2016-05-09, 10:49
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
RBL har fyra spelare med ett marknadsvärde på 4 MEUR, vilket är högst i 2. BL: Poulsen, Sabitzer, Selke och Forsberg. De kommer säkert att ha viktiga roller i 1.BL om de bara utvecklas som Forsberg har gjort.

Jag tror inte att det är så lätt för RBL att värva spelare, de har inget speciellt att locka med. Skulle t ex Sebastian Rode gå dit? Han skulle spela när han är frisk och inte vara en lyx att ha på bänken som nu. Knappast, RBL betalar säkert inte mer i lön än FCB och München har betydligt högre livskvalitet än Leipzig.
Håller med i det du säger, har de spekulerats i vilka spelare de håller ett öga på eller som ryktas gå till RBL? Finns ju roligare fotbollsklubbar att gå till..
2016-05-09, 10:52
Medlem
G-spottornados avatar
Kommer RBL köpa Timo Werner som det snackats om? I så fall skulle det eventuellt kunna flytta ner Forsberg i rangordningen. Fast han spelar väl inte vänsterytter längre, utan anfallare?

Jaja, ska bli kul att få se Emil i erste. RBL inte lika mycket, men för Forsbergs skull hoppas jag det går bra.
2016-05-09, 13:38
Medlem
regndroppens avatar
Ekdal skadad IGEN och missar sista omgången efter att ha ramlat inne på en nattklubb. Börjar undra om han bara haft extrem otur med skador eller om han är gjord av glas.. verkar hur som gått rätt vilt till på Reeperbahn för hans del.
2016-05-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Ekdal skadad IGEN och missar sista omgången efter att ha ramlat inne på en nattklubb. Börjar undra om han bara haft extrem otur med skador eller om han är gjord av glas.. verkar hur som gått rätt vilt till på Reeperbahn för hans del.
Tänker inte ens spekulera i om han var onykter eller ej, denna typ av skada kommer klassas under avd, märkliga, sjuka skador. Tråkigt för granbben hur som helst.
2016-05-09, 15:21
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen

Otur, antar att inte EM är i fara iaf?

Rudnevs verkar bli Darmstadts ersättning för Wagner som ryktas till Stuttgart. Dessa tappar även deras första målvakt Mathenia som är påväg till Hamburg då Drobny ska lämna.

Bild gjorde en artikel kring Leipzig framtidsplaner, för den som kan läsa tyska. http://www.bild.de/sport/fussball/2-bundesliga/was-kommt-jetzt-auf-die-bundesliga-zu-45719718.bild.html

"Bis zu 15 Spieler sollen bleiben, zudem acht bis zehn neue Stars kommen – keiner älter als 24 Jahre."
Tyckte jag var intressant, dsv att åldern ska hållas under 24 år på nya spelare. Om laget fortsätter med enbart satsa ungt tycker jag det kan bli spännande, påminner lite om Leverkusen.
Senast redigerad av dippsi 2016-05-09 kl. 16:06.
2016-05-10, 00:52
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Bild gjorde en artikel kring Leipzig framtidsplaner, för den som kan läsa tyska. http://www.bild.de/sport/fussball/2-bundesliga/was-kommt-jetzt-auf-die-bundesliga-zu-45719718.bild.html

"Bis zu 15 Spieler sollen bleiben, zudem acht bis zehn neue Stars kommen – keiner älter als 24 Jahre."
Tyckte jag var intressant, dsv att åldern ska hållas under 24 år på nya spelare. Om laget fortsätter med enbart satsa ungt tycker jag det kan bli spännande, påminner lite om Leverkusen.
Kan inte riktigt släppa RB Leipzig, trots din länk som mer bekräftade vad som redan är känt; jagar giftig anfallare, Rangnick avgår för att återgå som sportchef, Ingolstadts tränare är intressant och att RBL, hittills, satsat på unga utvecklingsbara spelare.

För man kan tycka vad man vill om en klubb som grundades efter att jag, du och de flesta andra i tråden skrev sitt första Flashbackinlägg. Är en intressant investering dryckeskoncernen gjort rent fotbollsmässigt. Unga spelare, bra villkor för fotboll i klubben men i "DDR" med allt vad det innebär. Svårt att inte notera en sådan resa i nutid. De är där nu, det är fixat och Forsberg inte minst grejade detta. Bundesligas första lag sedan Hansa Rostocks tidevarv att tro på från östra Tyskland (Union är Berlin) för de därifrån som föredragit fotboll före huliganism.

Sett för lite (5-6 matcher denna och samma antal förra säsongen) för att egentligen ge omdömen, men hade jag varit Rangnik skulle fokus vara bakåt inte framåt, Zweite är inte Erste. Ny målvakt, två nya backar och en spets som kan göra mål.
2016-05-10, 07:54
Medlem
53% av Bilds läsare tycker att det är bra att RBL tagit klivet upp.

Jag tror att det blir bra med lite östtysk flärd spetsat med Österrikisk gulddryck i BL.

Lite kul med många av RBs F1-stall på plats i söndags ja även Dietrich Mateschitz var naturligtvis på plats.

Tror inte att dom behöver förstärka så himla mycket för att klara sig kvar men för att nå stabilitet övre halvan så behövs det köpas in lite.

Hoppas att Esp sänder Bremen-Frankfurt till helgen och har största bevakning på dom andra matcherna i bottenstriden.
2016-05-10, 09:16
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Kan inte riktigt släppa RB Leipzig, trots din länk som mer bekräftade vad som redan är känt; jagar giftig anfallare, Rangnick avgår för att återgå som sportchef, Ingolstadts tränare är intressant och att RBL, hittills, satsat på unga utvecklingsbara spelare.

För man kan tycka vad man vill om en klubb som grundades efter att jag, du och de flesta andra i tråden skrev sitt första Flashbackinlägg. Är en intressant investering dryckeskoncernen gjort rent fotbollsmässigt. Unga spelare, bra villkor för fotboll i klubben men i "DDR" med allt vad det innebär. Svårt att inte notera en sådan resa i nutid. De är där nu, det är fixat och Forsberg inte minst grejade detta. Bundesligas första lag sedan Hansa Rostocks tidevarv att tro på från östra Tyskland (Union är Berlin) för de därifrån som föredragit fotboll före huliganism.

Sett för lite (5-6 matcher denna och samma antal förra säsongen) för att egentligen ge omdömen, men hade jag varit Rangnik skulle fokus vara bakåt inte framåt, Zweite är inte Erste. Ny målvakt, två nya backar och en spets som kan göra mål.

Målvakt har ju ryktas om där Leno var största namnet men han har ju sagt att han stannar, antagligen då Leverkusen spelar i Champions Leauge och RB är ännu ett ungt projekt. Kan tänka mig Ron-Robert Zieler kan vara ett namn för dem, vet att också Wolfsburg är sugen på honom. Ska bli spännande att se hur de tacklar första säsongen.

Peter Knäbel är slut i Hamburg, tror ingen är speciellt ledsen. Nu är frågan vem som tar över, namnet som cirkulerar mest är Horst Heldt som lämnar Schalke i sommar.
2016-05-10, 12:07
Medlem
Så det blev ytterligare en mittfältare till Bayern.
Renato Sanches från Benfica ska vara klar för klubben är detta Götzes farväl.

35 miljoner euro plus möjliga bonusar.

http://forumbilder.se/F9QQ4/13151480-1087015264692572-7808190715118914352-n

Hummels är också klar.
Senast redigerad av Der-stier 2016-05-10 kl. 12:17.
2016-05-10, 13:42
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier

Hummels är också klar.

Är götze inte Bayern material? Känns ju inte så snyggt att gå tillbaka till Dortmund. Hoppas han går till Italien
2016-05-10, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier

Hummels är också klar.

Äckligt av Bayern som utrotar de tyska lagens chans på liga titel, åe på år, speciellt med te.x Hummels som har varit tongivande under sina år i Dortmund. Kalla City, PSG, Real, Barcelona köpelag, men inte fan rensar dom deras rivalers bästa spelare på detta vis. Usch.

Stora fråfan är vart Götze hamnar nu?
2016-05-10, 13:59
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Äckligt av Bayern som utrotar de tyska lagens chans på liga titel, åe på år, speciellt med te.x Hummels som har varit tongivande under sina år i Dortmund. Kalla City, PSG, Real, Barcelona köpelag, men inte fan rensar dom deras rivalers bästa spelare på detta vis. Usch.

Stora fråfan är vart Götze hamnar nu?

Så hade det varit bättre att dessa spelare hamnade i Spanien eller England istället? Bayern drar med sig Dortmund upp i finrummet snarare än att trycka ned dem.

Dortmund är ingen storklubb och fotbollsspelare är arbetstagare inte klubbfans...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in