2016-05-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Det här säger så extremt mycket om Hamréns landslag.

7:e bäst i Holland, trots det ingen plats och mer häpnadsväckande att inte en enda från landslaget varit på plats och tittat. Istället kommer Sebastian Larsson tas ut som knappt spelat i ett av Englands bottenlag.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/herrlandslaget/article22790495.ab

Hamrén är så sällsynt inkompetent alltså.
Seriöst nu alltså. Visst, jag är heller inget fan av Hamren och jag blir gråhårig av hans laguttagningar men kom igen, han gör ju ändå sitt sista mästerskap nu i sommar och slutar efter EM så jag tycker faktiskt det är smått löjligt att hålla på att fortsätta gnälla på honom. Dessutom har han ju som helhet mycket sämre material än Lasse Lagerbäck. hade. Visst är det skönt att Erik avgår efter EM men det blir ju knappast bättre av att fortsätta spy galla över honom.
Citera
2016-05-10, 17:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Seriöst nu alltså. Visst, jag är heller inget fan av Hamren och jag blir gråhårig av hans laguttagningar men kom igen, han gör ju ändå sitt sista mästerskap nu i sommar och slutar efter EM så jag tycker faktiskt det är smått löjligt att hålla på att fortsätta gnälla på honom. Dessutom har han ju som helhet mycket sämre material än Lasse Lagerbäck. hade. Visst är det skönt att Erik avgår efter EM men det blir ju knappast bättre av att fortsätta spy galla över honom.

På en skala 1 - 5 (1= Usel och 5= världsklass) , vad skulle du/ni ge Hamrén för betyg?
Citera
2016-05-10, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
På en skala 1 - 5 (1= Usel och 5= världsklass) , vad skulle du/ni ge Hamrén för betyg?
På tal om vadå? Säger bara att han knappast förtjänar ytterligare kritik med tanke på att han slutar om minst en månad. Men okej, mellan 1 och 2 då för att berika din fråga med ett svar.
Citera
2016-05-10, 17:08
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
3/5.

Motiveringar:

- Han fick igång Zlatan Ibrahimovic (Zlatan har gjort över 40 av sina landslagsmål under Hamrén, och detta på ungefär lika många matcher)
- Han tog oss till EM 2012 efter en bragdmatch hemma mot Holland
- Han ledde oss till en imponerande 2-0-seger mot Frankrike i EM 2012
- Han tog oss till en playoffplats till VM 2014 framför lag som Österrike och Irland, men efter Tyskland
- Han ledde oss till ett imponerande 4-4-resultat borta mot kommande världsmästarna Tyskland
- Gav Portugal en match i VM-playoffmötena 2013.
- Han tog oss till EM 2016 efter ett imponerande playoffdubbelmöte mot våra rivaler Danmark

Faktorer som drar ned betyget:

- Missade trots allt VM 2014
- Premiärförlorade mot Ukraina i EM 2012
- En hel del bottennappsmatcher i kvalet till EM 2016
- Lyckades aldrig spela in en ordentlig backlinje
- Usla resultat i träningslandskamper vilket fått oss att sjunka på världsrankingen,
- vilket i sin tur betytt tuffare lottningar (se t ex VM-kvalgruppen till hösten).
Senast redigerad av BarryHero 2016-05-10 kl. 17:12.
Citera
2016-05-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
3/5.

Motiveringar:

- Han fick igång Zlatan Ibrahimovic (Zlatan har gjort över 40 av sina landslagsmål under Hamrén, och detta på ungefär lika många matcher)
- Han tog oss till EM 2012 efter en bragdmatch hemma mot Holland
- Han ledde oss till en imponerande 2-0-seger mot Frankrike i EM 2012
- Han tog oss till en playoffplats till VM 2014 framför lag som Österrike och Irland, men efter Tyskland
- Han ledde oss till ett imponerande 4-4-resultat borta mot kommande världsmästarna Tyskland
- Gav Portugal en match i VM-playoffmötena 2013.
- Han tog oss till EM 2016 efter ett imponerande playoffdubbelmöte mot våra rivaler Danmark

Faktorer som drar ned betyget:

- Missade trots allt VM 2014
- Premiärförlorade mot Ukraina i EM 2012
- En hel del bottennappsmatcher i kvalet till EM 2016
- Lyckades aldrig spela in en ordentlig backlinje
- Usla resultat i träningslandskamper vilket fått oss att sjunka på världsrankingen,
- vilket i sin tur betytt tuffare lottningar (se t ex VM-kvalgruppen till hösten).
Samt att han gav uttrycket "shining" ett ansikte
Citera
2016-05-10, 17:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Rinne var bra mot Hammarby igår men det behöver inte innebära att han har en framtid i landslaget. Han har definitivt inte i EM-truppen att göra.

Jag har sett honom mer än en gång, och det där var en normalinsats från Rinne. Den killen är ett monster, tankarna går till de Gea när man ser honom göra omöjlig räddning på omöjlig räddning. Mästerskapsrutin är värdefull, så jag tycker nog han kan ta den tredje platsen, Isak är ändå ohotad. I OS är det Rinne vi ska satsa på, om Örebro släpper honom.
Citera
2016-05-10, 17:31
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:

Så om det är en förbundskaptens sista mästerskap så ska man inte få klaga på om han missköter sitt jobb? Självklart ska man göra det. Speciellt när det är en så uppenbar sak som att konsekvent göra märkliga laguttagningar och val. Dessutom handlar det inte om kritik för att han har sämre material än Lagerbäck utan för att han aktivt väljer bort bra material.
Citera
2016-05-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Så om det är en förbundskaptens sista mästerskap så ska man inte få klaga på om han missköter sitt jobb? Självklart ska man göra det. Speciellt när det är en så uppenbar sak som att konsekvent göra märkliga laguttagningar och val. Dessutom handlar det inte om kritik för att han har sämre material än Lagerbäck utan för att han aktivt väljer bort bra material.
Jag påstår inte att kritiken mot honom är obefogad men han tog oss ändå till det här mästerskapet och har faktiskt gjort en del bra saker också. Enda jag egentligen har emot honom är att han använder spelare på fel position och att han inte kan stava till försvarsspel. Men resultatmässigt har det ändå varit klart godkänt enligt mig.
Citera
2016-05-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Rinne var bra mot Hammarby igår men det behöver inte innebära att han har en framtid i landslaget. Han har definitivt inte i EM-truppen att göra.

Nej jag vet men undrade bara om du hade regelbunden koll på honom. Jag följer varken Rinne eller Örebro så har dålig koll. Har dålig koll på allsvenska målvakter överlag.
Citera
2016-05-10, 17:53
Medlem
Om Zengin kommer med är det extremt märkligt. Får inte ens träna med sitt klubblag och har varit rätt kass när han väl har spelat. Visst, han gör det bra i landslaget mot typ Liechtenstein och Moldavien, men han håller verkligen inte. Vad skulle det skicka för signaler till spelare som Sam Larsson och Quaison? Nee, Zengin ska inte med. Inte ens som reserv på hemmaplan.
Citera
2016-05-10, 19:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Jag påstår inte att kritiken mot honom är obefogad men han tog oss ändå till det här mästerskapet och har faktiskt gjort en del bra saker också. Enda jag egentligen har emot honom är att han använder spelare på fel position och att han inte kan stava till försvarsspel. Men resultatmässigt har det ändå varit klart godkänt enligt mig.

Vi tog oss till EM trots Hamrén, men mycket tur och väldigt lite taktik. Det enda man kan ge honom är att han har fått Zlatan att blomstra, men även där är jag tveksam, är det inte bara Zlatan som har mognat?

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Nej jag vet men undrade bara om du hade regelbunden koll på honom. Jag följer varken Rinne eller Örebro så har dålig koll. Har dålig koll på allsvenska målvakter överlag.

Det hade han inte, uppenbarligen. Rinnes insats mot Hammarby var verkligen inte någon engångsföreteelsen.
Citera
2016-05-10, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Vi tog oss till EM trots Hamrén, men mycket tur och väldigt lite taktik. Det enda man kan ge honom är att han har fått Zlatan att blomstra, men även där är jag tveksam, är det inte bara Zlatan som har mognat?

Det hade han inte, uppenbarligen. Rinnes insats mot Hammarby var verkligen inte någon engångsföreteelsen.
Nog för att Hamren är otroligt flummig och egentligen bara vill synas men INGET lag når framgång utan en bra tränare. Tycker faktiskt Hamren har del i kakan att vi faktiskt är i EM. Men visst jag ska erkänna att jag hade väntat mig mer av honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in