2016-05-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
"Mona har inga vänner längre*, och då blir det patetiskt att yra om fiender. Hon ger sken av att vara jagad av nazister,"

Ja så kan det mycket väl vara* - hennes man Bo är väl trött på henne Hon Har Ju
Passerat Bäst-Före-Datum.

* så hon måste köööpaaa vänner men vill inte betala utan staten skall betala och
hyra vänner till henne - Labben o Labben-lillasyster så länge hon kan få ut något
o kan frottera sig med Samordnaren o chefen M o S f f a i offentliga sammanhang så
hon kan ta in detta i sitt CV.

Det gläder mig att Du uppfattat mina inlägg korrekt.

Det är en tragisk historia detta, med en åldrande kvinna som köper vänner och bekräftelse med pengar som inte tillkommer varken henne, "livvakten" och "vännerna".

Om man konkret skulle analysera vad Mona står för eller vad hon uträttat, så är det ju ingenting alls. Utifrån den slutsatsen så är den värsta vänskapskorruptionen, den från Reinfeldt som gav Mona sýsselsättning med hög lön, mot bättre vetande. Det visar att de alla är samma skrot och korn.

Tror du, Deski, att Mona kommer bli ambassadör i Chile?
Citera
2016-05-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Kanske har hennes önskan varit att fly undan allt. Undan mediljus och uppmärksamhet, undan SÄPO och övervakning. Till en anonyme men glassig tillvaro?

Fast rätt naivt ifos om så skulle vara fallet.

Om man är säkerhetsmedveten bosätter man sig väl inte i ett glashus där det är mycket lätt att se om man är hemma eller ej?

En badbrygga vid vattnet där det är tänkt att man ska ligga och sola känns inte särskilt privat. Och säkerhetssynpunkten - båtar har lätt att ta sig till en sådan plats. Eller också kan en attentatsman dyka upp ur vattnet iklädd grodmansdräkt - som James Bond gjorde i en tidig film.
Citera
2016-05-08, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
"Mona har inga vänner längre*, och då blir det patetiskt att yra om fiender. Hon ger sken av att vara jagad av nazister,"

Ja så kan det mycket väl vara* - hennes man Bo är väl trött på henne Hon Har Ju
Passerat Bäst-Före-Datum.

* så hon måste köööpaaa vänner men vill inte betala utan staten skall betala och
hyra vänner till henne - Labben o Labben-lillasyster så länge hon kan få ut något
o kan frottera sig med Samordnaren o chefen M o S f f a i offentliga sammanhang så
hon kan ta in detta i sitt CV.

Jo men varför fick hon jobbet av Birgitta Ohlsson då? Det kan ju inte ha varit på meriter i alla fall. Man har en känsla av att hela den här samordnaren bara var ett spel för galleriet. Det var ingen politiker som trodde att det fanns något behov och så frågade man den gamla avdankade och skandalomsusade Mona.
Citera
2016-05-08, 23:31
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Det skall vara häftigt att betala skatt sa mona i tv.

Fast hon sa väl aldrig att hon själv ville vara häftig?
Citera
2016-05-08, 23:33
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jo men varför fick hon jobbet av Birgitta Ohlsson då? Det kan ju inte ha varit på meriter i alla fall. Man har en känsla av att hela den här samordnaren bara var ett spel för galleriet. Det var ingen politiker som trodde att det fanns något behov och så frågade man den gamla avdankade och skandalomsusade Mona.

Eller också är även Birgitta Ohlsson lite förblindad av sin feministiska bias, och såg inte igenom Sahlins fasad.
Citera
2016-05-08, 23:34
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Jag har svårt att tro att hon faktiskt kommer att komma tillbaks till något statligt ever, och efter det här om hon nu skulle bli dömd i domstol så lär hennes andra uppdrag i styrelser var ett minne blott.
Citera
2016-05-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Jag har svårt att tro att hon faktiskt kommer att komma tillbaks till något statligt ever, och efter det här om hon nu skulle bli dömd i domstol så lär hennes andra uppdrag i styrelser var ett minne blott.

Jag delar din uppfattning, men jag försökte vara lite rolig. Min humor funkade inte, i dag. Förlåt.

Det märks redan att tystnaden är påfallande i denna sak. Alla inväntar skrällen om vad den Mångalna Mona ställt till med. Oftast är det ju halvgamla män som styrs av drifter utom all kontroll, inte kvinnor!

Då menar jag med driftstyrning förstås, driften efter pengar!
Citera
2016-05-08, 23:50
Medlem
Citat:

Det är en tragisk historia detta, med en åldrande kvinna som köper vänner och bekräftelse med pengar som inte tillkommer varken henne, "livvakten" och "vännerna".

Om man konkret skulle analysera vad Mona står för eller vad hon uträttat, så är det ju ingenting alls. Utifrån den slutsatsen så är den värsta vänskapskorruptionen, den från Reinfeldt som gav Mona sýsselsättning med hög lön, mot bättre vetande. Det visar att de alla är samma skrot och korn.

Det enda Ambassadjobb som ligger bra till för Mån Om Stahlin är ambassaden
i Pyonyang - om någon undrar varför får Ni PMa
Citera
2016-05-08, 23:53
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Observant:

https://twitter.com/gotiskaklubben/status/729174341649375233

Länken är till en blogg, några språknördar har funderat över varför Sahlin använder det ålderdomliga uttrycket "baske mig":

Citat:
Baske mig, smiska mig
"Jag är baske mig ingen ohederlig person!" sa Mona Sahlin när hon anklagades i den så kallade toblerone-affären. Redan då var det lite gammaldags halvtöntigt att använda uttrycket baske mig och särskilt av en så förhållandevis ung person. (Mona Sahlin var i 35-årsåldern på den tiden.)
Häromdagen var vi några kompisar som diskuterade uttryckets härkomst och vi hade flera teorier.
----
Så tänkte vi att det måste ha något gemensamt med förbaskat som i sin tur skulle vara en mildare variant av förbannat, och där verkade vi var något på spåren. Enligt SAOB är förbaskat, förbannat, baske mig och banne mig är olika varianter med samma grundbetydelse, nämligen slå eller daska. Baske mig betyder alltså ungefär smiska mig.

http://pratbubblor.blogspot.se/2013/08/baske-mig-smiska-mig.html

Självklart inget tungt bevis, men kul att det diskuterades för ett par år sedan.

Användandet av uttryck som "baske mig" är synnerligen medvetet för att verka lite lagom töntigt folklig. Hon har alltid varit en fena på att använda arkaiska uttryck med just lagom dos av folklighet. Ingen hade tagit illa vid sig eller ens höjt på ögonbrynen om hon sagt "Jag är fan i mig ingen ohederlig person". Men en som använder uttryck som "baske mig" kan ju bara inte vara ohederlig? Det säger sig självt, det är ju sånt som man bara hör på syjuntor. Om ens då...
Citera
2016-05-08, 23:53
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:

Tvärtom, Reinfeldt gav Mona jobbet som samordnare mot våldsbejakande extremism för att sänka socialdemokraterna, kanske också för att sänka Sverige.
Citera
2016-05-08, 23:54
Bannlyst
Jag kollade in vad den den chilenska peson står i gentemot svenska kronan. Tänkte om det eventuellt blivit fel och det kanske stod i peso istället för kronor i intyget. Men, 120,000 peso motsvarar endast 1457 kr. http://sv.coinmill.com/CLP_SEK.html#CLP=120000
Citera
2016-05-08, 23:56
Medlem
Inte ens Skatteverket tycker att det är häftigt att betala skatt utan
de tycker själva att det är ett Straff Att Betala Skatt.

Bevisning - Folk blir skönstaxerade därför att de påstås ha för lite pengar
att leva av (i förhållande till Skatteverkets påstådda/inbillade utgifter.

Inkomster - ./. betald skatt = netto - minus Skatteverkets inbillade påstådda utgifter
= nettonetto som Skatteverket anser vara för lite eller t o m MINUS enligt Skatteverket

MEN hade personen skitit i att betala skatten hade nettot varit mycket högre =
ingen skönstaxering dvs det är ett straff att betala skatt och man Skatteverket
straffar den som betalar skatt till dem - kan det vara läge att på detta sätt
Straffa M o S - kanske kommer hon då att säga - jag har blivit lurad - det är inte
alls häftigt att betala skatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in