Citat:
Ursprungligen postat av
ImWorthless
Finns oerhört mycket "public" communitys med mycket folk som letar för olika ändamål.
Sen finns det ju en viss typ av chars som folk söker med, Barb, WD, Monk och Wiz är ju metan, även DH funkar upp til typ 100ish GR.
Metan håller ju som förra season så, men visst, snabba "gemup"runs på GR60-65 är ju vanligt med 4 helt oberoende DMG chars :P
Jag har mest försökt hitta grupper till "goblin farm" men utan framgång.
Spenderade 1 timme igår kväll med min gubbe och vi splittar då och kollar igenom följande områden (hela);
Cathedral lvl 2
Leoric's passage
Royal crypts
Festering woods
Northern highlands
Southern highlands
Cave of the moon clan lvl 1+2
Tower of the cursed lvl 1+2
Tower of the damned lvl 1+2
Core of arreat
Jag har nu börjat, från med igår, att föra statistik över vilka goblins vi hittar och var. Mest för att jag själv har en nästan pervers fascination för den här typen av data men också för att jag tänkte att vi kanske över tid kan se om vissa ställen är bättre än andra och om man helt enkelt kan skita i nåt av dem. Rent spontant så känns cathedral+passage som det bästa stället men det är bara min känsla och bör alltså tas med en nypa salt (även av mig).
På timmen igår hittade vi 18 goblins totalt (ingen rainbow, 1 pet). Vanligast är treasure goblins, blood thief, golden, gem och de blå som splittar. På det här skrala urvalet var Northern highlands bäst med totalt 5 goblins. Tre "top" och två "bot". Har sett vissa guider eller så som säger att de bara kan spawna i en viss del av området men det kan jag alltså avfärda direkt som osanning, kanske är något av dem vanligare och top är ju lite större så får se med tiden.
Funderar på om vi ska lägga till blood marsh i rutten så att gubben kan få chans på x-bow transmogen. Det är ju ett stort område så borde vara bra chans på en gob men samtidigt tar det kanske för lång tid att söka igenom effektivt.
Har ni något tips på ett annat bra ställe vi missat?