlägget då.)
Citera
2016-03-11, 13:41
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag skall först och främst säga att jag tycket det är bra och passande att funktionen för att ignorera användare försvinner. Jag tycker det är principiellt fel sätt att man på FB kan välja att inte vissa vissa användares poster och därmed åsikter.
Är det också principiellt fel att man kan välja att inte läsa vissa trådar eller vissa delforum? Kommer vi snart att tvingas läsa alla trådar, så vi tar in ALLAS åsikter?

Är det principiellt fel att man kan gå in på ett bibliotek och välja att läsa EN bok, och på så sätt inte läser ALLA böcker och tar in ALLA åsikter?

Det finns MASSOR av avändare som spammar ur sig inlägg och vet PRECIS hur de skall ligga på gränsen för att inte få en varning, men ändå trolla och spamma skitinlägg år ut och år in. scrollock är ju ett uppenbart exempel. Han håller till i tråden om kändisar som dör, och verkar inte göra annat än att läsa dödsrunor i små amerikanska lokaltidningar, så att han kan hitta någon kommunpolitiker i Arkansas eller en reklamnjingelskrivare i Ungern som dött och som råkade heta Kanye West eller något annat som direkt förknippas med en mycket mer känd person. Sedan skriver han ett inlägg om hur Kanye West är död. År efer år, inlägg efter inlägg som är helt ointressant för de 99,9999% av jordens befolkning som inte kände lokalpolitikern från Arkansas.

Sen är det ju en sanning med MYCKET modifikation att Flashback skulle vara ett diskussionsforum. Det är ju till minst lika stor del ett community, annars bör ni förbjuda listtrådar där ingen diskussion sker. Större delen av kultur-, fordons-, drog-, livsstils-, mat-, sex-, data- och vetenskapsforumen skulle ju ryka om debatt var ett krav.
Citera
2016-03-12, 10:58
Medlem
Jävla cirkus det här... nu fick jag pasta in detta här... Cred till Tinuviel som åtminstone länkade hit mig och var trevlig på köpet.

IGNOREFUNKTIONEN - FLASHBACKS GENOM TIDERNA BÄSTA IDÈ - MEN FUNKAR DEN?

Svar NEJ. Meningen med IGNORE är att jag ska SLIPPA läsa tomtars inlägg i trådar!!! De tar tid att scrolla ner förbi deras skitinlägg, och när jag gör det kommer jag obönhörligen tvingas att snappa upp några ord och några rader från trollet vilket ger mig enorm psykisk smärta och stort lidande. True story - har hett temperament.

Man använder ju funktionen av en anledning, man mår dåligt över att se skittrollets poster runt om bland trådarna. Och man retar upp sig och blir förbannad.

Men nu det roligaste! PM skulle ju åtminstone vara trollfritt om man har satt nån på IGNORE.... Jo tjena, jag fick precis ett PM av ett trollhelvete jag satt på IGNORE för ett par timmar sedan. Hur trasig går en funktion ens att bli?

FIXA IGNORE SÅ JAG BLIR GLAD IGEN, NU ÄR JAG LEDSEN OCH ARG =(

PS. Admin, fattar du inte att ingen jävel bryr sig om PM - det alla vill ha är att få bort trollinläggen i trådarna. Det där ni kör med om PM bla bla bla det är nån slags rökridå ni kör med eller varför inte inkompetens eller min personliga favorit - lathet! Ni orkar inte låta oss medlemmar få en trevligare upplevelse på er sajt.
Senast redigerad av smakenavurin 2016-03-12 kl. 11:03.
Citera
2016-03-14, 13:18
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Är det också principiellt fel att man kan välja att inte läsa vissa trådar eller vissa delforum? Kommer vi snart att tvingas läsa alla trådar, så vi tar in ALLAS åsikter?

Är det principiellt fel att man kan gå in på ett bibliotek och välja att läsa EN bok, och på så sätt inte läser ALLA böcker och tar in ALLA åsikter?

Det finns MASSOR av avändare som spammar ur sig inlägg och vet PRECIS hur de skall ligga på gränsen för att inte få en varning, men ändå trolla och spamma skitinlägg år ut och år in. scrollock är ju ett uppenbart exempel. Han håller till i tråden om kändisar som dör, och verkar inte göra annat än att läsa dödsrunor i små amerikanska lokaltidningar, så att han kan hitta någon kommunpolitiker i Arkansas eller en reklamnjingelskrivare i Ungern som dött och som råkade heta Kanye West eller något annat som direkt förknippas med en mycket mer känd person. Sedan skriver han ett inlägg om hur Kanye West är död. År efer år, inlägg efter inlägg som är helt ointressant för de 99,9999% av jordens befolkning som inte kände lokalpolitikern från Arkansas.

Sen är det ju en sanning med MYCKET modifikation att Flashback skulle vara ett diskussionsforum. Det är ju till minst lika stor del ett community, annars bör ni förbjuda listtrådar där ingen diskussion sker. Större delen av kultur-, fordons-, drog-, livsstils-, mat-, sex-, data- och vetenskapsforumen skulle ju ryka om debatt var ett krav.

Ja, vi skall tvinga dig att läsa varje inlägg på hela forumet. När du är klar med det är det direkt march till närmsta bibliotek och staffläsning till ögonen blöder. Behöver jag verkligen förklara för dig att du inte måste läsa alla inlägg bara för att du kan se dem i en tråd? Seriöst?

FB är ett diskussionsforum och rena listtrådar bör inte tillåtas. Så, nu var det sagt. Något mer du undrar över?
Citera
2016-03-14, 15:34
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ja, vi skall tvinga dig att läsa varje inlägg på hela forumet. När du är klar med det är det direkt march till närmsta bibliotek och staffläsning till ögonen blöder. Behöver jag verkligen förklara för dig att du inte måste läsa alla inlägg bara för att du kan se dem i en tråd? Seriöst?

FB är ett diskussionsforum och rena listtrådar bör inte tillåtas. Så, nu var det sagt. Något mer du undrar över?
För många är att se och att läsa samma sak. Läsandet sker undermedvetet så fort man ser en text så tolkar hjärnan informationen. Däremot behöver man inte djupläsa såklart när man sett att texten består av dynga. Fortfarande är det ett störande moment i många fall. Nu verkar ju dock FB ha bestämt sig för att det ska vara så här, så varför är tråden fortfarande öppen för diskussion?
Citera
2016-03-14, 19:56
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Du ber jag att ni låser följande trådar (och några tusen till av de mest populära):

(FB) Senaste skivköpen?
(FB) Vilken musikstil hatar du verkligen?
(FB) Tips på låtar från 2010-talet
(FB) 90-tals musik - Tips på låtar!!!
(FB) Musiken från 2000-talet
(FB) 80-tals musik - Tips på låtar!
(FB) Vilken film ska du se nu och varför? v2.0
(FB) Senaste film jag köpte var..
(FB) Vilken film såg du senast?
(FB) De 20 bästa filmerna DU sett under 2016

osv.
Citera
2016-03-15, 01:43
Bannlyst
Citat:

Riktigt jävla efterblivet svar.
Skärpning nu.

Här har du en total sågning av fetmarkerade. ((Kan du lämna tråden nu?)):
Citat:
IGNOREFUNKTIONEN - FLASHBACKS GENOM TIDERNA BÄSTA IDÈ - MEN FUNKAR DEN?

Svar NEJ. Meningen med IGNORE är att jag ska SLIPPA läsa tomtars inlägg i trådar!!! De tar tid att scrolla ner förbi deras skitinlägg, och när jag gör det kommer jag obönhörligen tvingas att snappa upp några ord och några rader från trollet vilket ger mig enorm psykisk smärta och stort lidande. True story - har hett temperament.

Man använder ju funktionen av en anledning, man mår dåligt över att se skittrollets poster runt om bland trådarna. Och man retar upp sig och blir förbannad.

Alla kan relatera till ovan.
Fullständigt korrupt beslut att ta bort ignore-funktionen.
Alla vet om detta.
Vad finns att diskuteras?
Flashback är över, börjar allt mer likna lunarstorm eller fragbite.
Citera
2016-03-15, 02:12
Bannlyst
Citat:

Ett väldigt oprofessionellt och skitnödigt inlägg! Det är naturligtvis inte generellt så, när man läser i trådar, att man kollar användares användarnamn först, utan uppmärksammar detta först när man reagerar på något speciellt.

Man kan ju ute i samhället välja vilka vänner, grannar, bekanta, allmänt slödder och energitjuvar man språkas med och vilka man undviker.

Man förlorar alltid något när man inlåter sig att samtala/diskutera med idioter.
Citera
2016-04-25, 15:14
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zambolero
Ett väldigt oprofessionellt och skitnödigt inlägg! Det är naturligtvis inte generellt så, när man läser i trådar, att man kollar användares användarnamn först, utan uppmärksammar detta först när man reagerar på något speciellt.

Man kan ju ute i samhället välja vilka vänner, grannar, bekanta, allmänt slödder och energitjuvar man språkas med och vilka man undviker.

Man förlorar alltid något när man inlåter sig att samtala/diskutera med idioter.

Jag undrar vad man tänkt sig för framtid för Flashback? Redan nu förstörs många trådar, av användaren Babianen t ex, denne är helt rabiat och har tydligen som mål att få fram att alla kvinnor hatar sex. Att se hennes många, många och sjuka, så sjuka inlägg, gör att jag lämnar de trådarna. Inläggen är dock aldrig offtopic, så hur ska man bli av med en sån?

Jag befarar att Flashback kommer bli ointressant för alla seriösa medlemmar, som faktiskt vill diskutera.
De ni har kvar då är skitungarna, idioterna, trollen och övriga som förstör diskussionerna. Men det kanske är det ni vill? För det är ju ingen brist på inlägg från dessa.
Citera
2016-04-27, 13:29
Medlem
Iselds avatar
Ja, kul att knappen finns. Men vad fan då för?

Jag vill ignorera alla judar vars ordbajs jag måste läsa i varenda tråd jag skriver i.

"Du har fel, propaganda, bla bla bla..."

Sjukt less på att inte kunna föra diskussioner utan att dom dyker upp och förstör ämnet.

.
Citera
2016-04-27, 13:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iseld

För att du fortfarande kan ignorera pm från användare. Det är ju inte så att knappen finns där utan funktion, precis.
Citera
2016-04-28, 19:40
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iseld

Jag vill ignorera alla judar vars ordbajs jag måste läsa i varenda tråd jag skriver i.

"Du har fel, propaganda, bla bla bla..."

Sjukt less på att inte kunna föra diskussioner utan att dom dyker upp och förstör ämnet.

.
Det här skräpbeteendet tycker jag är den ultimata anledningen att inte ha någon ignoreringsfunktion. Du vill ju ha ett forum för ryggdunkare där du kan sprida dynga utan att bli motsagd och det är precis det Flashback inte ska vara. Vad jag däremot vill se är en mycket hårdare moderering där trollbeteende såsom att lalla vidare och låtsas som att man inte har bemötts med sakliga argument skulle vara det tyngsta skälet till en fet djävla varning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in