2016-05-09, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Rätt kasst att kvällens matcher kolliderar med Sveriges match i Hockey-Vm. Ingen annan som reagerar på det?
Är det hockey-VM nu?
Citera
2016-05-09, 22:24
Medlem
nomadics avatar
Bedrövlig insats över 90 minuter som vi ändå lyckas komma ifrån med tre poäng. Hammarby är genomgående det något bättre laget i denna svängiga match (vaddå, vi sysslar väl inte med hawaiifotboll i Örebro...) och sista kvarten efter att vi gjort 3-2 är det helt galet hur vi går på knäna och gästerna kommer i våg efter våg. På hemmaplan. Mot fucking Hammarby.

Visst har det blivit lite trendigt att försöka underhypa sitt egna lag, men det här ser fanimej inte bra ut alltså. Hamréns försvarsspel framstår som enormt organiserat och välstrukturerat i jämförelse med vårt.
Citera
2016-05-09, 22:26
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Bedrövlig insats över 90 minuter som vi ändå lyckas komma ifrån med tre poäng. Hammarby är genomgående det något bättre laget i denna svängiga match (vaddå, vi sysslar väl inte med hawaiifotboll i Örebro...) och sista kvarten efter att vi gjort 3-2 är det helt galet hur vi går på knäna och gästerna kommer i våg efter våg. På hemmaplan. Mot fucking Hammarby.

Visst har det blivit lite trendigt att försöka underhypa sitt egna lag, men det här ser fanimej inte bra ut alltså. Hamréns försvarsspel framstår som enormt organiserat och välstrukturerat i jämförelse med vårt.

Må så vara, bottenlagen har dock svårare att utnyttja sitt spelövertag och behöver generellt fler chanser för att göra mål. Örebro blir nog bra i år, dock måste man väl som du säger stabilisera upp försvarspelet. Blir jobbigt i längden om man måste göra 3-4 mål i varje match, det känns inte speciellt hållbart. Men eran offensiv är det inte många lag i allsvenskan som slår.
Senast redigerad av Shanklygates 2016-05-09 kl. 22:28.
Citera
2016-05-10, 00:11
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Rätt kasst att kvällens matcher kolliderar med Sveriges match i Hockey-Vm. Ingen annan som reagerar på det?

Hahaha! Nej!
Citera
2016-05-10, 01:19
Bannlyst
Citat:

Så vad blev det? Klapphattar och OLW framför en sport som hade sin storhet för 10 år sedan eller frän svensk fotboll.
Citera
2016-05-10, 06:20
Medlem
Skönt att hänga på i toppen nu om tåget går, viktig 3-poängare, mycket trevlig måndagsafton!
Gött att Engvall äntligen fick in en, hoppas det lossnar lite nu.
Citera
2016-05-10, 07:27
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Skönt att hänga på i toppen nu om tåget går, viktig 3-poängare, mycket trevlig måndagsafton!

Lite väl tidigt för något tåg att gå än va? Göteborg hade väl några poängs avstånd till flera lag förra säsongen rätt så tidigt va? Visst är det viktigt att hänga på i toppen då allt för många poäng upp minskar marginalerna mot övriga lag, har svårt att se något lag komma i någon superform ala Dif och Norrköping förra året då man låg på 15 matcher utan förlust. Norrköping förlorade 4 matcher förra säsongen och lyckades ta guld, i år har man två på 8 matcher så tror inte något lag kommer klara sig på bara 4 förluster i år, snarare så att vinnaren kommer landa på 5-6 förluster är min gissning.
Citera
2016-05-10, 07:45
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Viktigt att Engvall fick till det och att Rogne var tillbaka, han var riktigt vass.
Kanonkväll vad gäller vädret också.

I övrigt var DIF sjukt tråkiga med sitt extremt låga försvarsspel, Olsson är en fotbollsmördare.
Citera
2016-05-10, 08:13
Medlem
Kul att de tre mest välspelande lagen i Allsvenskan är i topp också. Peking, Örebro och Göteborg. Kom på mig att det är så mycket roligare att kolla på Göteborg nu när man spelar som man ska och ingen brottningsfotboll ala Stoke. Hysén årets succévärvning? Trodde inte att han fortfarande var så bra.
Citera
2016-05-10, 08:39
Medlem
Salorms avatar
Jag skrev det i matchtråden igår. Grattis Göteborg, ni var numret större än oss och vann rättvist. Synd att Johannesson var så hemmablind att han helst av allt hade gett er en skrivbordsseger innan matchen. Var så uppenbart att han ville skänka er segern. Att vi spelar defensivt på bortaplan mot ett rätt duktigt Göteborg ser jag som ganska sunt, hur mycket jag än hatar det.
Den där Engvall var en frisk fläkt för er när han kom in. Lite friskare än Jawo...

Nästa match hoppas jag man ser Haris på kanten, då blir vi iallafall ett halvt lag igen!
Citera
2016-05-10, 09:24
Medlem
Embas avatar
Jävlar vad bra Erik Larsson är. Lär ju ryka nästa fönster?

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Kul att de tre mest välspelande lagen i Allsvenskan är i topp också. Peking, Örebro och Göteborg. Kom på mig att det är så mycket roligare att kolla på Göteborg nu när man spelar som man ska och ingen brottningsfotboll ala Stoke. Hysén årets succévärvning? Trodde inte att han fortfarande var så bra.

GIF förtjänar att nämnas i sammanhanget.
Senast redigerad av Emba 2016-05-10 kl. 09:29.
Citera
2016-05-10, 10:00
Bannlyst
Citat:
Antar att många gjorde som jag: Såg IFK-DIF på Cmore/live sedan Sverige-Tjeckien efteråt.

Härlig seger igår även om vi borde avgjort långt tidigare, blev onödigt spännande sista 5min.
Någon som vet bollinnehavet? Såg aldrig siffrorna men känns som 65-70 mot 30-35 för IFK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in