Citat:
Ursprungligen postat av
James-Michael-Michaels
Väldigt löjligt artikel i DN idag gällande att Republikaner inte tänker rösta på Trump och valet är "över". En av dessa republikaner som tänker rösta på Hillary visar sig vara McMacains föredetta TALSKRIVARE!.
Nämns inte heller någonstans att Trump slår rekord i antal votes i bland alla republikaner någonsin.
Tramsartikel i sedvanlig svensk stil, dvs äckligt manipulativ och fullständigt verklighetsfrånvänd.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/republikaner-borjar-se-valet-som-forlorat/
Jag triggade på denna lilla sak:
Citat:
Ryan är känd som en samarbetskapabel, intellektuell konservativ
Ahh, där har vi det ordet igen. I den svenska offentliga bubblan blir man kallad för intellektuell om man som en apa kan rapa upp 25-sekundersharanger som är i samklang med den heliga Värdegrunden (medan 'samarbetskapabel' betyder att man lägger sig platt inför Värdegrunden så som förkroppsligad av Obama). Och som vi kunnat se här i tråden är de flesta deltagarna grundligt påverkade av detta tänk, när ämnet kommer på tal.
Nu är vare sig Ryan eller Trump intellektuella så som sina yrkesroller. Men precis som det inte krävs statlig anställning för att ägna sig åt vetenskap, så kan vi jämföra dessa herrar i hur de inbördes står sig som intellektuella (i subjektsform). Vem av dem är mer eller mindre intellektuell? Vem av Trump och Ryan förtjänar bäst epitetet 'intellektuell konservativ'? Jag tänkte att det kunde vara dags att ha denna diskussion på allvar nu. Alla är ju redan eniga om att Trump är mycket intelligent, att han har ett exceptionellt intellekt/förnuft. Men hur står han sig på den intellektuella skalan? Slår han Ryan och Putin m.fl.?
Mitt svar är ett rungande
Ja!
(Sådär, nu kan ni börja hoppa på mig. Men räkna inte med att ni har någon chans.

)