2016-05-09, 18:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tyckte du inte att han var bra i första kvalmatchen mot Danmark? Given i truppen.
Visst har han gjort några hyfsade landskamper men oftast är det tunnelseende.
Citera
2016-05-09, 18:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag följer inte grekisk fotboll så noga så där passar jag. Nej, Zengin är ju ännu sämre. Visst har han väl gjort hyfsade landskamper men att han skulle vara en given spelare i truppen ser jag som ett fattigdomsbevis för svensk fotboll.

Ja, nog är svensk fotboll fattig. Ta bort Zlatan och jämför sen Sverige med andra halvstora fotbollsländer. Jepp, så kommer det se ut när han slutar.

Utöver det, kontinuitet. Man vill inte byta ut halva kval-laget till en turnering. Bort med dom som är bottennapp (Zengin), och in med folk som gjort det riktigt bra i sina ligor (Sam Larsson).
Citera
2016-05-09, 20:11
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Både Emil Forsberg och Jimmy Durmaz har gjort bra säsonger.

Durmaz vet jag inte men definitivt Forsberg, han glömde jag.
Citera
2016-05-09, 21:37
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ

Forsberg skulle jag säga är näst mest given efter Zlatan. Om vi snackar ur ett common sense-perspektiv då, och inte ett Hamrén-perspektiv.
Citera
2016-05-09, 23:11
Medlem
BarryHeros avatar
Jag tror på truppen nedan.

Johannes Hopf som har haft en enorm säsong i Turkiet kommer med på bekostnad av Kristoffer Nordfeldt, och Jonas Olsson stärker upp bänken istället för Filip Helander/Per Nilsson/Pontus Jansson/Riccardo Gagliolo/Mikael Antonsson. Carlos Strandberg tar den fjärde anfallsplatsen före Emir Kujovic och Ola Toivonen. Emil Salomonsson går före Anton Tinnerholm. Oscar Hiljemark kommer med istället för Oscar Lewicki. Sam Larsson tar Erkan Zengins plats.

Isaksson
Hopf
Olsen

Lustig
Salomonsson
Granqvist
Nilsson Lindelof
E. Johansson
J. Olsson
M. Olsson
Wendt

Forsberg
Durmaz
Hiljemark
Kallstrom
Wernbloom
Ekdal
Sam Larsson
Sebastian Larsson

Ibrahimovic
Guidetti
Berg
Carlos Strandberg

Vad tror ni?
Citera
2016-05-09, 23:17
Medlem
Sodomizer-s avatar
Jag är ganska säker på att Kujovic går före Strandberg.
Citera
2016-05-10, 00:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Jag tror på truppen nedan.

Johannes Hopf som har haft en enorm säsong i Turkiet kommer med på bekostnad av Kristoffer Nordfeldt, och Jonas Olsson stärker upp bänken istället för Filip Helander/Per Nilsson/Pontus Jansson/Riccardo Gagliolo/Mikael Antonsson. Carlos Strandberg tar den fjärde anfallsplatsen före Emir Kujovic och Ola Toivonen. Emil Salomonsson går före Anton Tinnerholm. Oscar Hiljemark kommer med istället för Oscar Lewicki. Sam Larsson tar Erkan Zengins plats.

Isaksson
Hopf
Olsen

Lustig
Salomonsson
Granqvist
Nilsson Lindelof
E. Johansson
J. Olsson
M. Olsson
Wendt

Forsberg
Durmaz
Hiljemark
Kallstrom
Wernbloom
Ekdal
Sam Larsson
Sebastian Larsson

Ibrahimovic
Guidetti
Berg
Carlos Strandberg

Vad tror ni?

Hopf är värd det, rätt val, han borde följa med.

Jonas "Aldrig gjort en bra landskamp" Olsson? Nä, vi har många bra mittbackar just nu, han är inte ens nära.

Strandberg? Skojar du? Det finns väl typ 10-15 bättre anfallare bara i allsvenskan? Skulle säga Nyman hellre då. Om man nu måste peta bort Kujovic alltså, men jag vill ha med Kujovic. Jag petar nog hellre Guidetti i så fall, om man får vara kontroversiell.

Sam Larsson känns som en no-brainer, likaså att det är Zengin som ska bort.

Hiljemark ska med, men släng ut någon som gör mindre nytta än Lewicki, som är lysande som defensiv mitt och som har en månad på sig att hitta formen.
Citera
2016-05-10, 08:18
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hopf är värd det, rätt val, han borde följa med.

Jonas "Aldrig gjort en bra landskamp" Olsson? Nä, vi har många bra mittbackar just nu, han är inte ens nära.

Strandberg? Skojar du? Det finns väl typ 10-15 bättre anfallare bara i allsvenskan? Skulle säga Nyman hellre då. Om man nu måste peta bort Kujovic alltså, men jag vill ha med Kujovic. Jag petar nog hellre Guidetti i så fall, om man får vara kontroversiell.

Sam Larsson känns som en no-brainer, likaså att det är Zengin som ska bort.

Hiljemark ska med, men släng ut någon som gör mindre nytta än Lewicki, som är lysande som defensiv mitt och som har en månad på sig att hitta formen.
Håller med om dina synpunkter. Se denna reviderade version:

Andreas Isaksson
Johannes Hopf
Robin Olsen

Mikael Lustig
Emil Salomonsson
Andreas Granqvist
Victor Nilsson Lindelöf
Erik Johansson
Filip Helander
Martin Olsson
Oscar Wendt

Emil Forsberg
Jimmy Durmaz
Oscar Hiljemark
Kim Källström
Oscar Lewicki
Albin Ekdal
Sam Larsson
Sebastian Larsson

Ibrahimovic
John Guidetti
Marcus Berg
Emir Kujovic

Ut: J. Olsson, C. Strandberg, P. Wernbloom
In: O. Lewicki, E. Kujovic, F. Helander

Vad sägs nu? Är det dock sannolikt att Hamrén inte tar med spelare som Erkan Zengin och Pontus Wernbloom?
Citera
2016-05-10, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Håller med om dina synpunkter. Se denna reviderade version:

Andreas Isaksson
Johannes Hopf
Robin Olsen

Mikael Lustig
Emil Salomonsson
Andreas Granqvist
Victor Nilsson Lindelöf
Erik Johansson
Filip Helander
Martin Olsson
Oscar Wendt

Emil Forsberg
Jimmy Durmaz
Oscar Hiljemark
Kim Källström
Oscar Lewicki
Albin Ekdal
Sam Larsson
Sebastian Larsson

Ibrahimovic
John Guidetti
Marcus Berg
Emir Kujovic

Ut: J. Olsson, C. Strandberg, P. Wernbloom
In: O. Lewicki, E. Kujovic, F. Helander

Vad sägs nu? Är det dock sannolikt att Hamrén inte tar med spelare som Erkan Zengin och Pontus Wernbloom?

Lewicki? Njaa.
De flesta tränare, Hamren inkluderat, vill ha någon som kan komma in och stångas och som dom säger "stänga matcher". Wernbloom har väl fyllt denna roll, men blev omkörd i danmarksmatchen av gustav svensson. Jag tror inte Lewicki tar deras plats, då han inte fyller dessa skor. Visst, defensivt skicklig men man vill nog ha en spelare som också kan ta luftduellerna.

Dessutom, om man lyssnar på Tommy Svensson och t.ex. Anders Svensson senast i lundhs pod, så underskattar ofta journalister/hobbykaptener vikten av att ha en fungerande grupp. Att ta en backup-person som ev är liiite liite bättre är inte av största vikt, jämfört med att ta med en backup-person som fungerar i gruppen, alltid positivt humör, alltid kör 100% på träning och kan vara "nöjd" utan att spela en enda minut.
Där vet Hamren vad han får i G.Svensson eller Wernbloom. Därför kommer någon av dessa komma med.
Citera
2016-05-10, 08:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ

7 mål på 23 ligamatcher från Durmaz. Säsongen har dock varit en walk in the park för Olympiakos.

Angående Lewicki så visade han i Danmarksmatcherna att han är given i truppen. Sverige kommer att bli tillbakatryckta av både Italien och Belgien. Då passar han in bra.
Senast redigerad av mishima 2016-05-10 kl. 09:03.
Citera
2016-05-10, 10:27
Medlem
ZlatanManias avatar
Lewicki har knappast stärkt sina aktier inför EM och kollar man på många av hans prestationer nu i år kan man tycka att han inte ens ska nämnas i landslagssammanhang men han verkar passa betydligt bättre i landslaget än vad han gör i MFF, tycker det var ett bra samspel mellan han och Källström i play-off matcherna.

F.ö måste jag återigen understryka att det är otroligt skönt att faktiskt ha ett mästerskap att se framemot! Särskilt med tanke på hur många stolpskott det var som på fullaste allvar ville att vi skulle åka ut mot Danmark för att slippa Hamrén.. Blir fanemig äcklad..

Sommaren skulle bli betydligt fattigare utan Sveriges närvaro och månader av vilka och verklighetsfrånvända diskussioner om spelartruppen skulle utebli. Sen är ju intresset på topp från vår sida och det är bara å hoppas på en grym turnering
Citera
2016-05-10, 10:40
Medlem
Citat:
7 mål på 23 ligamatcher från Durmaz. Säsongen har dock varit en walk in the park för Olympiakos.

Angående Lewicki så visade han i Danmarksmatcherna att han är given i truppen. Sverige kommer att bli tillbakatryckta av både Italien och Belgien. Då passar han in bra.

Vad menar du med att Lewicki är given i truppen? Är du seriös? Har du sett hans prestationer i Malmö? Grabben kan knappt slå en passning rätt och en sådan kan vi inte ha på mittfältspositionen. Hur ska han då lyckas med detta mot lag som Italien och Belgien?

På landslagsnivå krävs det att man både kan passa och försvara som mittfältare. För mig är Lewicki otroligt överskattad (kommer med att man spelar i MFF) och saknar en duglig passningsfot. Ett träben helt enkelt. När ska vi i Sverige sluta premiera dessa spelartyper och låta såna som Fransson få chansen som inte har ett träben men som också kan försvara, en spelartyp likt Albin Ekdal men mer spelskicklig?

Är förövrigt trött på underskattningen av Alexander Fransson. Beror det på att han inte spelade MFF må tro? Var Allsvenskans bästa mittfältare förgående säsong och gjorde fler poäng än vad Lewicki gjort under 4 säsonger trots att han alltså spelade som tvåvägsmittfältare i Peking och fick ta en hel del defensivt ansvar.

4552 som har mer koll på Fransson. Visst är han landslagsduglig och bättre än Lewicki?

Ska jag nämna någon som är bättre än Lewicki just nu så kommer Blomqvist upp i minnet. Lewicki känns som en spelartyp Sverige hade många av för 10 år sedan. Ett totalt träben på mittfältet som inte kan slå en passning rätt under press. Dessutom har ju Lewicki inte varit speciellt defensivt stabil i årets Allsvenska så inte ens där har han varit bra.
Senast redigerad av Assdefender 2016-05-10 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in