Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Elias sista set var knappast någon höjdare, han räcker inte till mot någorlunda bra spelare helt enkelt.
Man har gett upp hoppet om svensk tennis.
Å andra sidan är det typ den enda tennis man ser nu för tiden pga så ointressant topp ,så att det är ju lite svårt hur man ska göra.
Citat:
Har faktiskt tappat intresset för tennis till stor del, förut när sverige var bra kunde jag sitta en hel dag se tennis.
Nu är det knappt jag ser matcher längre.
det är typ när det är GS,tycker inte ens det är speciellt kul spela längre, men det är nog för att jag mest förlorar ha ha.
det blir jag lite imponerad av tex Elias faktiskt, han måste ändå känna att han inte kommer bli så himla bra, jag skulle nog sluta direkt.
hur kul är det förlora med 6-0 mot Berlocq i avgörande ,nog för att han är helt ok men.
Men tänk dom som är ännu lägre rankad typ runt 7-800 ,jag fattar inte hur dom kan ha motivationen fortsätta, dom är ju rätt dålig ändå.
Det är som när jag spelar ,han är så mycket bättre han jag spelar emot så då försöker jag spela mer offensivt och då sprider jag bollen runt hela anläggningen ha ha.
efter ett set börjar racket flyga, fattar inte hur det hållit alla år.
Förstår inte hur dom som inte är i närheten av topp 100 orkar fortsätta.
Frstår inte vad drivkraften är, måste ju gilla förlora.
Dina spontana reaktioner om Elias framtid och svensk tennis i allmänhet när Elias inte lever upp till förväntnigarna är alltid lika underhållande. Vet inte hur många gånger du har dömt ut Elias fullständigt efter en förlust för att sen ändra dig ett tag senare.
Hur som helst, det är bara att kriga vidare för Elias. Apropå svensk tennis, den där Söderlund har jag ingen koll på alls, är det någon som sett honom spela?