2016-05-10, 10:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vad menar du med att Lewicki är given i truppen? Är du seriös? Har du sett hans prestationer i Malmö? Grabben kan knappt slå en passning rätt, hur ska han då lyckas med detta mot lag som Italien och Belgien?

På landslagsnivå krävs det att man både kan passa och försvara som mittfältare. För mig är Lewicki otroligt överskattad (kommer med att man spelar i MFF) och saknar en duglig passningsfot. Ett träben helt enkelt. När ska vi i Sverige sluta premiera dessa spelartyper och låta såna som Fransson få chansen som inte har ett träben men som också kan försvara, en spelartyp likt Albin Ekdal men mer spelskicklig?

Är förövrigt trött på underskattningen av Alexander Fransson. Beror det på att han inte spelade MFF må tro? Var Allsvenskans bästa mittfältare förgående säsong och gjorde fler poäng än vad Lewicki gjort under 4 säsonger trots att han alltså spelade som tvåvägsmittfältare i Peking och fick ta en hel del defensivt ansvar.

4552 som har mer koll på Fransson. Visst är han landslagsduglig och bättre än Lewicki?

Ska jag nämna någon som är bättre än Lewicki just nu så kommer Blomqvist upp i minnet.

Hade Alexander Fransson kunnat ta bort Christian Eriksen så som Lewicki gjorde i kvalmatcherna mot Danmark? Tror du det? Stressade Eriksen till ständiga misstag och bolltapp. Det sabbade rätt mycket för Danmark. Lewicki är Allsvenskans bäste defensive mittfältare, men han har inte riktigt den rollen i MFF. Jag vet att han inte är någon bra passningsspelare, men svenska landslaget behöver den spelartypen framför mittbacksparet om vi ska ha någon som helst chans mot Belgien och Italien.

Kom ihåg att svenska landslaget har firat de flesta framgångar med att ha en renodlad defensiv mittfältare. Nu äntligen håller vi på att få en spelare som kan ersätta Linderoth på den platsen.

Alexander Fransson kommer att få sina chanser. Det kommer snart bli en ledig plats på mittfältet för det är väl tveksamt om Källström kommer att fortsätta så länge till.
Senast redigerad av mishima 2016-05-10 kl. 11:06.
Citera
2016-05-10, 11:13
Medlem
oxy-polos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
F.ö måste jag återigen understryka att det är otroligt skönt att faktiskt ha ett mästerskap att se framemot! Särskilt med tanke på hur många stolpskott det var som på fullaste allvar ville att vi skulle åka ut mot Danmark för att slippa Hamrén.. Blir fanemig äcklad..

Sommaren skulle bli betydligt fattigare utan Sveriges närvaro och månader av vilka och verklighetsfrånvända diskussioner om spelartruppen skulle utebli. Sen är ju intresset på topp från vår sida och det är bara å hoppas på en grym turnering

Kunde inte sagt det bättre själv!
Citera
2016-05-10, 12:24
Medlem
BarryHeros avatar
Det här tror jag blir Hamréns trupp:

Andreas Isaksson
Robin Olsen
Kristoffer Nordfeldt

Mikael Lustig
Emil Salomonsson
Victor Nilsson Lindelöf
Andreas Granqvist
Erik Johansson
Filip Helander
Martin Olsson
Pierre Bengtsson

Erkan Zengin
Sebastian Larsson
Kim Källström
Albin Ekdal
Pontus Wernbloom
Oscar Lewicki
Emil Forsberg
Jimmy Durmaz

Zlatan Ibrahimovic
John Guidetti
Marcus Berg
Emir Kujovic

Jag ser gärna Oscar Hiljemark, Johannes Hopf, och Sam Larsson i EM, men känner jag Hamrén rätt blir truppen den vi har ovan.
Citera
2016-05-10, 12:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Det här tror jag blir Hamréns trupp:

Andreas Isaksson
Robin Olsen
Kristoffer Nordfeldt

Mikael Lustig
Emil Salomonsson
Victor Nilsson Lindelöf
Andreas Granqvist
Erik Johansson
Filip Helander
Martin Olsson
Pierre Bengtsson

Erkan Zengin
Sebastian Larsson
Kim Källström
Albin Ekdal
Pontus Wernbloom
Oscar Lewicki
Emil Forsberg
Jimmy Durmaz

Zlatan Ibrahimovic
John Guidetti
Marcus Berg
Emir Kujovic

Jag ser gärna Oscar Hiljemark, Johannes Hopf, och Sam Larsson i EM, men känner jag Hamrén rätt blir truppen den vi har ovan.
Tre högerbackar är väl lite högt räknat? Av dessa tre tror jag Salomonsson får kliva åt sidan för Lustig har en bofast plats och Nilsson-Lindelöf har gjort sig ett namn i Benfica (sen kan ju Seb Larsson spela där vid behov..) fast jag blir inte besviken om han nu tas ut, han har gjort det riktigt bra i Blåvitt. Dock ger jag hellre Hiljemark en plats.

Hur ser Nordfeldts situation ut?

Annars tycker jag truppen ser rimlig ut.

Och vad är det för grej aftonbladet i synnerhet sysslat med på senare tid? Påstått att namn som Carlos Standberg och Ajdarevic är högaktuella och att många vill se dom i truppen när det i själva verket bara är rena påhitt?
Citera
2016-05-10, 12:39
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Vad menar du med att Lewicki är given i truppen? Är du seriös? Har du sett hans prestationer i Malmö? Grabben kan knappt slå en passning rätt och en sådan kan vi inte ha på mittfältspositionen. Hur ska han då lyckas med detta mot lag som Italien och Belgien?

På landslagsnivå krävs det att man både kan passa och försvara som mittfältare. För mig är Lewicki otroligt överskattad (kommer med att man spelar i MFF) och saknar en duglig passningsfot. Ett träben helt enkelt. När ska vi i Sverige sluta premiera dessa spelartyper och låta såna som Fransson få chansen som inte har ett träben men som också kan försvara, en spelartyp likt Albin Ekdal men mer spelskicklig?

Är förövrigt trött på underskattningen av Alexander Fransson. Beror det på att han inte spelade MFF må tro? Var Allsvenskans bästa mittfältare förgående säsong och gjorde fler poäng än vad Lewicki gjort under 4 säsonger trots att han alltså spelade som tvåvägsmittfältare i Peking och fick ta en hel del defensivt ansvar.

4552 som har mer koll på Fransson. Visst är han landslagsduglig och bättre än Lewicki?

Ska jag nämna någon som är bättre än Lewicki just nu så kommer Blomqvist upp i minnet. Lewicki känns som en spelartyp Sverige hade många av för 10 år sedan. Ett totalt träben på mittfältet som inte kan slå en passning rätt under press. Dessutom har ju Lewicki inte varit speciellt defensivt stabil i årets Allsvenska så inte ens där har han varit bra.

Du underskattar Lewicki. Det handlar om hur man använder honom. Vi behöver en dammsugare, och han är bättre som sådan än Gustav Svensson. Mycket bättre. Gustav är för långsam, Hazard skulle springa åttor runt honom.

Wernbloom är väl en bra jordfräs att slänga in med 20 min kvar så att han troligen bara hinner ta ett gult kort, men som startande defensiv mitt är han en livsfara och ett väldigt dåligt alternativ.

Vi behöver Lewicki, men han ska vinna boll och spela kort, inte vara dirigent på mitten.

Men med det sagt, så tar jag gärna med Fransson, framför allt om Ekdal missar EM.
Citera
2016-05-10, 12:47
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tre högerbackar är väl lite högt räknat? Av dessa tre tror jag Salomonsson får kliva åt sidan för Lustig har en bofast plats och Nilsson-Lindelöf har gjort sig ett namn i Benfica (sen kan ju Seb Larsson spela där vid behov..) fast jag blir inte besviken om han nu tas ut, han har gjort det riktigt bra i Blåvitt. Dock ger jag hellre Hiljemark en plats.

Hur ser Nordfeldts situation ut?

Annars tycker jag truppen ser rimlig ut.

Och vad är det för grej aftonbladet i synnerhet sysslat med på senare tid? Påstått att namn som Carlos Standberg och Ajdarevic är högaktuella och att många vill se dom i truppen när det i själva verket bara är rena påhitt?
Victor Nilsson-Lindelöf är mittback, inte ytterback (även om han vikarierade som högerback under U21-EM förra sommaren). VNL har uteslutande spelat som mittback i Benfica.

Nordfeldt har inte stått en enda ligamatch för Swansea, men gjort ett par cupmatcher. Jag ser hellre Hopf, men tror Hamrén tar med Nordfeldt.
Citera
2016-05-10, 13:20
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Håller med om dina synpunkter. Se denna reviderade version:

Andreas Isaksson
Johannes Hopf
Robin Olsen

Mikael Lustig
Emil Salomonsson
Andreas Granqvist
Victor Nilsson Lindelöf
Erik Johansson
Filip Helander
Martin Olsson
Oscar Wendt

Emil Forsberg
Jimmy Durmaz
Oscar Hiljemark
Kim Källström
Oscar Lewicki
Albin Ekdal
Sam Larsson
Sebastian Larsson

Ibrahimovic
John Guidetti
Marcus Berg
Emir Kujovic

Ut: J. Olsson, C. Strandberg, P. Wernbloom
In: O. Lewicki, E. Kujovic, F. Helander

Vad sägs nu? Är det dock sannolikt att Hamrén inte tar med spelare som Erkan Zengin och Pontus Wernbloom?

Föredrar själv Milosevic framför Helander som ändå gjort ett par A-lagsmatcher i landslaget. Helander har väl knappt varit uttagen innan?

Sedan kommer aldrig Sam Larsson tas ut då media inte skrivit tillräckligt mycket om honom. Oklart om ens Hamren vet vem han är.
Citera
2016-05-10, 13:22
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Föredrar själv Milosevic framför Helander som ändå gjort ett par A-lagsmatcher i landslaget. Helander har väl knappt varit uttagen innan?

Sedan kommer aldrig Sam Larsson tas ut då media inte skrivit tillräckligt mycket om honom. Oklart om ens Hamren vet vem han är.
Hade ocksa foredragit Alexander Milosevic men vad jag vet sa ar Milosevic borta over EM pga skada.
Citera
2016-05-10, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ

Fast Sam Larsson har varit den bästa yttern förutom Forsberg. Gjort det bättre än både Zengin och Durmaz. Jag ser hellre Larsson i truppen än Zengin.
Citera
2016-05-10, 14:40
Medlem
Citat:
Fast Sam Larsson har varit den bästa yttern förutom Forsberg. Gjort det bättre än både Zengin och Durmaz. Jag ser hellre Larsson i truppen än Zengin.

Absolut. Hade jag fått bestämma hade han varit given i startelvan. Men nu är det Hamrén vi snackar om. Han har fortfarande inte fått göra en enda match i A-laget trots en grym säsong. Ser det som högst osannolikt att han skulle tas ut när han inte ens gjort det till träningsmatcherna innan, trots sina prestationer i ligan.
Citera
2016-05-10, 15:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Victor Nilsson-Lindelöf är mittback, inte ytterback (även om han vikarierade som högerback under U21-EM förra sommaren). VNL har uteslutande spelat som mittback i Benfica.

Nordfeldt har inte stått en enda ligamatch för Swansea, men gjort ett par cupmatcher. Jag ser hellre Hopf, men tror Hamrén tar med Nordfeldt.
Hjärnsläpp från min sida, klart som fan att VNL är mittback i grunden.. U21-EM spegla mitt minne.
Citat:
Sam Larsson har väl inte spelat en enda sekund i A-landslaget? Att då komma in i ett mästerskap lär inte hända. Han är säkerligen inte sämre än våra halvmesyrer till yttrar dock.
Citera
2016-05-10, 15:29
Medlem
Citat:

Märkligt ändå att Nordfeldt överhuvudtaget gick till Swansea. Trodde han verkligen att han skulle peta Fabianski? Eller var målet från början att nöta bänk i Premier League?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in