"Förre S-ledaren Mona Sahlin blir nationell samordnare mot våldsbejakande extremism.
– Det här är det viktigaste beslutet jag har fattat som demokratiminister, sade statsrådet Birgitta Ohlsson (FP) på presskonferensen där tillsättningen presenterades.
– Mona Sahlin har stått på barrikaderna för människors rättigheter."
Eftersom hon tillhör eliten så måste man ge henne någon försörjning. Hennes förra hittepåjobb gick ju inte så bra, och hon har sagt att hon inte vill jobba och gå till ett kontor varje dag.
Det handlar om att försörja den gamla haggan helt enkelt.
Jag tycker att det vore en bra idé att gå ifrån det gamla vänster-höger-tänket och istället börja se på saker ur ett mitt/extremistperspektiv. I så fall är det ett misstag att sätta Mona Sahlin på denna post.
Jag tycker att det vore en bra idé att gå ifrån det gamla vänster-höger-tänket och istället börja se på saker ur ett mitt/extremistperspektiv. I så fall är det ett misstag att sätta Mona Sahlin på denna post.
Håller med. Då bör man inte utse en gammal vänstertomte med ytterst tveksamt förflutet.
Som någon skrev ovan gäller det väl att hålla henne med försörjning
Risken blir allt större för islamistiska terroristattentat och våldsvänstern har blivit allt mer våldsanvändande och attackerar nu exempelvis arbetsförmedlingar och migrationsverket. Internationella rapporter är överens om det är islamister och vänsterextremister är de stora hoten som står för i princip nästan allt våld.
Då utnämner man en person från Expo som i princip aldrig har skrivit ett ord om någonting annat än SD och "nazister".
Senast redigerad av Intelligenskvot 2014-07-10 kl. 13:53.