2016-05-10, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Äckligt av Bayern som utrotar de tyska lagens chans på liga titel, åe på år, speciellt med te.x Hummels som har varit tongivande under sina år i Dortmund. Kalla City, PSG, Real, Barcelona köpelag, men inte fan rensar dom deras rivalers bästa spelare på detta vis. Usch.

Stora fråfan är vart Götze hamnar nu?

Nu var det ju Hummels som lämnade in ansökan om att få lämna Dortmund och ville till Bayern kanske eftersom han är en Bayernprodukt från början.

Varför lämnade Reus Gladbach fyfan vad grisigt gjort eller hur.

Inte lämnar Götze pga Hummelsaffären om han nu lämnar det vet vi ju inte ännu det kan tänkas att det blir Thiago som lämnar istället.

Benatia lär väl också vara i farozone´n
2016-05-10, 15:33
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
...Bundesligas första lag sedan Hansa Rostocks tidevarv att tro på från östra Tyskland (Union är Berlin) för de därifrån som föredragit fotboll före huliganism...

Fast Union är från Öst-Berlin, även om de aldrig vann något stort i DDR och aldrig varit bättre placerade än nu sedan återföreningen.
2016-05-10, 16:53
Medlem
regndroppens avatar
Ekdal pratar ut om natklubbsincidenten http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2016/em2016/article22790985.ab

EM verkar inte vara i fara
2016-05-10, 17:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Ekdal pratar ut om natklubbsincidenten http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2016/em2016/article22790985.ab

EM verkar inte vara i fara

Skönt det.
2016-05-10, 18:03
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Så det blev ytterligare en mittfältare till Bayern.
Renato Sanches från Benfica ska vara klar för klubben är detta Götzes farväl.

35 miljoner euro plus möjliga bonusar.

http://forumbilder.se/F9QQ4/13151480-1087015264692572-7808190715118914352-n

Hummels är också klar.

Skönt att Mats kommer hem, intressant och oväntat med Renato Sanches. Den sistnämnda värvningen måste betyda att Rode, som det tidigare ryktats, försvinner.
2016-05-10, 18:09
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Fast Union är från Öst-Berlin, även om de aldrig vann något stort i DDR och aldrig varit bättre placerade än nu sedan återföreningen.

Jag vet, kan den klubbens historia. Men att hålla till i Berlin är inte jämförbart med övriga fd DDR. Union är dessutom ett slags popklubb med en hipsterfaktor som inte direkt finns i Leipzig, Dresden och dylikt.
2016-05-10, 19:02
Medlem
Mastodontishs avatar
Det är tydligt vilka Bayern nu bygger den nya kärnan runt.
Helt sjukt när man tänker efter att spelare som Schweinsteiger, Robben och Ribéry bara för något år sedan var totalt vitala för att det skulle gå vägen.

Ännu en spelare uppbunden med kontrakt till 2021 alltså.
http://www.transfermarkt.de/fc-bayern-munchen/berateruebersicht/verein/27

ser ypperligt bra ut med en kärna bestående av Alaba, Müller, Neuer, Hummels, Boateng och Martínez. Skulle inte förvåna mig om det kommer förlängningar av Lewandowski och Vidal nu innan försäsongen börjar också.

Nu väntar jag bara på den stora ytter-värvningen. Nog för att Costa och Coman är riktigt bra. Men Costa har visat nu under våren att formkurvan inte bara går uppåt och Coman är ännu något ung för att axla tunga matcher i större omfattning.

Edit:
Nu när Allianz är avbetald och Pep är borta, nu kommer dessa kanoner.
Senast redigerad av Mastodontish 2016-05-10 kl. 19:23.
2016-05-10, 19:33
Bannlyst
Jag tycker att det var ruskigt bra av Dortmund att få över 300miljoner för en spelare med 1år kvar på kontraktet. Även om det är tråkigt för ligan. Dock fick dom absolut tillräckligt för att köpa in en riktigt bra mittback som ersättare.
Mustafi från valencia ryktas det om, han är i mina ögon en bätte defensivback än Hummels. Har dock inte uppspelsfoten

Lite nytt från Schalke04:

Förövrigt är jag lite sent ute med detta men Schalke04 har en ny deal med Gazprom från 2017 till 2022, det nya avtalet är större än det gamla. Det nya avtalet är minst värt 120m€. Kan bli så mycket som 150m€ om schalke presterar bra under tiden.

Dessutom ny hemma tröja, som tyvärr kostar 10€ mer än den gamla, dock behåller schalke borta stället och tredje stället även nästa år. Bara hemmatröjan byts, och det finns bara en version att köpa i shopen och inte två som en del lag har.... tyvärr byter många lag idag alla tröjorna för att kunna tjäna ännu mer pengar så lite kredd ska Schalke04 ha.

Det jag syftade på med bara en version är ta tex juventus eller chelsea dom har dyrare variant av sina hemmatröjor som kostar 30€ mer än den som marknadsförs som vanliga tröjan. Och nej det är inte namn osv som gör dom såpass mycket dyrare
2016-05-10, 19:48
Medlem
Skall bli roligast och följa Wolfsburgs silly season, då man faktiskt har en hel del pengar tack vare Volkswagen. Jag tror till och med de betalar ut högst löner i Bundesliga efter Bayern, om jag inte missminner mig. De har en bra trupp, men det behövs både bredd och spets i laget.
2016-05-10, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Skall bli roligast och följa Wolfsburgs silly season, då man faktiskt har en hel del pengar tack vare Volkswagen. Jag tror till och med de betalar ut högst löner i Bundesliga efter Bayern, om jag inte missminner mig. De har en bra trupp, men det behövs både bredd och spets i laget.

Lär bli mindre pengar för dom från VW, Schalke har en del pengar från VW men räknar med en minskning från dom pga miljöskandalen som kostat dem massa pengar
2016-05-10, 22:06
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Leipzig blir också intressant med en nykomling med stora ekonomiska resurser och ambitioner.
2016-05-10, 22:07
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Leipzig blir också intressant med en nykomling med stora ekonomiska resurser och ambitioner.
Helt klart, tror de kommer plocka in ett par starka pjäser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in