2016-05-07, 21:21
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Nej. Men manligt
Jag tycker det är tråkigt att se på när man spelar på plast.
Varför tycker du det är tråkigt att se t.ex. Gif Sundsvall spela fotboll på hemmaplan?
Knepig inställning.
Citera
2016-05-07, 21:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Palmer
Lite tröttsam debatt bara. Visst förstår jag att lag som tjöteborg vill ha usla gräsmattor som gynnar brunkarboll men det är inte direkt sexigt heller.

Det som är trist är att detta troligen inte gynnar svensk fotboll på sikt. Dessutom så är det ju olika typer av plast som det spelas på.

Jag tror mer på hybridgräs. Är det Arsenal som spelar på sådant underlag?
Citera
2016-05-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vilken oerhört död matchtråd det var idag. Var dagens matcher så ointressanta? Tydligen var det här Kalmars tionde raka bortamatch utan en seger vilket är anmärkningsvärt. Rätt kasst om man vill vara ett topplag. Men kul att Östersund vinner igen och dessutom får hålla nollan. Jag tror att bägge nykomlingarn blir kvar.
Ganska trist omgång generellt, dessutom fint väder som konkurrerar ut C-more.
Kommer Svärd att få gå och Rydström ta över? Jag tror han borde börja i typ Mjällby för att bottna som tränare mer innan han kommer till allsvenskan.

BP (och Gnaget) bäst på att utveckla och satsa ungt bland Sthlmslagen enligt denna genomgång.
http://www.fotbolldirekt.se/2016/05/07/pa-fd-det-har-ar-ett-misslyckande-for-bade-bajen-och-djurgarden/

Gnaget med Sauli som äldst på 21 jordsnurr,
(och utan HB)
Linnér
Väisänen, Sonko-Sundberg (utlånad), Ofori (kom som VB)
Eliasson, Gravius, Salétros, Affane,
Isak, Strandberg.

Bänken: Nikolic, Mansiamina
Citera
2016-05-07, 22:03
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Palmer
Lite tröttsam debatt bara. Visst förstår jag att lag som tjöteborg vill ha usla gräsmattor som gynnar brunkarboll men det är inte direkt sexigt heller.

Ah, härligt att sprida myten, förstår jag. Vi är laget i Allsvenskan som slår allra minst antal långbollar i förhållande till antalet passningar.

/feldgrau
Citera
2016-05-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ganska trist omgång generellt, dessutom fint väder som konkurrerar ut C-more.
Kommer Svärd att få gå och Rydström ta över? Jag tror han borde börja i typ Mjällby för att bottna som tränare mer innan han kommer till allsvenskan.

BP (och Gnaget) bäst på att utveckla och satsa ungt bland Sthlmslagen enligt denna genomgång.
http://www.fotbolldirekt.se/2016/05/07/pa-fd-det-har-ar-ett-misslyckande-for-bade-bajen-och-djurgarden/

Gnaget med Sauli som äldst på 21 jordsnurr,
(och utan HB)
Linnér
Väisänen, Sonko-Sundberg (utlånad), Ofori (kom som VB)
Eliasson, Gravius, Salétros, Affane,
Isak, Strandberg.

Bänken: Nikolic, Mansiamina
Så även tränaren blir automatisk avstängd om han blir utvisad? det var mer än jag visste. Nja, rydström är nog för orutinerad för att ta över som huvudtränare i dagens läge om Swärdh kickas men å andra sidan har ju Swärdh inte lyckats särskilt bra i någon klubb han tränat. Han verkar mer intresserad av att gnälla på domaren än att faktiskt coacha sitt lag. Verkar otrevlig och osympatisk. Hur stort förtroende har Kalmar tro?

Stor humor idag förresten att Rydström blandade ihop Östersund med Örebro
Citera
2016-05-08, 02:06
Medlem
ZlatanManias avatar
Så Alhaji Kamara drar till USA och får spela fotboll där? Känns en aning konstigt att han inte får detta i Sverige (kanske t.o.m Europa) pga att risken för plötslig hjärtdöd är för stor men i USA går det bra. Nåja det är bara å hoppas på att det är ett sunt beslut.

-

En annan grej jag kom å tänka på spontant: Vad fan är anledningen till att kommentatorerna nämner domarnas hemort? Typ Jonas Eriksson-Sigtuna eller Stefan Johannesson-Täby. Kan verkligen inte lista ut en enda logisk orsak

Kan dom inte nämna adressen när dom ändå är igång..?
Citera
2016-05-08, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så Alhaji Kamara drar till USA och får spela fotboll där? Känns en aning konstigt att han inte får detta i Sverige (kanske t.o.m Europa) pga att risken för plötslig hjärtdöd är för stor men i USA går det bra. Nåja det är bara å hoppas på att det är ett sunt beslut.

-

En annan grej jag kom å tänka på spontant: Vad fan är anledningen till att kommentatorerna nämner domarnas hemort? Typ Jonas Eriksson-Sigtuna eller Stefan Johannesson-Täby. Kan verkligen inte lista ut en enda logisk orsak

Kan dom inte nämna adressen när dom ändå är igång..?

Ganska smidigt om man nu vill skicka dödshot till dessa herrar. Kommentatorerna har ju gjort halva jobbet.
Citera
2016-05-08, 03:26
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det som är trist är att detta troligen inte gynnar svensk fotboll på sikt. Dessutom så är det ju olika typer av plast som det spelas på.

Jag tror mer på hybridgräs. Är det Arsenal som spelar på sådant underlag?

Håller med. Först och främst bör åtminstone klubbarna med lite högre ambitioner, (Norrköping, Dif, Bajen, Elfsborg t.ex.) satsa på det.

Arsenal har det, ja. Om jag minns rätt är det till och med hybridgräs på en majoritet av arenorna i Premier League. Där handlar det om en väldigt liten del konstgräs, jag kan tänka mig att man i Allsvenskan kommer att förstärka gräset med en betydligt större del konstgräs, åtminstone på de arenor som har konstgräs idag. Ett steg i rätt riktning oavsett.
Citera
2016-05-08, 03:46
Medlem
NirvanAs avatar
Handlar det inte om klimat för Norrlandslag också (ÖFK, GIF Sundsvall iaf)?. Gräset växer väl inte där förrän i Juni så är väl svårt med 100% naturgräs?
Citera
2016-05-08, 03:51
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Handlar det inte om klimat för Norrlandslag också (ÖFK, GIF Sundsvall iaf)?. Gräset växer väl inte där förrän i Juni så är väl svårt med 100% naturgräs?

Känner att dessa klubbar är ursäktade. Oroande utveckling när lag som hör hemma i Göteborg, Borås, Norrköping och Stockholm spelar på konstgräs dock.
Citera
2016-05-08, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Känner att dessa klubbar är ursäktade. Oroande utveckling när lag som hör hemma i Göteborg, Borås, Norrköping och Stockholm spelar på konstgräs dock.
Oroande när så många inte hänger med i utvecklingen. Snart tar man nog sitt förnuft till fånga i framförallt Skåne.

Potatisåkrar bör förbjudas.
Citera
2016-05-08, 08:56
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Min förenings plan är redo för spel i dag och det är naturgräs, men så här tidigt brukar inte vi kliva in på naturgräs utan det brukar bli någon vecka till på konst. Jag bor i Sundsvall. Lite svårt att få plan redo i början av april för oss, det var snö för bara 2 veckor sedan och sista april var det minusgrader på natten. Så vi måste bli som du skriver befriade från det kravet.

Några pratar ju om att det bara är en kostnads fråga och prioritering och att lag ute i Europa kan ha naturgräs med liknande klimat som oss, frågan är bara hur mycket pengar har de kontra oss i allsvenskan.
Jag hade gärna sett en konstgräsfri liga men man måste vara realistisk, hybridgräs blir nog en bra lösning i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in