2016-05-09, 09:42
Medlem
duqus avatar
Hernando verkar ha ett twitterkonto, han har bara 2 följare medan han själv följer 21 st.

Det intressanta är att han följer/följs av SVT-journalisten Jesscia Johansson, och sen följer Mona, Carl Bildt, Jimmi Åkesson (!) och Yb Södermalm (södermalmspolisen) förutom en del sportprofiler.

Sparade ner separat eftersom det kan raderas: http://postimg.org/gallery/zz547mky/
Klicka på respektive sida för förstoring

Finns nu också misstankar att Hernando kan vara insyltad i Panama-dokumenten, dessa har precis släppts till vissa delar, lägger ut adresser så får vi se om någon kan hitta någon förbindelse mellan Labbe och Panama-läcket:

Ny tråd med data på Panama-papers: (FB) Panama Papers, databas släppt, lista här:
Senast redigerad av duqu 2016-05-09 kl. 10:05.
Citera
2016-05-09, 09:45
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcantario
Att MS någon gång varit injuden i egenskap av hög politiker betyder inte att hon borde vara någon finansman av rang. Den inbjudningslistan torde ha stark koppling till aktuell position som makten vill ha en relation till.
Iofs men Sahlin snappade tidigt upp budskapet och blev en genuin NWO proselyt.
Ibland är Bilderbergarna närmast synska som när någon frågade sig 1991 varför en okänd Arkansas guvenör var inbjuden av Rockefeller till Bilderbergmöte.
Citera
2016-05-09, 09:46
Medlem
Så vad har hänt nu 200 sidor senare?
Behövs en korrekt sammanfattning för återbesökare till denna tråd.

Bonusfrågor:
Vem är HLS?
Vad sa Mona upp sig ifrån? Har hon ingen anställning längre?
Har Steffe sagt något?
Citera
2016-05-09, 09:53
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerMera
Undra om Expressen någonsin kommer ta upp att Sahlin liksom Löfven och Reinfeldt mfl är Bilderbergare?
Skulle inte tro det för så mycket vill de inte klä av makten och visa vilka som egentligen drar i tåtarna.

I ett totalitärt samhälle har både den politiska makten och media samma fiende. Annars kan man inte fortsätta att existera.

Allt som idag kan tänkas stärka SD är av ondo. Det är uppenbart att Expressen idag slutat sin granskning och lagt locket på.

Där jag misstänker att en extern maktspelare har kontaktat grisen Mattsson, för att påpeka just detta.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-05-09 kl. 09:57.
Citera
2016-05-09, 09:58
Medlem
Måste ses (igen) o analyzeras:

https://www.youtube.com/watch?v=oljbgu2uM8M

Han har haft jobb åt mig.

Hur har du råd att betala 60 k/mån?

MoS: det har du inte med att göra

Det liknar husförhör - ja utomhusförhör ha ha

MEN OM MoS blir på obestånd o säkerhetsrisk pga privata slöserier då är
det ju riksintresse o intressant för SUPO m fl.

Du sa har jobbat - nu säger du jobbat - HO HO - Labben är idag

Labben hjälper mig med min framtida säkerhet så att jag kan jobba
jag jobbar kvar till 15 juni - hur många lögner finns i detta?

Labben jobbar heltid på Samordningen - hur stor är hans arbetsplikt
hos M o S - utför han säkerhetsarbetet i hennes säng (med Schnabeln?)

Är det rimligt att tjäna 60 k mån på ett deltids-extraknäck när man
är värd 32 k som polis o samtidigt är överbetald med 11 k dvs de 43 k från
Samordningen. Är SAMordningen Sam(s)Lag med MoS????
garanterad 60 k/mån av MoS - det har kommit till allmän kännedom
och offentliggjorts - fattas nu (bara) det skriftliga anställningsavtalet
Citera
2016-05-09, 10:01
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poindexter
"Enligt mina källor, som är oberoende av varandra så fick den numera ökända livvakten sitt jobb bara för att han hade en relation till Mona som var mer än en relation mellan arbetsgivare och arbetstagare, skyddsobjekt och livvakt. Han fick jobbet för att Mona gillade honom jättemycket, och inte bara som livvakt eller arbetstagare. Om det inte var kärlek var det iallafall förälskelse.

När man utifrån en maktposition, som nationell samordnare med ett budgetansvar och högsta hönan i en statlig myndighet, låter det kärleken eller förälskelsen få ett välavlönat arbete på den arbetsplats man skall styra över – då är det åt helvete. Eller när relationen leder till att chefen skriver papper och lyfter upp en hög lön för att kärleken skall kunna få ”sin” drömlägenhet, bland Fredde, Mickan, Alex, Anna, Ove Sundberg, Annette och de andra i Solsidan. Eller när bara en på myndigheten får en unik parkeringsplats – och så vidare…"

http://iotakt.se/blogg/
Alltså inget nytt, vi vet redan att HLS handplockades pga tidigare relation med Mona. Inget konkret mer än att källorna säger om inte det en så det andra.
Citera
2016-05-09, 10:01
Medlem
Burkens avatar
Jag är stum av den totala tystnaden kring den här Sahlin affären, inte ett knyst i morgonsofforna, tidningar, radio är det här en "icke nyhet"? Hur blev det så?
Ska medborgaren hållas utanför - varför?

Nått är väldigt konstigt i det här iaf, ABK är tyst, Svetsar´n är tyst, Jämtin är tyst, alla är tysta......
Citera
2016-05-09, 10:06
Medlem
Håller skandalen på att byta fokus till Disneyministern som är ansvarig.
Citera
2016-05-09, 10:18
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burken
Jag är stum av den totala tystnaden kring den här Sahlin affären, inte ett knyst i morgonsofforna, tidningar, radio är det här en "icke nyhet"? Hur blev det så?

Nått är väldigt konstigt i det här iaf, ABK är tyst, Svetsar´n är tyst, Jämtin är tyst, alla är tysta......

De är kanske alla mer eller mindre insyltade i den här affären och föredrar att det tystas ner så fort som möjligt.
Citera
2016-05-09, 10:22
Medlem
dark horses avatar
Citat:

AKB och Alliansen kan knappast skylla Sahlindebaclet på de rödgröna, det var de som handplockade Sahlin till uppdraget. Löfven vill knappast ha negativa rubriker om S pga den fd S-ikonen.
Citera
2016-05-09, 10:26
Medlem
Citat:

En andledning till tystnaden skulle kunna vara att regeringen har svår att hitta en frivillig ersättare till Mona Sahlin, som dessutom är kvalificerad. Samtidigt var ju hennes förordnande på väg att gå ut - så MS borde inte betraktas som en "helig ko" i detta skede.

Ranstorp, som har pekats ut som tänkbar ersättare, har ju påpekat bristen på kandidater:
Citat:
Arbetet med att hitta en ersättare beskriver Ranstorp som svårt.
– Det måste vara en person som kan mycket. Som kan arbeta politiskt på statlig nivå, som kan kommunicera mellan staten och kommunerna och som dessutom är väl införstådd med politik på kommunal nivå. Att hitta en möjlig ersättare blir inte lätt. Det blir en svår nöt att knäcka för regeringen, säger han.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22761720.ab

Personligen tycker jag det är systemfel någonstans om det skall krävas så speciella egenskaper för att sköta tjänsten som samordnare.
Senast redigerad av Skewie 2016-05-09 kl. 10:31.
Citera
2016-05-09, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poindexter
"Enligt mina källor, som är oberoende av varandra så fick den numera ökända livvakten sitt jobb bara för att han hade en relation till Mona som var mer än en relation mellan arbetsgivare och arbetstagare, skyddsobjekt och livvakt. Han fick jobbet för att Mona gillade honom jättemycket, och inte bara som livvakt eller arbetstagare. Om det inte var kärlek var det iallafall förälskelse.

När man utifrån en maktposition, som nationell samordnare med ett budgetansvar och högsta hönan i en statlig myndighet, låter det kärleken eller förälskelsen få ett välavlönat arbete på den arbetsplats man skall styra över – då är det åt helvete. Eller när relationen leder till att chefen skriver papper och lyfter upp en hög lön för att kärleken skall kunna få ”sin” drömlägenhet, bland Fredde, Mickan, Alex, Anna, Ove Sundberg, Annette och de andra i Solsidan. Eller när bara en på myndigheten får en unik parkeringsplats – och så vidare…"

http://iotakt.se/blogg/

Jag har tidigare läst saker av den bloggaren som varit intressanta, men de senaste inläggen har mest varit tramsiga. Bara en massa cliffhangers och bedyranden att han är något viktigt på spåren och fått tips av källor med insyn i saken etc. Ja, utmärkt, leverera då något som är annat än spekulationer och gissningar, något som visar att du faktiskt sitter inne med något substantiellt. Det har framkommit mer av värde i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in