2016-05-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Undrar om SEB vill stå för sitt lånelöfte till HLS? SEB borde vara på tårna här om deras lånelöfte beviljats med Monas intyg som grund. En lön på 32000 - vilket borde vara HLS nuvarande månadsinkomst då han valt att sluta på regeringskansliet och återvända till polisen (?) - är nästan 90000 lägre per månad än vad Sahlins intyg uppgav. Ingen som har SEB som bank och kan ringa och vara upprörd bankkund och fråga vad de har för koll egentligen?

Edit: Även om labben får rätt i Hyresnämnden och affären går igenom lär den väl fördröjas in i juni så att de nya reglerna för amortering börjar gälla. Kan innebära ännu högre månadskostnader än labben o banken räknat med. Håller ekonomin för detta? SEB - vakna!

Vet inte om mina ögon bedrog mig igår men har för mig att jag såg på nätet att en släkting till Mona jobbade hos SEB. Kan det ha varit den yngre systern?

Så var det : Mona Sahlin has one brother and two sisters. Her brother, Janne "Japop" Andersson, used to be the lead singer of the pop group Japop and owns his own production company. Her sister Lena (Ridemar) is director of negotiation at the Swedish Union of Tenants (Swedish: Hyresgästföreningen) and her other sister works at SEB (Skandinaviska Enskilda Banken ).
Från engelska wikipedia men kan vara gammal info.
Senast redigerad av NOMOONRIVER 2016-05-11 kl. 15:36.
Citera
2016-05-11, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Vet inte om mina ögon bedrog mig igår men har för mig att jag såg på nätet att en släkting till Mona jobbade hos SEB. Kan det ha varit den yngre systern?

Så var det : Mona Sahlin has one brother and two sisters. Her brother, Janne "Japop" Andersson, used to be the lead singer of the pop group Japop and owns his own production company. Her sister Lena (Ridemar) is director of negotiation at the Swedish Union of Tenants (Swedish: Hyresgästföreningen) and her other sister works at SEB (Skandinaviska Enskilda Banken ).
Från engelska wikipedia men kan vara gammal info.
Haha, ja det finns kanske fler gränslösa personer i Monas familj. Men det finns ju många jobb på SEB, syrran behöver ju inte jobba med utlåning.
Citera
2016-05-11, 16:10
Bannlyst
Det här med att Sahlin fixat tjänsteledighet åt livvakten, gissar jag har gått till på följande sätt: Sahlin får ett samtal, från någon, förmodligen från livvakten själv, som säger åt henne åt att fixa saken, och berättar hur hon ska gå till väga. Därefter ringer Sahlin till Stockholms polisen och begär att livvakten ska få ledigt.
Senast redigerad av pent-house 2016-05-11 kl. 16:27.
Citera
2016-05-11, 16:49
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Undrar om SEB vill stå för sitt lånelöfte till HLS? SEB borde vara på tårna här om deras lånelöfte beviljats med Monas intyg som grund. En lön på 32000 - vilket borde vara HLS nuvarande månadsinkomst då han valt att sluta på regeringskansliet och återvända till polisen (?) - är nästan 90000 lägre per månad än vad Sahlins intyg uppgav. Ingen som har SEB som bank och kan ringa och vara upprörd bankkund och fråga vad de har för koll egentligen?

Edit: Även om labben får rätt i Hyresnämnden och affären går igenom lär den väl fördröjas in i juni så att de nya reglerna för amortering börjar gälla. Kan innebära ännu högre månadskostnader än labben o banken räknat med. Håller ekonomin för detta? SEB - vakna!

Borde inte SEB göra en egen polisanmälan rörande bedrägeri?
Att få loss mångmiljonbelopp från banken, på falska grunder, ÄR ju bedrägeri. Från både Monas och Spökets sida.
Citera
2016-05-11, 17:17
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Att få loss mångmiljonbelopp från banken, på falska grunder, ÄR ju bedrägeri. Från både Monas och Spökets sida.

Fast vi vet väl inte med säkerhet att "intyget" presenterats SEB i en låneansökan ?
Citera
2016-05-11, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff

Mycket som borde göras. Men i Sverige kan inte höga maktpersoner åtalas för något. Hade det varit Jonny, Conny eller Ahmed, så hade de skakat galler nu.

Så ruttet är detta landet. Korruption, mygel osv osv. Maktpersoner är helt immuna och konsekvenserna inga alls.

Kan garantera att Sahlin går fri från det här helt och hållet.
Citera
2016-05-11, 17:51
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Fast vi vet väl inte med säkerhet att "intyget" presenterats SEB i en låneansökan ?

Nej, du har rätt. Men jag har svårt att se en betalning av den här digniteten utan att banken är inblandad.
Citera
2016-05-11, 17:53
Medlem
alicewonderlands avatar
...personligen bryr jag mig inte om huruvida MS blir åtalad eller inte, eller för vilken brottsrubricering. Hon får väl fet pension/avgångsvederlag/styrelseuppdrag etc. Det som stör mig är att de högst ansvariga, ABK och i förlängningen SL förstås, inte har haft någon koll och inte, som det verkar, behöver stå till svars för lekstugeverksamheten som bedrivits. Grova oegentligheter, nepotism, försök till bedrägeri etc sopas under mattan. Sverige behöver rakryggade politiker, men var finns de? Lägg för tusan korten på bordet om ni hoppas på förnyat förtroende! (Visst har det nämnts i tråden att MS var ett tilltänkt namn som demokratiminister?!)
Citera
2016-05-11, 18:07
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tack för intressant läsning.

Det fet:ade är ett mycket mycket märkligt uttalande. Att det är ett hot hon uttalar går inte att ta miste på. Frågan är vad är det Mona vet och om vilka. Kan det vara så att hon sitter på information om det som verkligen händer i Sverige/Europa/västvärlden och hon här hotar hyenorna att hålla sig borta annars så stjälper hon hela det stora lasset. (pun intended).
Nu är det väl ingen som har påstått att hon skulle ha sagd det som du fetade eller hur?

Det var ju bara ett exempel på hur det gick till runt Harry Schein.
Citera
2016-05-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klokakamelen
Kanske i USA hos dottern och FBI-maken. Blir MS dömd kan hon kanske inte åka dit fler gånger. En av frågorna man ska svara på då man begär inträde till Usa är om man är dömd för brottslighet.

Man bör inte utesluta att MS arbetar för någon utländsk NGO med demokratiserings-tema som erbjuder ett vidlyftigt konto för svenska etableringsutgifter och att det är MS "företag". Det kan ge henne extra finansiell styrka i det hon vill uppnå samtidigt som NGO:n flyttar fram sina positioner i Sverige. Win-win. Kanske försöker MS bygga ett nytt Harpsund där ute på Solsidan där ditresta potentater får en förtrolig tur i roddbåt bland svenska skär ?
Som hon berättat gick hon en gång med i "Olof Palme" och drömmer kanske om en ny tid för den sortens politik och engagemang i vårt land. Vem kan klandra en sådan vision. Om nu livvakten/logistik-assistenten HLS är besjälad av samma ideal blir de ett starkt kombo i den riktningen. Jag tror mer på en gemensam politisk vision än någon "säng-affär". Kanske har vi inte sett/hört det sista från radarparet, eller någon politisk kraft de står bakom.
Senast redigerad av alcantario 2016-05-11 kl. 18:21.
Citera
2016-05-11, 18:36
Medlem
Mona Sahlin har nu vänt sig till den förre jämställdhetsombudsmannen advokat Claes Borgström och bett honom att biträda henne i den kommande brottsutredningen.
Citera
2016-05-11, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Mona Sahlin har nu vänt sig till den förre jämställdhetsombudsmannen advokat Claes Borgström och bett honom att biträda henne i den kommande brottsutredningen.

http://www.di.se/artiklar/2016/5/11/mona-sahlin-bitrads-av-claes-borgstrom/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in