2016-05-12, 00:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det har kommit upp på Sportbladet nu också så uppgifterna verkar stämma trots allt. Jag är lite chockad trots att jag är så anti-AIK man kan bli. Men som du säger det kan vara ett smart drag i sig att göra det här bytet så pass tidigt istället för att vänta tills det redan är för sent. Men hur bra är Norling egentligen? Nog för att han brinner för AIK men hans tränarkarriär har ju som bekant inte varit spikrak sedan han senast lämnade Gnaget. Så det här kan sluta hur som helst. Fast Norling har väl likt Alm aldrig vunnit något eller har jag fel? Hur som helst så lär ju detta förklara varför Norling tackade nej till Peking nyligen.
Du har inte världens koll på Norling va?

Vart skrev jag att detta är ett smart drag? Timingen är underbar skrev jag sarkastiskt då det är matcher kvar att spelas tills uppehållet och därpå ett derby nu på måndag men då väljer man (eventuellt, vill inte se detta som ett faktum) att kicka tränaren på torsdagen?!

Ärligt talat vore det ovärdigt en tränare som Alm som prenumererat på medaljplatserna de fem säsonger han varit huvudansvarig och förädlat så många unga spelare han gjort, han drog AIK från botten till toppen och detta är tacken? Ett kort och gott fuck you från styrelsen som krävde guld och en pöbel som mer än gärna pissar på honom vid varje tillfälle som passar d.v.s motgång?

Fy fan..
Citera
2016-05-12, 00:57
Medlem
Så jävla delad i den här frågan, det positiva är att vi troligtvis kommer få tillbaka ett bra och roligt kortpassningsspel samt att jag tror att Norlings sätt att vilja spela kommer gynna våra unga spelare. Samtidigt så drömmer man ju fortfarande mardrömmar från Norlings tid när han alltid skulle justera i startelvan mot topplag vilket många gånger resulterade i extremt förnedrande storförluster.
Citera
2016-05-12, 01:28
Medlem
Alm kickas från AIK Källa Fotbollskanalen.

Inget bekräftat ännu dock.
Citera
2016-05-12, 01:29
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Alm kickas från AIK Källa Fotbollskanalen.

Inget bekräftat ännu dock.

Old news.
Citera
2016-05-12, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Old news.
Såg det sen. Sorry.

Hur som helst hade jag det på känn redan innan Allsvenskan startade och AIK:s styrelse satte det sjuka målet om SM-guld.
Citera
2016-05-12, 01:42
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Såg det sen. Sorry.

Hur som helst hade jag det på känn redan innan Allsvenskan startade och AIK:s styrelse satte det sjuka målet om SM-guld.

Ja, det var bara en tidsfråga.
Citera
2016-05-12, 02:30
Bannlyst
sjuka är ju att AIK supportrarna trodde på det själva också. SM GULD
Citera
2016-05-12, 02:33
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet

Äh, inget nytt, AIK:are är som engelsmän när det vankas VM!
Citera
2016-05-12, 02:33
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medelhavet

Det gör dem ju varje år. So what? Deras hybris är ett välkänt inslag i bilden av gnagarna.
Citera
2016-05-12, 02:38
Medlem
junazs avatar
Citat:
Såg det sen. Sorry.

Är väl nackdelen med att ständigt nosa på mållinjen till guldet; till slut höjs förväntningarna så pass mycket att om man inte kommer etta istället för ständig tvåa får man gå (om man inte heter Arsene Wenger, förstås). Jag tror dock aldrig AIK skulle lyckats vinna något guld med Alm. Norling däremot har gjort det förut, och det kan nog bli väldigt bra i Solna. Men det kan säkert likaväl bli fiasko.
Citera
2016-05-12, 04:14
Medlem
MrSkargards avatar
En liten sammanfattning av AIK-kaoset:

AIK vs Lagardère/Sportfive

AIK bråkar med Lagardère/Sportfive, som sköter klubbens kommersiella rättigheter, om dåliga sponsorintäkter. Styrelsen, eller delar av den, verkar ha invändningar mot Ahlerups sätt att hantera den här konflikten.

Johan Segui vs Mikael Ahlerup

Ahlerup vill begränsa Seguis inflytande på klubbens kansli, något som Segui inte gillar. Tydligen är styrelsen splittrad mellan Segui och Ahlerup.

Styrelsen vs Mikael Ahlerup

En falang inom styrelsen, här kallad Segui-falangen, vill tydligen ha bort Ahlerup.

AIK vs Andreas Alm

Av allt att döma ville klubben sparka Alm efter förra säsongen men av någon anledning blev han kvar. Säsongen har dock inletts dåligt och Alm har återkommande bråkat med styrelsen via media om huruvida AIK kräver en titel i år eller ej. Nu verkar det leda till att Alm får sparken.

Det här låter väl spännande?
Citera
2016-05-12, 06:36
Avslutad
Endast i AIK kan man få för sig att sparka en tränare som hållit klubben i toppen de senaste åren. Tycker verkligen synd om Alm ifall detta stämmer även om han känns som ganska osympatisk kan ha med hans dialekt att göra dock.

De AIK:are som tror att Norling är messias borde tänka om. Jag tror inte han kan göra AIK till ett guldlag. Men gillar man konstiga uttalanden och metaforer som ingen hänger med på plus att han säkert kommer stöta på Camilla så blir det säkert kul för någon.

Ifall detta stämmer innebär det att Segui gått segrande ur striden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in