2016-05-10, 21:40
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Vad menas att NB ser ledsen och oskyldig ut när han nekar i förhören? vem har påstått det och vem här har sett det? Man kan utläsa en uppriktighet i förhören med NB som är mycket svårt att spela upp gång på gång men det är ju klart att om man har dålig människokännedom så förstår man det inte (det kanske kommer med ålder och lite mer erfarenhet hos er). Är NB skyldig så tror han ändå på fullaste allvar att han är oskyldig och det borde rätten, åklagare eller advokat tagit fasta på och tvingat på honom en sinnesundersökning om dom nu tycker han är skyldig. Jag tycker att det i så fall tyder på en allvarlig störning eller psykisk sjukdom (fast det är ju också lite märkligt då ingen annan hört av sig i saken).

Humorn likt "John Cleese och den döda papegojan" står ju mest ni för eller hur? fast ni förstår det inte och det är ju lite gulligt oskyldigt. Jag menar att det är ni som vägrar se bristerna i utredningen och rapar åklagarens "sanning" gång på gång hur märklig den än är i vissa stycken.

Faktaresistens är ju ett kul nytt ord och gäller den bara en sida här? Vad är er fakta då, fakta som inte kan manipuleras?

Ni tycker att den DNA som fanns på Lisas kläder är fakta. Jag tycker att frånvaron av DNA på Lisas kropp är fakta. Frånvaron av Lisas DNA i NB:s bil eller något annat fordon är fakta. Frånvaron av Lisas DNA på NB eller något annat han använt den söndagen. Det fanns NB:s DNA på snören på golvet och även Lisas DNA, det är fakta. Men hur kom NB:s DNA dit, på söndagen eller då han använt snören i jobbet där i ladan? Lisas DNA fanns på tejprullens insida, det är fakta men var är NB:s DNA på den rullen? Det finns en bit tejp med hans brors DNA på och det är fakta. NB:s frus DNA fanns på Lisas trosa och det är också fakta men det är också ett faktum att NB:s DNA inte fanns på detta plagg. Fakta är också att det inte finns något motiv till detta brott som kan kopplas till NB. Han har ingen historia överhuvudtaget vad det gäller sadism, sexualbrott eller andra former av våld som skulle kunna kopplas till ett tänkbart motiv och det är fakta. Enligt domstolarna, polisen, häktet, åklagaren och försvararen är han helt frisk i huvudet trots det hemska brott han nu är dömd för, fakta det med. I hans dator och mobil hittades ingenting av intresse annat en sex bilder av ca 1500 i webläsarens fickminne. Inga grova filmer, inga grova bilder sparade, inga webplatser som får en att höja på ögonbrynen, inga vettiga spår alls, fakta. Eventuella vittnen som kanske sett NB här och än där är inte fakta för detta brott. Vittnen är ofta osäkra kort och vad såg dom här, en man med solglasögon i en bil samt en man som ville ha en vägbeskrivning dagen före. Fakta för er inte för mig angående brottet. Inget vittne har sett NB med Lisa, i ladan eller i närheten av caféet denna söndag, fakta. Alibi, två (Arnes fru och NB:s fru) ger honom det fast ett par med hund ser en man i solglasögen körandes mycket snabbt förbi gör alibit värdelöst enligt polis och åklagare, ett märligt faktum. Man har inte hittat spår efter NB i arbetsboden där kroppen hittades, fakta. Man letade inte efter så mycket i arbetsboden heller, fakta. Inga spår efter NB på Lisas tillhörigheter som kastades efter grusvägen, fakta. Ingen förklaring från polis eller åklagare varför tillhörigheterna låg där utan det lades åt sidan, tingsrätten var lite nyfiken, hovrätten inte alls, fakta. Man kan forsätta länge men jag ger mig här, det viktigaste är väl förhoppningsvist med.

Faktaresistens? Problemet är att det är mer fakta man skulle behöva för att känna sig säker på domen nu NB fått. Den enda fakta som finns som kopplar NB till detta mord är hans DNA på Lisas byxor och jacka och då måste man till 100% lita på att polisen inte har något med den saken att göra. Det kan inte jag för jag förstår att även polis gör olagliga saker ibland, blir frusterade och kränkta till den grad att dom bara måste "hjälpa till" buren av sin övertygelse att dom är på rätt spår.

Så för mig hade ytterligare spår efter NB i arbetsboden räckt. Ett fingeravtryck någonstans då vi nu alla vet att han sällan brukade handskar. Ett hårstrå från hans katt? Spår från Lisa på kniven som fanns i hans bil som åklagaren gnäggade om hade också varit intressant för han måste väl ha haft lite DNA från Lisa på handskar eller fingrar då han lade tillbaka den? Grov sadistisk porr i datorn eller telefon hade också hjälpt till för att övertyga om motiv.

Så det är nog du, develi mfl som bör fundera på vad ni håller på med. Jag förstår att det känns skönt för er att någon är dömd för brottet men att hela tiden vägra se alla brister i utredningen verkar underligt. Faktaresistens var ju ordet. Sen denna besatthet av Dennis Rader, han har ingen annat gemensamt med NB än kön. Rader är ett skolexempel på en sadistisk psykopat (finns mycket att läsa om mannen om någon orkar).

Lysande, Moretex.
Det är mycket fakta som talar för, att NB är en osannolik GM.
2016-05-10, 21:42
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Gissa? Det är uppenbart.

Det ena utesluter inte det andra.

Det finns de som sorterar bitar och färg men ändå inte kan bygga något vettigt. Jag lekte med lego en hel del men krig var nog min favoritlek.

Du verkar störa dig på att jag inte ser denna fantastiska insats som du gör.
Vad är din teori om att det inte finns ett enda bevis för att NB har en historia av misstänkt beteende innan den 6/6?
Är det för att utredarna varit flitiga som myror men inte hittat något?
Är det för de inte letat?

Missförstå mig inte, anledningen att jag citerar någon är att jag ser resonemangspotential, inget annat. (Ta det som en komplimang?) Ev nivåsänkningar får du stå ensam för i så fall.

Ser inte det uppenbara.
Om det hade varit uppenbart, varför häktades bägge bröder först till delaktiga i mord?
Varför plockades inte litauerna in redan i halvtid? Man hade ju ett smått graverande vittnesmål att arbeta från. (Jag kan redan svaret tyvärr..)
Varför står det 7 slaskpärmar på Johansson kontor?
Brytpunkt uppstod när Nerijus valde att bemöta en sökpatrull. Hur han gjorde spelar mindre roll. Det är var och när han gjorde det, som spelar roll.
Vad som också spelar roll är hur mycket av allt överflödigt material fanns på plats före resp efter, 12/6. Inte heller detta vet vi mycket om (Mer än V*dm*n-pärmen)

Men nej, det ena utesluter inte det andra, helt korrekt. Men varför påstå det då? Det var ju du som skrev att man varit enögd. Jag har inte sett hur du belägger det.

Resten, teorier, blir på gissning.

Det enda jag personligen har, är ett kärnfullt uttal av en krimprofessor i England. Endast jag själv vet vad för material han gått igenom innan det lämnade uttalet, och jag är inte typen som lurar mig själv. Inte när det handlar om en mördad tjej..
Därav håller jag det uttalet som en inledning på ett indicium.
En träff på Nerijus som säger ID-rörig rattfylla är av nollvärde ställt mot vilket material jag skickat över sjön.

Att man inte hittat något mer/konkret i historiken kan ha tusen anledningar. En anledning kan vara att detta var första gången det blivit ett riktigt brott av ett förmodat latent beteende.
Hur många tjejer anmäler ett suspekt beteende? Hade Adriana anmält om inte Lisa försvunnit?
En annan anledning kan vara att det inte alltid hittas något, även om det en gång i tiden funnits ett offer.

Min teori är att detta var första gången. Det kunde skett redan på Lördag, men nerv verkade "saknats" Hade det skett något på Lördagen, då tror jag man även hittat något mer konkret utomlands.

Förresten..
Man skulle kunna diskutera svenska polisens initiativförmåga gentemot stoppgränser, men det lär bli i en annan tråd.
Senast redigerad av rotesau 2016-05-10 kl. 21:46.
2016-05-10, 21:55
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Gissa? Det är uppenbart.

Det ena utesluter inte det andra.

Fast när du hittar första legobiten och därmed vet vad du ska bygga så utgår ditt sorterande av bitar för just det ändamålet.

Det finns de som sorterar bitar och färg men ändå inte kan bygga något vettigt. Jag lekte med lego en hel del men krig var nog min favoritlek.

Du verkar störa dig på att jag inte ser denna fantastiska insats som du gör.

Vad är din teori om att det inte finns ett enda bevis för att NB har en historia av misstänkt beteende innan den 6/6?

Är det för att utredarna varit flitiga som myror men inte hittat något?

Är det för de inte letat?

Nu när du har fått berätta om dina lekar med lego....
Vad tror du själv?
Har man letat likt myror eller inte?
Apropå misstänkt beteende förresten.
Har alla andra mördare alltid visat misstänkt beteende innan dom har mördat?
Det finns väl en hel drös av mördare där ingen har snappat upp några som helst signaler
på att det har funnits en potentionell mördare inneboende i personen.
2016-05-10, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Väl medveten om DNA-problematiken pratar han så småningom, eller redan på måndag eller tisdag efter topsning, med AB/IB. Han är ängslig och behöver ventilera DNA-frågan. – I sammanhanget kan nämnas ett vittne som sett hur AB/NB måndag morgon anlänt en halvtimme tidigare till ladan och då direkt kört och parkerat på baksidan (s. 1196).
Ja här kommer nu nästa lager, när DNA problemet är medvetandegjort, vilket också kastar lite ljus över killen. Att Nerijus ändrar sin regelbundna tid och andra beteendeflöden är förstås ett extremt intressant tecken oavsett vad han gör. Vi vet att han
-Låter frugan få följa med till handlarn vilket vanligen inte händer
-Att han inte köper öl som vanligt
-Att han perioden efter mordet genomgår en omfattande förändring vars maken AB in sett tidigare
-Att han innan mordet troligen använt teleskoplastaren för nöjesåkning av okänt origin
--Att han anländer tidigare till jobbet dagen därpå
-Att ta sig direkt och tidigare än normalt till platsen där en hund markerat vid brunnen är en intressant handling och med Nerijus så tror jag inte på tillfälligheter, han vet vad han gör och nu har andra delar av hans kära personlighet vaknat för att ta hand om detta. Just hans intresse för detta specifika område gör mig mycket intresserad av att veta hur det såg ut där just då.

Citat:
Ja, det ser ut som att en sax (eller kniv) för en kort sekund har fastnat i ett rep han samtidigt hållit lite löst i, mitt under ett snabbt klipp/snitt.
Nja, just uppflätningen på bara en sida är nog mer rester från ett verktyg där den ena sidan hålls fast och den andra rullar upp.

Deras bra kniv hade de bara till potatisskalningen såvitt AB vet, underförstått skarp egg, vill hävda att det nog krävs en ganska slött verktyg och någon som håller väldigt nära den enda änden, vilket inte görs helt lätt på ett omedvetet plan med en kniv, däremot med en plåtsax som är slö och låser ena änden. Herr Bilevicius är snickare och vilar händerna med rörelse men tänker inte på det utan har helt andra saker i tankarna. Precis som vanans makt ombesörjer tejprullen tillbaka på sin plats nu dock med DNA från LH.

Citat:
Sitt DNA hann han aldrig ta kontroll över.
DNA är en del av ritningen och den replikerar han rikligt. men sjukdomsbilden döljer det faktum
-Hans skinn läker snabbare än andras.
-Han kan tillhöra dem som ibland inte avsätter fingeravtryck

Citat:
Han mötte också sin överman: Sitt offers far. – Det kommer han aldrig kunna smälta: Han såg honom vid kaféet, på fälten, i häktet… pratade om honom i överförd bemärkelse i olika försök att missringa honom. – Nu hemsöks han i drömmen, och säkert också under sin vakna tid.
Och uppvisar vad som kallas snutnoja men det är inte polisen han är rädd för utan pappan vilket kanske säger en hel del om hur han utan att säga det bedömer vad han verkligen fruktar, han känner sig själv väl och vet vad han själv skulle gjort får man förmoda.

Funderar en hel del över Iphonen och om den hade stenats i ladan, hade man sett några splitter där då? Det bör väl räcka med att släppa Stenen vid klubban rätt på iphonen för att få det resultatet vi har sett?
2016-05-10, 22:09
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Lysande, Moretex.
Det är mycket fakta som talar för, att NB är en osannolik GM.

Det tyckte ju ingen av domstolarna och inte HD heller lyckligtvis.
Vad är ditt främsta skäl till att han är en osannolik GM?
Förutom att du tycker det är normalt att stå och runka på jobbet förstås.
I de flestas ögon finns inga som helst tvivel om att han är rätt GM.
Inte ens "ärkeängeln" Hurtig lyckades få honom att framstå i bättre dager.
Detta trots att ni ansåg att han var den stora frälsaren för NB när han kom med
sina lysande hypoteser om hårstrån och datorer som hade bytt identitet med varandra.
Lik förbannat sitter han forfarande där han hör hemma.
Är det inte dags nu att inse fakta och förstå att er käre NB är utom all räddning.
2016-05-10, 22:12
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Nu när du har fått berätta om dina lekar med lego....
Vad tror du själv?
Har man letat likt myror eller inte?
Apropå misstänkt beteende förresten.
Har alla andra mördare alltid visat misstänkt beteende innan dom har mördat?
Det finns väl en hel drös av mördare där ingen har snappat upp några som helst signaler
på att det har funnits en potentionell mördare inneboende i personen.

Ja, men de allra flesta mord begås bland personer som känner varann. När sinnet rinner till, är det de närmaste (oavsett om de hjälpt till att framkalla det eller ej) som får ta smällen.
Att en man 35 år mördar en helt obekant flicka 17 år är ytterst sällsynt i verkligheten. Rent av osannolikt
2016-05-10, 22:35
Bannlyst
Citat:
Inget vittne har sett NB med Lisa, i ladan eller i närheten av caféet denna söndag, fakta.
Nej du vet inte vilka som kan ha sett vad och vittnen i verkligheten, du väljer att utgå från FUP och nu verkar den passa som alltigenom faktamässig, eller har du egna källor?
Citat:
Inga spår efter NB på Lisas tillhörigheter som kastades efter grusvägen, fakta.
Citat:
Problemet är att det är mer fakta man skulle behöva för att känna sig säker på domen nu NB fått. Den enda fakta som finns som kopplar NB till detta mord är hans DNA på Lisas byxor och jacka och då måste man till 100% lita på att polisen inte har något med den saken att göra. Det kan inte jag för jag förstår att även polis gör olagliga saker ibland, blir frusterade och kränkta till den grad att dom bara måste "hjälpa till" buren av sin övertygelse att dom är på rätt spår.
Menar du att Nerujus DNA skulle sitta fast på ytan av en kropp som ruttnar eller på kläderna? Vilket DNA försvinner först?

-Hur många fingeravtryck från Nero finns det i Neros bil?
-Hur många DNA prover har tagits i Neros bil vilka visats tillhöra honom den stora DNA Släpparen?
Vad är din tolkningen av dessa data?
Kan Nerijus bil vara planterad?

Har du någon statistisk grund för vad som är sannolikt och rimligt eller sitter du bara och fantiserar utifrån en handling du inte vet exakt hur den utfördes?

Citat:
Ingen förklaring från polis eller åklagare varför tillhörigheterna låg där utan det lades åt sidan, tingsrätten var lite nyfiken, hovrätten inte alls, fakta. Man kan forsätta länge men jag ger mig här, det viktigaste är väl förhoppningsvist med.
Kanske försöker de hålla sig så nära verkligheten som möjligt och undviker strikt att gissa mycket. Vilket är ett annat ord för att hålla många dörrar öppna. Hade det varit bättre med en 1400 sidig bilaga med gissningar?
2016-05-10, 22:50
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, men de allra flesta mord begås bland personer som känner varann. När sinnet rinner till, är det de närmaste (oavsett om de hjälpt till att framkalla det eller ej) som får ta smällen.
Att en man 35 år mördar en helt obekant flicka 17 år är ytterst sällsynt i verkligheten. Rent av osannolikt

Så din bästa hypotes är alltså att i de flesta fall känner mördaren offret och därför
är det osannolikt att NB har mördat Lisa?
Men i det här fallet blev ju det osannolika väldigt sannolikt tydligen.
Så sannolikt att NB nu sitter inburad på livstid vilket ju är ett lindrigt
straff med tanke på det han har utsatt Lisa och hennes familj för.
Är det någon gång man önskat att dödsstraff fanns i Sverige så är det i det här fallet.
2016-05-10, 23:15
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Vad menas att NB ser ledsen och oskyldig ut när han nekar i förhören? vem har påstått det och vem här har sett det? Man kan utläsa en uppriktighet i förhören med NB som är mycket svårt att spela upp gång på gång men det är ju klart att om man har dålig människokännedom så förstår man det inte (det kanske kommer med ålder och lite mer erfarenhet hos er). Är NB skyldig så tror han ändå på fullaste allvar att han är oskyldig och det borde rätten, åklagare eller advokat tagit fasta på och tvingat på honom en sinnesundersökning om dom nu tycker han är skyldig. Jag tycker att det i så fall tyder på en allvarlig störning eller psykisk sjukdom (fast det är ju också lite märkligt då ingen annan hört av sig i saken).

Humorn likt "John Cleese och den döda papegojan" står ju mest ni för eller hur? fast ni förstår det inte och det är ju lite gulligt oskyldigt. Jag menar att det är ni som vägrar se bristerna i utredningen och rapar åklagarens "sanning" gång på gång hur märklig den än är i vissa stycken.

Faktaresistens är ju ett kul nytt ord och gäller den bara en sida här? Vad är er fakta då, fakta som inte kan manipuleras?

Ni tycker att den DNA som fanns på Lisas kläder är fakta. Jag tycker att frånvaron av DNA på Lisas kropp är fakta. Frånvaron av Lisas DNA i NB:s bil eller något annat fordon är fakta. Frånvaron av Lisas DNA på NB eller något annat han använt den söndagen. Det fanns NB:s DNA på snören på golvet och även Lisas DNA, det är fakta. Men hur kom NB:s DNA dit, på söndagen eller då han använt snören i jobbet där i ladan? Lisas DNA fanns på tejprullens insida, det är fakta men var är NB:s DNA på den rullen? Det finns en bit tejp med hans brors DNA på och det är fakta. NB:s frus DNA fanns på Lisas trosa och det är också fakta men det är också ett faktum att NB:s DNA inte fanns på detta plagg. Fakta är också att det inte finns något motiv till detta brott som kan kopplas till NB. Han har ingen historia överhuvudtaget vad det gäller sadism, sexualbrott eller andra former av våld som skulle kunna kopplas till ett tänkbart motiv och det är fakta. Enligt domstolarna, polisen, häktet, åklagaren och försvararen är han helt frisk i huvudet trots det hemska brott han nu är dömd för, fakta det med. I hans dator och mobil hittades ingenting av intresse annat en sex bilder av ca 1500 i webläsarens fickminne. Inga grova filmer, inga grova bilder sparade, inga webplatser som får en att höja på ögonbrynen, inga vettiga spår alls, fakta. Eventuella vittnen som kanske sett NB här och än där är inte fakta för detta brott. Vittnen är ofta osäkra kort och vad såg dom här, en man med solglasögon i en bil samt en man som ville ha en vägbeskrivning dagen före. Fakta för er inte för mig angående brottet. Inget vittne har sett NB med Lisa, i ladan eller i närheten av caféet denna söndag, fakta. Alibi, två (Arnes fru och NB:s fru) ger honom det fast ett par med hund ser en man i solglasögen körandes mycket snabbt förbi gör alibit värdelöst enligt polis och åklagare, ett märligt faktum. Man har inte hittat spår efter NB i arbetsboden där kroppen hittades, fakta. Man letade inte efter så mycket i arbetsboden heller, fakta. Inga spår efter NB på Lisas tillhörigheter som kastades efter grusvägen, fakta. Ingen förklaring från polis eller åklagare varför tillhörigheterna låg där utan det lades åt sidan, tingsrätten var lite nyfiken, hovrätten inte alls, fakta. Man kan forsätta länge men jag ger mig här, det viktigaste är väl förhoppningsvist med.

Faktaresistens? Problemet är att det är mer fakta man skulle behöva för att känna sig säker på domen nu NB fått. Den enda fakta som finns som kopplar NB till detta mord är hans DNA på Lisas byxor och jacka och då måste man till 100% lita på att polisen inte har något med den saken att göra. Det kan inte jag för jag förstår att även polis gör olagliga saker ibland, blir frusterade och kränkta till den grad att dom bara måste "hjälpa till" buren av sin övertygelse att dom är på rätt spår.

Så för mig hade ytterligare spår efter NB i arbetsboden räckt. Ett fingeravtryck någonstans då vi nu alla vet att han sällan brukade handskar. Ett hårstrå från hans katt? Spår från Lisa på kniven som fanns i hans bil som åklagaren gnäggade om hade också varit intressant för han måste väl ha haft lite DNA från Lisa på handskar eller fingrar då han lade tillbaka den? Grov sadistisk porr i datorn eller telefon hade också hjälpt till för att övertyga om motiv.

Så det är nog du, develi mfl som bör fundera på vad ni håller på med. Jag förstår att det känns skönt för er att någon är dömd för brottet men att hela tiden vägra se alla brister i utredningen verkar underligt. Faktaresistens var ju ordet. Sen denna besatthet av Dennis Rader, han har ingen annat gemensamt med NB än kön. Rader är ett skolexempel på en sadistisk psykopat (finns mycket att läsa om mannen om någon orkar).

Väldigt insiktsfullt och väl formulerat.
2016-05-10, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Just empati är vad svinet betonar inför Lisas familj; Att han förstår deras sorg, lidande och förlust.. Att han som far säger sig besitta inlevelseförmåga, är medkännande aka empatisk.
Hela meningen säger att han är en skådespelande skithög. Ingen är så fräck att uttala detta rätt i ögonen på de föräldrar vars barn han mördat om det inte handlar om en grymt elak person.
.. Eller en riktigt känslokall, kallblodigt medveten person. Som njuter av scenen, som spelar allan inför rätten: En psykopat.
Jo där om inte annat så blir det tydligt. Den ultimata spottloskan kommer som en självklarhet. Samtidigt med avsikten av att han själv ska stå i bättre dager och stärka sin position.
2016-05-11, 01:42
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:

Men hela ditt långa försvarstal för Nerijus handlar ju om vad som inte finns. Det finns inte DNA på ställen du skulle ha önskat för att bli övertygad.

Men varför är du då övertygad om att någon annan har begått mordet, någon annan som heller inte lämnat DNA på de ställen som skulle ha övertygat dig?

För det fanns ju inget DNA från okänd person heller.

Idén om att polis har planterat faller ju på bl a på att det inte är planterat på ställen som skulle ha övertygat dig, dvs ska man ändå plantera är det väl bra om man planterar övertygande. Eller?
2016-05-11, 01:55
Medlem
Citat:
Jag menar att det är ni som vägrar se bristerna i utredningen och rapar åklagarens "sanning" gång på gång hur märklig den än är i vissa stycken.

Äntligen lite förnuft i samtalet här! Tack. Det kan tilläggas att ingen person blir mer eller mindre skyldig genom att bli kallad "svinet" eller t.om. skällsord baserade på nationalitet etc. Det blir ju bara löjligt. Ilska eller känslomässiga utbrott eller utfall övertygar ingen om att domarna i detta ärende är riktiga. Tvärtom, när jag ser hur upprörda känslor det blir ibland när utredningen, åtalet och domarna ifrågasätts, så betyder ju detta bara att argumenten är slut, att analysen blivit övertagen av irrationalitet.

Dessutom sker det ständigt en sammanblandning av två frågor: 1) Behovet (allas vårt behov) av att straffa den eller de som begått brottet och 2) Önskan att den som nu dömts verkligen är rätt person.

Att kritisera utredning, åtal och domar innebär inte att förringa eller förminska brottet eller brottsoffrets lidande. Man kan ha en stark moralisk känsla för att detta brott är fruktansvärt och att gärningsmannen/männen måste straffas och samtidigt kritisera utfallet av rättsprocessen.
Senast redigerad av Pilsnerfilm 2016-05-11 kl. 02:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in