2016-05-09, 18:29
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Så då är kolhydraterna okej helt plötsligt?

Beror väl helt och hållet vad man vill uppnå..
Sluta fåna dig ditt troll.
Citera
2016-05-09, 19:15
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Beror väl helt och hållet vad man vill uppnå..
Sluta fåna dig ditt troll.

Handlar om fakta och inte vara ett "troll". Kolhydrater i sig är inte farligt utan det är mängden, precis mängden fett kan också leda till övervikt även om fett i sig inte är dåligt/farligt eller något man ska utesluta. Sen hur mycket av vardera man kan äta varierar ju men det går inte att säga att kolhydrater gör dig tjock.

EDIT: Med farligt menar jag viktuppgång
Citera
2016-05-09, 19:55
Medlem
Jävla dummhuvven. Kött äter man inte för mkt av och man får i sig kolhydrater mellan 10-20 gram, man är inte utan alltså. Jag äter 1 gång om dagen 100-200 gram protein och kallpressat virgin kokkosfett samt grönsaker så de slutar på kanske 10-15 gram kolhydrater.
Citera
2016-05-09, 20:22
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT
Jävla dummhuvven. Kött äter man inte för mkt av och man får i sig kolhydrater mellan 10-20 gram, man är inte utan alltså. Jag äter 1 gång om dagen 100-200 gram protein och kallpressat virgin kokkosfett samt grönsaker så de slutar på kanske 10-15 gram kolhydrater.

Vad vill du ha sagt med det?
Citera
2016-05-09, 20:24
Medlem
Citat:
Vad vill du ha sagt med det?

Att jag är bäst störst och vackrast. Min hjärna går på ketoner å jag love it.
Citera
2016-05-09, 21:17
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Handlar om fakta och inte vara ett "troll". Kolhydrater i sig är inte farligt utan det är mängden, precis mängden fett kan också leda till övervikt även om fett i sig inte är dåligt/farligt eller något man ska utesluta. Sen hur mycket av vardera man kan äta varierar ju men det går inte att säga att kolhydrater gör dig tjock.

EDIT: Med farligt menar jag viktuppgång

Men vadå fakta.. Fattar de illa.. Allt beror ju helt o hållet vilka resultat man vill nå.. Lchf är grymt. Men vill du se ut som Arnold är de en väldigt ineffektiv metod.. Du är en riktig mupp du.. Kom tillbaka när du lärt dig grunderna. Du är verkligen inte uppdaterad till dagens datum.
Citera
2016-05-09, 22:05
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Men vadå fakta.. Fattar de illa.. Allt beror ju helt o hållet vilka resultat man vill nå.. Lchf är grymt. Men vill du se ut som Arnold är de en väldigt ineffektiv metod.. Du är en riktig mupp du.. Kom tillbaka när du lärt dig grunderna. Du är verkligen inte uppdaterad till dagens datum.

Säger inte att lchf i sig är negativt. Menar bara att det inte är det enda sättet som funkar. Vill man gå ner i vikt, behålla sin vikt eller öka i vikt kan man göra det även med kolhydrater i kosten.
Citera
2016-05-09, 22:16
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Säger inte att lchf i sig är negativt. Menar bara att det inte är det enda sättet som funkar. Vill man gå ner i vikt, behålla sin vikt eller öka i vikt kan man göra det även med kolhydrater i kosten.

Ja kör du hallonbåtsmetoden du.. Ingen tar dig seriöst ändå.
Citera
2016-05-09, 22:20
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ja kör du hallonbåtsmetoden du.. Ingen tar dig seriöst ändå.

Återigen så tar du godis som exempel på kolhydrat. Är som jag skulle ta för givet att du dricker rapsolja bara för du äter lchf.
Citera
2016-05-09, 23:39
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Återigen så tar du godis som exempel på kolhydrat. Är som jag skulle ta för givet att du dricker rapsolja bara för du äter lchf.

Saken är den att din okunskap lyser igenom..
Märks även tydligt att du inte förstår vad vi faktiskt säger till dig utan du håller fortfarande på och ältar massa gamla skrönor.
De blir ju bara ett stort suck över dina inlägg..
Helt ärligt. Tillbaka till ritbordet med dig. Inget illa menat. Men du behöver plugga.
Citera
2016-05-10, 10:40
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Saken är den att din okunskap lyser igenom..
Märks även tydligt att du inte förstår vad vi faktiskt säger till dig utan du håller fortfarande på och ältar massa gamla skrönor.
De blir ju bara ett stort suck över dina inlägg..
Helt ärligt. Tillbaka till ritbordet med dig. Inget illa menat. Men du behöver plugga.

Förklara vad jag missar då? Om du själv är så påläst och uppdaterad. Vart gör jag fel?
Citera
2016-05-10, 11:16
Medlem
Hekatonkheirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
funkar för vad? Att få tjockisar att gå ner i vikt? Att ge människor cancer i tarmen för att de flesta LCHF:are äter alldeles för mycket kött?

Som utövare av uthållighetssporter vore det otänkbart att inte äta en kolhydratrik kost.

Är ju onekligen lättare att prestera med konstant tillgång till kolhydrater, därav alla dessa sockergeler som brukar användas av utövare av ultra-uthållighetssporter. Nackdelen är ju att dessa brukar ge våldsam diarre några timmar in i loppet. Ett nödvändigt ont enligt vissa eftersom de totalt skulle gå in i väggen vid upphörd tillförsel.

Finns ju nu en rörelse med s.k. fat adapted athletes som vill uppreglera kroppens förmåga att bränna fett och på så vis slippa tillföra energi alls under ett lopp. De är ju dock fortfarande ganska få.

Vad är din åsikt om det här och vilken sport är det du utövar? Har du provat något liknande? Själv har jag endast utfört den typen av längre prestationer på kolhydratkost.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in