2016-05-12, 06:47
Medlem
attackspades avatar
Fan om det här med Alm/Norling stämmer. Känns så jävla osmidigt å oskickligt skött speciellt med derby de kommande dagarna och sommarfönstret som kommer runt em. Tror tyvärr heller att Norling knappast kommer göra det bättre om han nu kommer in.
Citera
2016-05-12, 07:22
Medlem
Känns som det är 50/50 bland aik fansen angående Alm. Men tycker ändå det känns konstigt om det stämmer att alm kickas.. Topplag i flera år med europaspel osv. Sämre trupp iår men ändå krav(?) på guld? Tror aik skjuter sig själva i foten lite här..

Norling då. Väldigt omtyckt men förutom ett guld med mff där han inte va helt avgörande har han väl inte åstadkommit mycket efter sektionen i aik förut? Helt andra förutsättningar nu också, körda i botten sist, kom in med skön personlighet och lite nytt tänk. Nu är ju aik en etablerad toppklubb med helt andra krav..

Menmen alltid kul med problem i solna, speciellt innan derbyt även om de kanske inte spelar så stor roll i den matchen..
Citera
2016-05-12, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Endast i AIK kan man få för sig att sparka en tränare som hållit klubben i toppen de senaste åren.

bara i AIK? det har väl gått typ en säsong sedan stahre fick sparken efter ha slutat trea och tvåa sina sista två säsonger.

håller annars med om att det är idioti att alm sparkas pga resultaten.
Citera
2016-05-12, 08:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
bara i AIK? det har väl gått typ en säsong sedan stahre fick sparken efter ha slutat trea och tvåa sina sista två säsonger.

Haglunds facit med Elfsborg var väl inte heller fy skam när dom gjorde sig av med honom 2011.

Nej, Aik gapar efter mycket och mister förhoppningsvis hela stycket.
Citera
2016-05-12, 08:28
Medlem
kostymnisses avatar
Det skall ju mitt i allt tränar"kaos" spelas fotboll till helgen med, dessutom med en fredagsmatch så omgången blir fyra dagar lång.

Det skall bli skoj att se en ny arena igen, Jämtkraft uppe i Östersund. Jisses vad sponsornamn det är på arenorna i allsvenskan nu förresten, 10 stycken arenor bär ju sponsornamn.
Detta är ju början på en intensiv period av matcher fram till uppehållet med då vi spelar sön-tors-mån-sön. Jag hoppas vi har Albaek tillbaka på söndag annars tyder väl mycket på att MSD får spela centralt och Paka tar den platsen på kanten som lämnas när MSD flyttas in. Troligt är väl även att Engvall startar istället för Boman efter senaste matchen.

Morgondagens match mellan J.Södra-HIF känns spännande med som en start på omgången. Vinner J.Södra efter torsken senast så visar det på styrka att komma tillbaka direkt, samtidigt har HIF vaknat till liv och gjort det bra det sista.
Citera
2016-05-12, 08:33
Medlem
mark.corrigans avatar
Fan om de kickar Alm. Varit hos oss i fem år och hållit oss konstant i toppen. Känns så oproffsigt och slarvigt gjort av klubben.
Citera
2016-05-12, 08:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av M.S

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Haglunds facit med Elfsborg var väl inte heller fy skam när dom gjorde sig av med honom 2011.

Nej, Aik gapar efter mycket och mister förhoppningsvis hela stycket.

Minnet är inte lika bra ju äldre man blir måste jag säga. Tackar för påpekandet.
Citera
2016-05-12, 09:39
Medlem
Elvis avatar
Konstigt agerande om Aik sparkar Alm, han är en kompetent tränare och med bra resultat i grunden. Det känns som Aik gör detta dels för resultaten som inte varit som förväntat och att man vill hamna i mediabruset igen. Där är man skickliga! Säg att man plockar in Norling som de flesta gnagare gillar, man vinner derbyt och spelar en positiv fotboll så kan detta vara nytändningen Gnaget behöver.

Ju mer jag tänker på det känns det som ett väldigt smart drag tyvärr..
Citera
2016-05-12, 09:51
Medlem
Fan att Alm sparkas, det har varit betryggande att ha honom i gnaget. Svintråkig fotboll och aldrig någon serieseger, man visste var man hade den klubben. Med Norling känns det mer ovisst.
Citera
2016-05-12, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det känns ju inte som det var deras förstaval direkt...
Dock lär han som det redan påpekats i tråden vara rekommenderad av Janne med.
Jag är dock som sagt övertygad om att det inte var pekings förstaval även om Peking givetvis lär hävda det utåt. Det är även intressant att tänka på vad det innebär för aiks tränarstab, något kan säkerligen vara på gång där snart med.

Självklart är det roligare men faktum kvarstår ju att man inte går dit för att se motståndarna utan för att se sitt lag.
Nu ser jag ju inte alla matcher live utan på Cmore. Går på ett par matcher per år på Ullevi och har tidigare bla sett Gifarna. Så de matcher jag väler är mot spelande lag som inte bara går in för att förstöra spelet. Men om Gifarna börjat spela fotboll så kan det tänkas att man går på någon match om det passar i planneringen.
Citera
2016-05-12, 10:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Ja det är väl ingen idé att vänta in officiella nyheter.. Rikard Norling har skrivit på ett kontrakt till 2020 men återigen ställer jag mig starkt kritisk till timingen.. Och att Alm samt spelarna får reda på detta via media är obeskrivligt uselt, Alm håller alltså i träningen nu på Karlberg och kommer få packa väskan direkt efteråt.. Alltså vad i helvete?
Citera
2016-05-12, 10:15
Medlem
mishimas avatar
Finns det någon sanning bakom uppgiften om att tränaren ofta misslyckas när de gör en andra sejour i klubben?

Undrar om Norling ringer Simon Hollyhead. Han är väl i Odense nu.
Senast redigerad av mishima 2016-05-12 kl. 10:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in