2016-05-07, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Du har inte missat något. SvFF straffar inte sig själva.
Om någon misshandlas, så får lagens långa arm försöka få tag i förövaren precis så som det funkar i övriga samhället och så som det BORDE funka när klubbarna är arrangörer.

Det iinebär alltså att när SvFF arrangerar så kan man svina bästa man vill,men när klubblag så är det inte tillåtet och som grädde så dömer SvFF ut straff till klubbarna för någon som är "tillåtet" på "sina egna" matcher?

Är så fallet så önskar jag att dom 3 stora klubbarna AIK,Göteborg och Malmö försöker hitta andra vägar med liga spel som tex en nordisk liga och där plastmatta är totalt förbjudet.

Sedan kan jon lag som Djurgården,Hammarby,Sundsvall med flera spela på en korkmatta. Flera av dessa lag är ju ändå obetydliga.
Citera
2016-05-07, 14:24
Medlem
Homer96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Jag undrar varför Blåvitt ALDRIG har några matcher på fredagar eller lördagar, bara sända eller måndag, ibland mitt i veckan. Gillar att kolla fotboll och dricka öl, vilket jag bara gör fredag och lördag....

Jag är likadan själv tar gärna några öl innan eller på matchen utan att bli berusad.

Tror det är ett krav från polisen men jag har säkert fel.
Man vill inte ha supportrar till lag som Blåvitt, AIK, Djurgårn och Malmö sitta och dricka öl en halv dag innan match.
Lätt att det blir ännu värre än det är idag men jag tycka att en hemmamatch mot typ Östersund borde kunna spelas en Lördag
Citera
2016-05-07, 16:05
Medlem
ArneIIIs avatar
När förbundet är värd så kan båda lag som spelar straffas (och kommer att straffas om något händer i respektive klack). De enda som inte kan straffas är Svff själva.

Man kan säga som så att förbundet själva i en cupfinal får alla fördelar men slipper alla eventuella nackdelar. Sedan så betalar ju förbundet för hyra av arenan, bollar sköter bollkallarnas overaller osv...(allt måste vara adidas)
Citera
2016-05-07, 18:02
Medlem
ToBeFranks avatar
Äntligen vinst för ÖFK efter två utskåpningar. Valpigheten börjar försvinna så smått. Kan nog bli hyfsat bra framöver.
Citera
2016-05-07, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
När förbundet är värd så kan båda lag som spelar straffas (och kommer att straffas om något händer i respektive klack). De enda som inte kan straffas är Svff själva.

Man kan säga som så att förbundet själva i en cupfinal får alla fördelar men slipper alla eventuella nackdelar. Sedan så betalar ju förbundet för hyra av arenan, bollar sköter bollkallarnas overaller osv...(allt måste vara adidas)

Det innebär att Häcken och MFF kommer bli friade från det som hände i CF. Men när man kastar bangers i allsvenskan så ska man dömas.
Eller är det ok att kasta bangers så länge matchen inte bryts. För mig känns det som att SvFF målar in sig i ett hör i denna fråga.

För övrigt. Någon som vet om man kan få ut "domen" från IFK matchen?
Citera
2016-05-07, 18:27
Medlem
Vilken oerhört död matchtråd det var idag. Var dagens matcher så ointressanta? Tydligen var det här Kalmars tionde raka bortamatch utan en seger vilket är anmärkningsvärt. Rätt kasst om man vill vara ett topplag. Men kul att Östersund vinner igen och dessutom får hålla nollan. Jag tror att bägge nykomlingarn blir kvar.
Citera
2016-05-07, 18:58
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Det innebär att Häcken och MFF kommer bli friade från det som hände i CF. Men när man kastar bangers i allsvenskan så ska man dömas.
Eller är det ok att kasta bangers så länge matchen inte bryts. För mig känns det som att SvFF målar in sig i ett hör i denna fråga.
Jag antar att matchdelegaten rapporterar ordningsstörande incidenter. Vad som sedan händer med det och vem som i slutändan får böta, om någonting överhuvudtaget kommer att hända är höjt i det fördunkla. Förbundet har ju tidigare lutat sig på att de i egenskap av att inte vara en idrottsförening eller en enskild person inte kan tilldömas sina egna straff. Sedan kan man alltid polisanmälas såklart och då är det samhällets ansvar att åtminstone försöka utreda.

Sedan är ju ansvarsfrågan vid alla matcher i Svff:s regi väldigt motsägelsefull och svårtydd.

Kasta banger eller inte och eventuella straff på det beror ju på diverse orsaker. Var den träffar och om matchen kan återupptas till exempel.
Citera
2016-05-07, 19:45
Medlem
ToBeFranks avatar
Östersund kommer att få jobba hårt för att slippa kallas Örebro. Också en morot...
Citera
2016-05-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vilken oerhört död matchtråd det var idag. Var dagens matcher så ointressanta? Tydligen var det här Kalmars tionde raka bortamatch utan en seger vilket är anmärkningsvärt. Rätt kasst om man vill vara ett topplag. Men kul att Östersund vinner igen och dessutom får hålla nollan. Jag tror att bägge nykomlingarn blir kvar.

Inte alls konstigt att tråden är död. 4 obetydliga lag var 3 av dom vill mörda fotbollen med att spela på plast.
Bara tanken att spela på ett sådant underlag får mig att känna hat.

Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Jag antar att matchdelegaten rapporterar ordningsstörande incidenter. Vad som sedan händer med det och vem som i slutändan får böta, om någonting överhuvudtaget kommer att hända är höjt i det fördunkla. Förbundet har ju tidigare lutat sig på att de i egenskap av att inte vara en idrottsförening eller en enskild person inte kan tilldömas sina egna straff. Sedan kan man alltid polisanmälas såklart och då är det samhällets ansvar att åtminstone försöka utreda.

Sedan är ju ansvarsfrågan vid alla matcher i Svff:s regi väldigt motsägelsefull och svårtydd.

Kasta banger eller inte och eventuella straff på det beror ju på diverse orsaker. Var den träffar och om matchen kan återupptas till exempel.

Jag tycker detta värkar vara väldigt luddiga regler. En match får inen skador men ett lag tilldöms seger. I en annan så skadas folk och inget straff utdöms.
Tror SvFF och klubbarna måste utarbeta en plan och ett mer tydligt regelverk.
Citera
2016-05-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Palmer
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz... våldta en fisk och svälj en banger.

Tycker du dessa 4 lag är så sexiga?
Allsvenskan borde ställa högre krav på lagens arenor. Som tex endast naturgräs får användas i allsvenskan.
Citera
2016-05-07, 21:02
Medlem
Harry_Palmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Tycker du dessa 4 lag är så sexiga?
Allsvenskan borde ställa högre krav på lagens arenor. Som tex endast naturgräs får användas i allsvenskan.

Lite tröttsam debatt bara. Visst förstår jag att lag som tjöteborg vill ha usla gräsmattor som gynnar brunkarboll men det är inte direkt sexigt heller.
Citera
2016-05-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Palmer
Lite tröttsam debatt bara. Visst förstår jag att lag som tjöteborg vill ha usla gräsmattor som gynnar brunkarboll men det är inte direkt sexigt heller.

Nej. Men manligt
Jag tycker det är tråkigt att se på när man spelar på plast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in