2014-07-10, 12:00
Medlem
SpecialEditions avatar
"Förre S-ledaren Mona Sahlin blir nationell samordnare mot våldsbejakande extremism.
– Det här är det viktigaste beslutet jag har fattat som demokratiminister, sade statsrådet Birgitta Ohlsson (FP) på presskonferensen där tillsättningen presenterades.
– Mona Sahlin har stått på barrikaderna för människors rättigheter."

http://www.expressen.se/nyheter/mona-sahlin-ska-motverka-extremism/

Hur tänkte de nu?
En kvinna som glatt låter sig fotograferas med slöja, som vurmar för mångkulturen och inte kan sköta sin egen ekonomi

Fokus kommer väl att ligga på högerextremism då den på vänsterkanten (RF, AFA etc) är det fina hatet.

Vad tycker ni, är Mona Muslim rätt kvinna för jobbet?
Citera
2014-07-10, 12:04
Medlem
trickydicks avatar
Eftersom hon tillhör eliten så måste man ge henne någon försörjning. Hennes förra hittepåjobb gick ju inte så bra, och hon har sagt att hon inte vill jobba och gå till ett kontor varje dag.

Det handlar om att försörja den gamla haggan helt enkelt.
Citera
2014-07-10, 12:08
Medlem
RobieBwois avatar
Har inte den kärringen pensionerat sig?
Citera
2014-07-10, 12:11
Medlem
Diamondgrits avatar
Jag tycker att det vore en bra idé att gå ifrån det gamla vänster-höger-tänket och istället börja se på saker ur ett mitt/extremistperspektiv. I så fall är det ett misstag att sätta Mona Sahlin på denna post.
Citera
2014-07-10, 12:24
Medlem
Hon sitter väl med i Expos styrelse vilket av de flesta anses vara en vänsterextrem organisation. Så nej, hon är inte lämplig.
Citera
2014-07-10, 12:27
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag tycker att det vore en bra idé att gå ifrån det gamla vänster-höger-tänket och istället börja se på saker ur ett mitt/extremistperspektiv. I så fall är det ett misstag att sätta Mona Sahlin på denna post.
Håller med. Då bör man inte utse en gammal vänstertomte med ytterst tveksamt förflutet.

Som någon skrev ovan gäller det väl att hålla henne med försörjning
Citera
2014-07-10, 12:39
Medlem
particulum1s avatar
En vänsterextremist som ska vara samordnare mot extremism, får väl hoppa att hon tar sitt jobb seriöst och börjar med att "samordna" sig själv.
Citera
2014-07-10, 13:38
Medlem
Ett bättre namn på tjänsten borde väl ändå vara: Dissident ansvarig.
Citera
2014-07-10, 13:42
Medlem
HerrPs avatar
Hahaha, tänk om man själv kunde hitta på lite olika titlar år sig själv och sen få betalt för det. Vissa har det bra.

Men nu slipper hon ju stjäla i alla fall. Snyltandet den här gången är ju lagligt.
Citera
2014-07-10, 13:48
Bannlyst
Finns det inga andra som regimen kan rekrytera?
Citera
2014-07-10, 13:49
Medlem
Intelligenskvots avatar
Risken blir allt större för islamistiska terroristattentat och våldsvänstern har blivit allt mer våldsanvändande och attackerar nu exempelvis arbetsförmedlingar och migrationsverket. Internationella rapporter är överens om det är islamister och vänsterextremister är de stora hoten som står för i princip nästan allt våld.

Då utnämner man en person från Expo som i princip aldrig har skrivit ett ord om någonting annat än SD och "nazister".
Senast redigerad av Intelligenskvot 2014-07-10 kl. 13:53.
Citera
2014-07-10, 14:21
Medlem
gringo1s avatar
Det kommer att bli EXTREMT ROLIGT när Mouna Muslim från exremist & åsiktsregistreings organet EXPO ( " sosse stassi ") kommer till skott och hittar troll överallt utan att kunna finna annat än Socialakrobater & Kommunister i extremistleden ! http://avpixlat.info/2014/07/10/mona-sahlin-utses-till-extremistjagare-av-regeringen/

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in