2016-04-27, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Lidström kan knappast belastas eller sättas i 'skuld' för att han inte räddar VIK med sina egna pengar.
Nej, jag håller med. Det jag menar är att Expressen hjälteförklarar Lidström för att han skänker en sketen matchtröja. De vill ha det till att det är han som räddar klubben, då det i själva verket är många av småsponsorerna som stoppar in pengar eller avskriver skulder.
Citera
2016-05-07, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Orlok
Hur kan det vara en av seklets största skandaler? VIK blev behandlade som skit av de andra avundsjuka lagen så de gick i konkurs, hur kan det vara en skandal från VIKs sida?

Och de flyttade ner till lägsta serien den gången och tog sig upp igen. Det kan man inte säga om fusklagen Björklöven och framförallt Leksand, så jag hoppas innerligt att du inte är fan av de två skandalklubbarna.

De tog över VIK Ungdoms plats i divison 2 och började inte om i lägsta serien, division 4, vilket de annars skulle ha gjort. Pinsam förening att fuska sig kvar på hyfsat hög nivå genom att överta ungdomslagets plats. Varför inte bara ta sitt straff i stället? Pajasförening.

Och som jag skrev tidigare - Västerås har ändå inga betydande supportrar och de som håller på klubben är mest inavel och såna som är lite eljest det vill säga de som är lite bakom och inte förstår bättre. Kromosomstörda.
Senast redigerad av sportisen 2016-05-07 kl. 01:38.
Citera
2016-05-07, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
De tog över VIK Ungdoms plats i divison 2 och började inte om i lägsta serien, division 4, vilket de annars skulle ha gjort. Pinsam förening att fuska sig kvar på hyfsat hög nivå genom att överta ungdomslagets plats. Varför inte bara ta sitt straff i stället? Pajasförening.

Och som jag skrev tidigare - Västerås har ändå inga betydande supportrar och de som håller på klubben är mest inavel och såna som är lite eljest det vill säga de som är lite bakom och inte förstår bättre. Kromosomstörda.

Så var det ja,att dom inte alls började om längst ner om jag inte minns fel. Och tror inte att jag har fel när jag tror att Ytter och Lulin spelade i VIK ungdom.

Vilket lag i dagens SHL har mest kapital. Någon som vet? Inte tror nu.
Citera
2016-05-08, 11:48
Medlem
Warriorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Så var det ja,att dom inte alls började om längst ner om jag inte minns fel. Och tror inte att jag har fel när jag tror att Ytter och Lulin spelade i VIK ungdom.

Vilket lag i dagens SHL har mest kapital. Någon som vet? Inte tror nu.
Eftersom årets bokslut inte är presenterat än på många håll, så får man väl gå på förra året. Då ligger Färjestad på runt 70 miljoner och Skellefteå på ca 60. Färjestad kommer göra ett plusresultat, trots en medioker sportslig säsong. Skellefteå är snart ikapp och förbi. Där har du topp två iaf, om jag inte har åt helvete dålig koll på siffrorna.
Citera
2016-05-10, 09:47
Medlem
"Jaha, ska vi sammanfatta de ekonomiska turerna inför kommande "säsong";
- Lägre hyra på ca 3,5MSEK
- NHL-pengar på ca 7MSEK
- Besparingar på kansliet på ca 2MSEK
- Vinst vi försäljning av konstgräsplan på ca 5 MSEK

Totala positiva förbättringar på 17,5MSEK

Därtill borde man kunna dra in mer på marknad/publik sidan. En rimlig målsättning borde vara 2,5MSEK = Totalt 20MSEK

Av detta lägger man ca 4-5MSEK på spelartruppen jämfört med tidigare år.

Återstår att se vad resultatet blir i år, Förhoppningsvis inte ett jättestort underskott. Med detta sagt borde vi kunna göra en rejäl vinst kommande säsong att lägga till det egna kapitalet."

Kopierat från whitelions forum(LHC). Ser äntligen ut som att ekonomin är på väg uppåt för LHC inför kommande säsong!
Citera
2016-05-10, 11:10
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phille205
"Jaha, ska vi sammanfatta de ekonomiska turerna inför kommande "säsong";
- Lägre hyra på ca 3,5MSEK
- NHL-pengar på ca 7MSEK
- Besparingar på kansliet på ca 2MSEK
- Vinst vi försäljning av konstgräsplan på ca 5 MSEK

Totala positiva förbättringar på 17,5MSEK

Därtill borde man kunna dra in mer på marknad/publik sidan. En rimlig målsättning borde vara 2,5MSEK = Totalt 20MSEK

Av detta lägger man ca 4-5MSEK på spelartruppen jämfört med tidigare år.

Återstår att se vad resultatet blir i år, Förhoppningsvis inte ett jättestort underskott. Med detta sagt borde vi kunna göra en rejäl vinst kommande säsong att lägga till det egna kapitalet."

Kopierat från whitelions forum(LHC). Ser äntligen ut som att ekonomin är på väg uppåt för LHC inför kommande säsong!
Ursäkta om jag inte hängt med.. Så jag får fråga då.
Inlägget rör LHC så långt är jag med. Besparingarna är också lätta att förstå, man har minskat på personal och andra kostnader. Men vad är dessa poster?
1. NHL-pengar. Har man fått pengar för någon spelare, eller vad? 7 milj. är mycket pengar.
2. Försäljning av konstgräsplan. 5 miljoner i vinst...? (Mycket bra vinst som tydligen ska gå oavkortat till nästa säsongs stjärnor.) Vem har köpt gräsplanen av hockeylaget?
Citera
2016-05-10, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ursäkta om jag inte hängt med.. Så jag får fråga då.
Inlägget rör LHC så långt är jag med. Besparingarna är också lätta att förstå, man har minskat på personal och andra kostnader. Men vad är dessa poster?
1. NHL-pengar. Har man fått pengar för någon spelare, eller vad? 7 milj. är mycket pengar.
2. Försäljning av konstgräsplan. 5 miljoner i vinst...? (Mycket bra vinst som tydligen ska gå oavkortat till nästa säsongs stjärnor.) Vem har köpt gräsplanen av hockeylaget?

1. NHL-pengarna är från spelare som har kritat på NHL kontrakt. Forsling, Dahlström, Carlsson samt året Hultström var i Cluben.
2. Linköpings Kommun har köpt konstgräsplanen.
Citera
2016-05-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
1. NHL-pengarna är från spelare som har kritat på NHL kontrakt. Forsling, Dahlström, Carlsson samt året Hultström var i Cluben.
2. Linköpings Kommun har köpt konstgräsplanen.

Där har du det förklarat "J.R". Dessutom bolagisering som lär spara nån mille i materialkostnader.
Citera
2016-05-10, 12:43
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Där har du det förklarat "J.R". Dessutom bolagisering som lär spara nån mille i materialkostnader.
Okej, tack. Bara odla ny gräsmatta och göra nya affärer nästa säsong. En riktig gräsplan borde kunna vara värd 10 miljoner om linjer och flaggor i hörnen ingår, i alla fall om man jämför med hur högt värderad eran plastgräsmatta var. Hur kan en bolagisering spara miljoner i materialkostnader -låter som en skön dröm..-? enda jag kan tänka mig är det är kompletta idioter som gjort materialinköpen fram till nu. Är väl förmodligen samma personer som ska hantera affärerna i framtiden..
Citera
2016-05-10, 15:34
Medlem
Citat:
Hur kan en bolagisering spara miljoner i materialkostnader -låter som en skön dröm..
Nu är det inte miljoner och endast materialkostnader utan:

'Vi har kalkylerat med att, lågt räknat, spara ungefär en miljon kronor när det gäller material, resor, kost och logi under en säsong.'
Citera
2016-05-10, 16:00
Medlem
Citat:
Okej, tack. Bara odla ny gräsmatta och göra nya affärer nästa säsong. En riktig gräsplan borde kunna vara värd 10 miljoner om linjer och flaggor i hörnen ingår, i alla fall om man jämför med hur högt värderad eran plastgräsmatta var. Hur kan en bolagisering spara miljoner i materialkostnader -låter som en skön dröm..-? enda jag kan tänka mig är det är kompletta idioter som gjort materialinköpen fram till nu. Är väl förmodligen samma personer som ska hantera affärerna i framtiden..

Hur mycket materialkostnader och resor tror du inte ett lag har på en säsong? Att då kunna bortse från momsen är miljonbelopp!
Citera
2016-05-10, 17:39
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Nu är det inte miljoner och endast materialkostnader utan:

'Vi har kalkylerat med att, lågt räknat, spara ungefär en miljon kronor när det gäller material, resor, kost och logi under en säsong.'

Citat:
Hur mycket materialkostnader och resor tror du inte ett lag har på en säsong? Att då kunna bortse från momsen är miljonbelopp!
Jag har noll koll på företag/föreningsliv, men hur kommer det sig att inte alla klubbar blir bolag om det finns så mycket pengar att spara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in