Citat:
Ursprungligen postat av
Melonpartiet
Det som är absolut konstigast är så klart att KJ är så rörig att han inte ens kan städa sin lägenhet, har ett badrum som städades i samband med Bockstensmannens pubertet och inte tycks ha förmåga att förstå enkla samband mellan saker.
Killen är stendum, slarvig och möjligen även extraordinärt lat.
Det är alltså han som ska ha mördat en person utan att en mordplats hittats - trots att offret var hemma hos honom - och därefter styckat och dumpat kroppen utan att lämna ett hårstrå, fingeravtryck eller fotavtryck på platsen?
För mig går det inte ihop. KJ hade dräpt henne i bostaden om han gjort det och då hade bostaden varit nedlusad med spår.
Säkert fullt medveten om att folk har just den bilden av honom, att han är till vardags
tämligen ostrukturerad, slarvig, lat, bekväm, föga ordningsam och låter den ligga till
grund för en uppfattning att en sån slarvpelle kan väl inte för allt i världen ha fixat att
döda någon och undanröja så gott som allt av spår, så kan han ha tänkt att det är ju
till hans fördel i denna mordiska hantering. Många kommer aldrig att övertygas om hans
skuld då han är som han är.
Han är knappast oförmögen att skärpa till sig rejält vid behov, i ett skarpt läge som vid
ett litet kvällsmord, och då kan det nog plockas fram både det ena och det andra.
Som en skurhink, starka rengöringsmedel med mera som kan behövas för att avlägsna
besvärande spår efter en gärning som den mot Vatchareeya.
När det kniper är han nog fanken kapabel att uträtta ett och annat av praktiska göromål.
Du kallar honom "stendum" men det tror jag inte alls han är. Jag tror att han kan vara rätt slug,
handlingskraftig och kallhamrad när det gäller.
Nu behöver ju inte styckningen ha skett i lägenheten. Men dödandet av Vatchareeya har
väl troligen i alla fall ägt rum där.
Det här är vidare en kille som före mordet intresserat sig för "perfekta mord" om jag inte
missminner mig alldeles. Snackat med kompisar om hur man bäst går tillväga för
att minimera spåren efter sig och så vidare.
Själv har jag inget tvivel om att det var han som var gärningsmannen men utesluter inte
möjligheten av att någon bistått honom med handräckning i något skede av "processen."
Nu märker man för övrigt att det är lite igång igen med hetsen mot ett visst par.
Vissa tycks ha sin uppfattning klar när det gäller blodspåren i KJ:s bagageutrymme; de
är planterade.
Låt oss säga att man hittat blodspår i motsvarande mängd i MB:s bil istället; hade det då
också kunnat varit planterat?
Det ska väl kunna gälla åt båda hållen i konsekvensens namn får man hoppas?