Citat:
Ursprungligen postat av
Assdefender
Vad menar du med att Lewicki är given i truppen? Är du seriös? Har du sett hans prestationer i Malmö? Grabben kan knappt slå en passning rätt och en sådan kan vi inte ha på mittfältspositionen. Hur ska han då lyckas med detta mot lag som Italien och Belgien?
På landslagsnivå krävs det att man både kan passa och försvara som mittfältare. För mig är Lewicki otroligt överskattad (kommer med att man spelar i MFF) och saknar en duglig passningsfot. Ett träben helt enkelt. När ska vi i Sverige sluta premiera dessa spelartyper och låta såna som Fransson få chansen som inte har ett träben men som också kan försvara, en spelartyp likt Albin Ekdal men mer spelskicklig?
Är förövrigt trött på underskattningen av Alexander Fransson. Beror det på att han inte spelade MFF må tro? Var Allsvenskans bästa mittfältare förgående säsong och gjorde fler poäng än vad Lewicki gjort under 4 säsonger trots att han alltså spelade som tvåvägsmittfältare i Peking och fick ta en hel del defensivt ansvar.
4552 som har mer koll på Fransson. Visst är han landslagsduglig och bättre än Lewicki?
Ska jag nämna någon som är bättre än Lewicki just nu så kommer Blomqvist upp i minnet. Lewicki känns som en spelartyp Sverige hade många av för 10 år sedan. Ett totalt träben på mittfältet som inte kan slå en passning rätt under press. Dessutom har ju Lewicki inte varit speciellt defensivt stabil i årets Allsvenska så inte ens där har han varit bra.
Du underskattar Lewicki. Det handlar om hur man använder honom. Vi behöver en dammsugare, och han är bättre som sådan än Gustav Svensson. Mycket bättre. Gustav är för långsam, Hazard skulle springa åttor runt honom.
Wernbloom är väl en bra jordfräs att slänga in med 20 min kvar så att han troligen bara hinner ta ett gult kort, men som startande defensiv mitt är han en livsfara och ett väldigt dåligt alternativ.
Vi behöver Lewicki, men han ska vinna boll och spela kort, inte vara dirigent på mitten.
Men med det sagt, så tar jag gärna med Fransson, framför allt om Ekdal missar EM.