Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Du beskriver en person som mer eller mindre topprids av sina fantasier; som befinner sig långt inne i dessa utan att tänka på annat än det som för stunden utspelas framför och inom honom. – Borta är alla tankar på DNA och allt annat världsligt som inte platsar i den fantasi han håller på att omsätta eller improvisera fram. – Han är inte ens närvarande; han finns i sin fantasi och den kan när som helst suddas bort
ur hans medvetande; fås att verka som en mardröm han befriar sig från och snart ska vakna upp ur – och ingenting har egentligen hänt. – Jag ser det hela lite mer profant: Han uppnår inte sexuell tillfredsställelse (ej att förväxla med sexuell utlösning) om han inte dödar någon.
Stammande handling & Kluckande bestialitet
Att han stammar i handlingen beskriver jag bara för att han gör det, det är i det stora hela sammanhaget bara en detalj, jag finner det en intressant detalj. Nej han tänker nog inte på att skära repet i bitar när han gör det självklart tänker han på annat den centrala fullständigt medvetna handlingen vars resultat är helt uppenbart.
Jag pratar om lägre delar av instinktiva handlingar och linjer som tenderar att återupprepa sig. Hela huvudet är precis upptaget av den centrala handlingen i hela hans huvud resten tänker han nog inte alls på. Han lägger tillbaka tejprullen i spiklådan igen. Ytterligare ett beteende som den som lagt dit den från början inte alls tänker på, då det är som vanligt. Genom att inte tänka på det så frigörs tankekapitalet till den centrala handlingen och den vet vi resultatet av. Därför blir stamningen som bara är en liten bidetalj tillsammans med vanans makt av återupprepningar ett intressant mönster.
Högt utvecklad sjukdom som smittar
Människor emellan så tror jag att ganska många nog skulle överväga att omedelbart befria Nerijus från sin kropp om han verkligen berättade vad han gjorde och varför. Det är jag inte helt på det klara på om nerijus har tänkt, men hela hans varelse är nog medveten om det på ett annat plan. Det finns nog mycket han skulle kunna tänka säga till SH men inte just detta. Då måste han ju erkänna vad han gjorde och varför & ge fan i att bara njuta av det. Och det är nog inte en tanke han tänkt på för den är kanske inte så rolig. Det är så klart bara en väldigt svag människa som tar sig rätten att känna sig stark på det sättet osv. Gissar att Nerijus bara kommer att snacka under ett fåtal omständigheter och de är absolut inte instinktiva att utföra, då hade det varit lätt.
SH Tror att han vill höra. Jag har inga problem att förstå det, det är naturligt att tro på att kunskap löser problemen. Det är vad man har lärt sig och är därför naturligt att utgå ifrån. SH förefaller mycket handlingskraftigt metodisk och klart, Riktigt välbalanserad. Jag tvekar dock på att han vill höra, eller ens i teoretisk mening skulle må väl av det.
Det är en så meningslöst terror handling oavsett hur han försöker rättfärdiga det eller väller ut sin skit, och han är smittsam på ett ganska obehagligt sätt. Tänker på Breivik och hur han för att uttryckte det snällt
sliter ut personalen på anstalten. Man kan säga mycket om vad man vill men ganska säkert är nog. Han har erkänt sitt mördande av 77 och de flesta barn/ungdomar. Han handling är också klart smittsam och jag förstår om många med en gång vill döda honom även om väldigt få säger det rakt ut. Hälften av föräldrarna till hans dåd är sjukskrivna osv
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19856550.ab
De sprider sjukdom runt sig och anledningen tycker jag är för att de är sjuka. I Breiviks fall så är det mer statistiskt bevisat att han sprider sjukdom. Nero kommer nog att visa sina sidor, kanske eftersöka att bli hotad eller vad som helst så att det är synd om honom igen. Han bör tillbaka till ett språk som förstår honom och som han förstår.
Andra sidan av samma sak
Högt utvecklad och distinkt socialromantisk terror. En akt gjord för att skapa helvete och njuta av det. Det är ingen stammande handling av omedvetenhet det är ett kluckande hjärta av begär att döda och sedan gå och rösta i offrens namn enligt gammal jävla kannibal konsensus. Ingen som helst jävla ånger.