Citat:
Ursprungligen postat av
isch
Jag skall först och främst säga att jag tycket det är bra och passande att funktionen för att ignorera användare försvinner. Jag tycker det är principiellt fel sätt att man på FB kan välja att inte vissa vissa användares poster och därmed åsikter.
Är det också principiellt fel att man kan välja att inte läsa vissa trådar eller vissa delforum? Kommer vi snart att tvingas läsa alla trådar, så vi tar in ALLAS åsikter?
Är det principiellt fel att man kan gå in på ett bibliotek och välja att läsa EN bok, och på så sätt inte läser ALLA böcker och tar in ALLA åsikter?
Det finns MASSOR av avändare som spammar ur sig inlägg och vet PRECIS hur de skall ligga på gränsen för att inte få en varning, men ändå trolla och spamma skitinlägg år ut och år in.
scrollock är ju ett uppenbart exempel. Han håller till i tråden om kändisar som dör, och verkar inte göra annat än att läsa dödsrunor i små amerikanska lokaltidningar, så att han kan hitta någon kommunpolitiker i Arkansas eller en reklamnjingelskrivare i Ungern som dött och som råkade heta Kanye West eller något annat som direkt förknippas med en mycket mer känd person. Sedan skriver han ett inlägg om hur Kanye West är död. År efer år, inlägg efter inlägg som är helt ointressant för de 99,9999% av jordens befolkning som inte kände lokalpolitikern från Arkansas.
Sen är det ju en sanning med MYCKET modifikation att Flashback skulle vara ett diskussionsforum. Det är ju till minst lika stor del ett community, annars bör ni förbjuda listtrådar där ingen diskussion sker. Större delen av kultur-, fordons-, drog-, livsstils-, mat-, sex-, data- och vetenskapsforumen skulle ju ryka om debatt var ett krav.