Citat:
Ursprungligen postat av
Mordum87
Abyssal är grymt bra absolut! Jag har dock enbart hört den senaste plattan då jag inte visste om bandet innan, men den hängde med i lurarna i några veckor så jag håller med om att den är otroligt bra!
Har faktiskt inte den som fysisk exemplar så det kanske får bli nästa köp?
Men ja..Det är lite det där jag söker, så att jag blandar in Antaeus i min jakt är inget ni behöver ta fasta på eftersom jag uppenbarligen tänkte cp.
Tack! Nu får kvällen ägnas åt Abyssal!
Och ang boxen så ska jag kolla närmare direkt!
Kollade boxen nu och den släpptes i början på året tydligen. Tre svinsnygga kassetter i en trevlig låda för under trehundringen är ju taget och verkar inte vara slutsåld heller. Kan bli en fin dammsamlare här hemma!
Var ett tag sedan jag lyssnade på bandet i fråga faktiskt och man kan ju fråga sig varför, ty det är nåt jag varmt kan rekommendera alla i den här tråden. Blir en tretimmarssession imorgon!
Angående Panopticon-riffet fick jag skumma igenom Sunbather men hittade det inte. Det är i stort sett en exakt kopia av riffet fast lite bättre. Eller så är jag nåt så in i helvete dum i huvudet att jag helt enkelt hört denna platta tidigare i år och glömt bort det...
En annan sak jag upptäckte med Panopticon var en split från i år med ett band som heter Waldgeflüster. Två låtar bjuckades det på och jag föll direkt. En tämligen snäll variant av "black metal" som skall bli intressant att utforska mer då dessa tyskar visst har tre fullängdare på sitt samvete. Nån som hört?