2016-05-11, 12:32
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Sverige går extremt bra ekonomiskt just nu, svensken har aldrig haft högre lön än nu. Tyvärr har det heller aldrig varit billigare att låna än vad det är nu, och de lågbegåvade med dålig karaktär har belånat sig till taknocken och de kommer få problem förr eller senare. Var samma personer som var toppbelånade förra gången när nittiotalskrisen kom, en del lär sig aldrig.

Sverige går extremt bra ekonomiskt 😄 Du är en rolig prick. Att Tillväxten ökar kortsiktigt när det väller in invandrare som får bidrag är logiskt. Staten lånar och skulderna ökar lavinartat. Hur tror du att Sverige går när dessa bidragstagare hamnar i systemet? Prognosen för BNP per capita ser allt annat än ljus ut.
2016-05-11, 12:33
Medlem
Citat:
Finns ingen bostadsbrist i Sverige, däremot finns brist på bostäder på vissa orter.
Allt eftersom utvecklingen går framåt så kan folk jobba hemifrån, få allt de behöver skickat till dörren efter de beställt via nätet.
Så då blir alla kassörskor arbetslösa i Stockholm och flyttar hem till bruksorten där de föddes. Alla IT-bolag, ekonomi- firmor behöver heller inte sitta och trängas i Stockholm , utan alla kan jobba hemifrån och väljer självklart då att bo i ett stort hus på landet istället för att sitta i en cell på 50-60 m2 i betongcity.

Vadan detta jävla landsbygdsvurmande? Vill du inte att folk skall få bo i riktig stad om de vill? Du verkar utgå ifrån att ingen vill bo centralt i stora städer och att alla kommer att flytta därifrån givet chansen (hahaha).
2016-05-11, 12:36
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Finns ingen bostadsbrist i Sverige, däremot finns brist på bostäder på vissa orter.
Allt eftersom utvecklingen går framåt så kan folk jobba hemifrån, få allt de behöver skickat till dörren efter de beställt via nätet.
Så då blir alla kassörskor arbetslösa i Stockholm och flyttar hem till bruksorten där de föddes. Alla IT-bolag, ekonomi- firmor behöver heller inte sitta och trängas i Stockholm , utan alla kan jobba hemifrån och väljer självklart då att bo i ett stort hus på landet istället för att sitta i en cell på 50-60 m2 i betongcity.

Du lever i en fantasivärld. Det du beskriver som en framtid är en verklighet idag. Känns det som att bruksorterna blomstrar?
2016-05-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Sverige går extremt bra ekonomiskt 😄 Du är en rolig prick. Att Tillväxten ökar kortsiktigt när det väller in invandrare som får bidrag är logiskt. Staten lånar och skulderna ökar lavinartat. Hur tror du att Sverige går när dessa bidragstagare hamnar i systemet? Prognosen för BNP per capita ser allt annat än ljus ut.
Tror mer på nationalekonomer världen över än vad nån anonym skriver på FB.
2016-05-11, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Vadan detta jävla landsbygdsvurmande? Vill du inte att folk skall få bo i riktig stad om de vill? Du verkar utgå ifrån att ingen vill bo centralt i stora städer och att alla kommer att flytta därifrån givet chansen (hahaha).
Folk får bo vart de vill, men låser du in en hund på 30 m2 så är det djurplågeri, att då folk väljer att bo så frivilligt kommer jag aldrig förstå.
2016-05-11, 13:41
Medlem
Citat:
Du lever i en fantasivärld. Det du beskriver som en framtid är en verklighet idag. Känns det som att bruksorterna blomstrar?
Nej bruksorterna blomstrar inte, är mycket lågutbildad folk som bor där, bara se i valen, S & SD är stora på dessa orter och är ju oftast folk med väldigt låg eller ingen bildning som röstar på dessa.

Men när folk som har jobb de kan utföra hemifrån flyttar dit så ökar ju iq'n betydligt på dessa orter och även skattebasen.
2016-05-11, 14:22
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Meningslös eller ej, titta på hur verkligheten ser ut.
Hur länge har det varit bostadsbrist?
Hur länge har efterfrågan varit högre än utbudet?

Okej. Vad tror du att dessa saker säger om framtiden? Du har antagligen missförstått något.
2016-05-11, 17:11
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Okej. Vad tror du att dessa saker säger om framtiden? Du har antagligen missförstått något.

Okey, jag svarar själv på mina frågor eftersom du så ignorant " missat" dessa.

Bostadsbristen har konstant ökat de senaste, låt säga 20 åren. Prisutvecklingen har varit densamma.
Du ser uppenbarligen inte sambandet.
2016-05-11, 18:18
Medlem
Citat:

Bostadsbristen har konstant ökat de senaste, låt säga 20 åren. Prisutvecklingen har varit densamma.

På sommaren ökar glasskonsumtionen och antalet drunkningsolyckor, alltså måste antalet ökade drunkningsolyckor bero på den ökade glasskonsumtionen.
2016-05-11, 18:18
Medlem
Citat:

Det han menar är att om nu allt går i cykler, borde inte 20 års uppgång indikera att vi närmar oss ett trendbrott?

Vi ifrågasätter inte varför det blivit såhär, vilket du verkar tro.
2016-05-11, 18:21
Medlem
Trillskes avatar
Citat:

Men ditt troll eller din kolossala tomte, vi försöker styra dig mot en diskussion som inte är efterbliven.

Vi provar igen: vad tror du att den här historiken du pekar på berättar om framtiden?
2016-05-11, 18:23
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
På sommaren ökar glasskonsumtionen och antalet drunkningsolyckor, alltså måste antalet ökade drunkningsolyckor bero på den ökade glasskonsumtionen.

Ok, vilken bra liknelse...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in