2016-05-07, 13:44
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
"minst historiskt bra" eller något liknande får man väl skriva på någon som har nått 5 finaler i Paris.
Säkert, deras butiksklockor i samma storlek säljs på Ebay för $20000. De gjorde även eldrivna väggur förr i tiden.
Okej, trodde det skulle vara i miljonklass i den storleken. Tack för svaret, min sambo dumförklarade mig för att jag trodde de var äkta. Kostar de "bara" 20k dollar styck så är det ju ingenting för såna tennisarenor även om de har flera stycken.
Citera
2016-05-07, 15:52
Medlem
RupertSheldrakes avatar
Tyvärr verkar det som om Ymer inte har den typ av fysik som krävs för modern tennis på absoluta elitnivå. Det finns inte den där naturliga explosiviteten som krävs för att döda bollen bakom baslinjen - och dessvärre så bygger han hela spelet på att ligga just bakom baslinjen och kämpa in bollar. Därutöver så har han dålig längd i slagen, vilket ger motspelaren ett enormt övertag.

Det han MÅSTE lära sig, för att kompensera för bristande explosivitet, är att ta bollen tidigt, men det verkar å andra sidan gå helt emot hans naturliga spelsätt. Om inget radikalt förändras så får vi en svensk som ligger och kämpar på ranking mellan 250-75 genom hela karriären. Verkligen inte fy skam, men där finns inte mycket pengar att hämta, vare sig i prispengar eller sponsorer.
Citera
2016-05-07, 17:10
Medlem
Söderlund krossade Uchida i Karlskrona-finalen 6-1, 6-2. Kul.

Intressanta ord om matchen/Söderlund här: http://swetennis.se/svenskt/soderlunds-kross-andra-titeln-hamn/

I Madrid tog Murray Nadal i två raka. Såg inte så mycket av den men kändes som Murray returnerade sjukt bra och fick matchen dit han ville. Såg statistik att Murray tagit sex topp10-segrar senaste 5 grusturneringarna, att jämföra med en enda i dom första 35 eller så. Bra förbättring..
Citera
2016-05-07, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RupertSheldrake
Tyvärr verkar det som om Ymer inte har den typ av fysik som krävs för modern tennis på absoluta elitnivå. Det finns inte den där naturliga explosiviteten som krävs för att döda bollen bakom baslinjen - och dessvärre så bygger han hela spelet på att ligga just bakom baslinjen och kämpa in bollar. Därutöver så har han dålig längd i slagen, vilket ger motspelaren ett enormt övertag.

Det han MÅSTE lära sig, för att kompensera för bristande explosivitet, är att ta bollen tidigt, men det verkar å andra sidan gå helt emot hans naturliga spelsätt. Om inget radikalt förändras så får vi en svensk som ligger och kämpar på ranking mellan 250-75 genom hela karriären. Verkligen inte fy skam, men där finns inte mycket pengar att hämta, vare sig i prispengar eller sponsorer.

Fast å andra sidan vet jag inte om Elias är klar fysiskt.
Det är väl därför spelare slår igenom senare nu för att fysiken ej finns i tidig ålder, å andra sidan kan det inte bara va det för Goffin har fan tunnare armar än mig.
Citera
2016-05-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Intressanta ord om matchen/Söderlund här: http://swetennis.se/svenskt/soderlunds-kross-andra-titeln-hamn/

I Madrid tog Murray Nadal i två raka. Såg inte så mycket av den men kändes som Murray returnerade sjukt bra och fick matchen dit han ville. Såg statistik att Murray tagit sex topp10-segrar senaste 5 grusturneringarna, att jämföra med en enda i dom första 35 eller så. Bra förbättring..

Fidde var rätt nöjd med han ha ha
Citera
2016-05-07, 17:56
Medlem
Elias sista set var knappast någon höjdare, han räcker inte till mot någorlunda bra spelare helt enkelt.
Man har gett upp hoppet om svensk tennis.
Å andra sidan är det typ den enda tennis man ser nu för tiden pga så ointressant topp ,så att det är ju lite svårt hur man ska göra.
Citera
2016-05-07, 18:47
Medlem
Har faktiskt tappat intresset för tennis till stor del, förut när sverige var bra kunde jag sitta en hel dag se tennis.
Nu är det knappt jag ser matcher längre.
det är typ när det är GS,tycker inte ens det är speciellt kul spela längre, men det är nog för att jag mest förlorar ha ha.
det blir jag lite imponerad av tex Elias faktiskt, han måste ändå känna att han inte kommer bli så himla bra, jag skulle nog sluta direkt.
hur kul är det förlora med 6-0 mot Berlocq i avgörande ,nog för att han är helt ok men.
Men tänk dom som är ännu lägre rankad typ runt 7-800 ,jag fattar inte hur dom kan ha motivationen fortsätta, dom är ju rätt dålig ändå.
Det är som när jag spelar ,han är så mycket bättre han jag spelar emot så då försöker jag spela mer offensivt och då sprider jag bollen runt hela anläggningen ha ha.
efter ett set börjar racket flyga, fattar inte hur det hållit alla år.
Förstår inte hur dom som inte är i närheten av topp 100 orkar fortsätta.
Frstår inte vad drivkraften är, måste ju gilla förlora.
Citera
2016-05-07, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Nadal är verkligen inte ens en skugga av vad han en gång varit.

Murray å andra sidan spelar bättre än någonsin på grus, riktigt sköna och smarta stoppbollar, grym känsla. Jag vill att han förbättrar sina förstaserve procent dock. Ska han på allvar hota Djokovic om titlarna så måste han serva mycket bättre, få in mer förstaservar. Han har ju väldigt bra förstaserve när den går in.
Citera
2016-05-07, 20:17
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nadal är verkligen inte ens en skugga av vad han en gång varit.

Murray å andra sidan spelar bättre än någonsin på grus, riktigt sköna och smarta stoppbollar, grym känsla. Jag vill att han förbättrar sina förstaserve procent dock. Ska han på allvar hota Djokovic om titlarna så måste han serva mycket bättre, få in mer förstaservar. Han har ju väldigt bra förstaserve när den går in.

Murray servade dock som en gud på en hel del breakbollar idag. Nadal hade väl typ 10 breakbollar i andra set men lyckades bara bryta en gång, Murray var hur bra som helst när det väl gällde. Murray vs Djokovic kan nog bli en riktigt bra final om nu inte Nishikori har andra planer. Blir faktiskt mer och mer imponerad av Kyrgios, det är bara en tidsfråga tills han är topp 10 och lite synd att han föll mot Nishikori i kvarten. På pappret hade Djokovic vs Kyrgios varit en intressantare semifinal.
Citera
2016-05-07, 20:32
Medlem
barnets avatar
Förslag: Nedgradera Madrid till en 500-turnering, uppvärdera Indian Wells till 1500-turnering. Madrid känns lam då den kommer precis innan Rom som är mycket roligare, engagerad och mycket publik, klassisk turnering. Madrid har dålig publiknärvaro och arenor som ser ut att vara byggda under DDR.
Citera
2016-05-07, 20:37
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fast å andra sidan vet jag inte om Elias är klar fysiskt.
Det är väl därför spelare slår igenom senare nu för att fysiken ej finns i tidig ålder, å andra sidan kan det inte bara va det för Goffin har fan tunnare armar än mig.

Tror helt klart att man numera får vänta till ca 22-års ålder innan man kan bedöma framtidsutsikterna för en seplare. Som sagt, tennisen är väldigt fysisk numera. Goffin uppväger ju dock bristande fysik med sjukt bra teknik. Ymer tror jag fortfarande kan skaffa sig en bra fysik och till viss del uppväga bristande teknik. Sedan om Ymer någonsin tar sig in på topp 100...tveksamt.
Citera
2016-05-07, 20:40
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Elias sista set var knappast någon höjdare, han räcker inte till mot någorlunda bra spelare helt enkelt.
Man har gett upp hoppet om svensk tennis.
Å andra sidan är det typ den enda tennis man ser nu för tiden pga så ointressant topp ,så att det är ju lite svårt hur man ska göra.

Citat:
Har faktiskt tappat intresset för tennis till stor del, förut när sverige var bra kunde jag sitta en hel dag se tennis.
Nu är det knappt jag ser matcher längre.
det är typ när det är GS,tycker inte ens det är speciellt kul spela längre, men det är nog för att jag mest förlorar ha ha.
det blir jag lite imponerad av tex Elias faktiskt, han måste ändå känna att han inte kommer bli så himla bra, jag skulle nog sluta direkt.
hur kul är det förlora med 6-0 mot Berlocq i avgörande ,nog för att han är helt ok men.
Men tänk dom som är ännu lägre rankad typ runt 7-800 ,jag fattar inte hur dom kan ha motivationen fortsätta, dom är ju rätt dålig ändå.
Det är som när jag spelar ,han är så mycket bättre han jag spelar emot så då försöker jag spela mer offensivt och då sprider jag bollen runt hela anläggningen ha ha.
efter ett set börjar racket flyga, fattar inte hur det hållit alla år.
Förstår inte hur dom som inte är i närheten av topp 100 orkar fortsätta.
Frstår inte vad drivkraften är, måste ju gilla förlora.

Dina spontana reaktioner om Elias framtid och svensk tennis i allmänhet när Elias inte lever upp till förväntnigarna är alltid lika underhållande. Vet inte hur många gånger du har dömt ut Elias fullständigt efter en förlust för att sen ändra dig ett tag senare.

Hur som helst, det är bara att kriga vidare för Elias. Apropå svensk tennis, den där Söderlund har jag ingen koll på alls, är det någon som sett honom spela?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in