2016-05-06, 19:41
Medlem
Manajungs avatar
Råa skinn gör en analys av Monas klavertramp..., ganska underhållande!

https://www.facebook.com/Var.Asikt.Pa.Riktigt
Citera
2016-05-06, 19:47
Medlem
exoticspices avatar
Är HLS initialer för Mona Sahlins livvakt?
Citera
2016-05-06, 19:51
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice

Ja. Hern*ndo L*bbé Solin*s.

*=a.
Citera
2016-05-06, 19:51
Medlem
Loyolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice

Ja.Chilenare.
Citera
2016-05-06, 19:53
Medlem
skippers avatar
Den är lite spretig just nu, tråden.

Vi diskuterar livvakter, sekreterare och deras bilar. Sedan standardstadgar för bostadsrättsföreningar följt av Monica Lewinsky. Svartbyggen och bryggor. Däremellan lagkrav kring samboavtal, huruvida äkta makar måste skriva under ett bostadsköp etc.

Kanske finns det kvar någon kärna vi kan försöka backa tillbaka till lite lagom.
Citera
2016-05-06, 19:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
HLS är alltså en person som direktplockas av MS, får en förhållandevis hög lön och sen är han knappt där? Det är lätt att gå i spinn på sådana här uppgifter. Fantasin skenar så att säga...

Men män har liksom män gjort i alla tider. Anställa en kvinna man nu redan ligger med eller vill ligga med som sekreterare av lön för skattepengar. Om nu hon förlåt då jämställt han är ett bra ligg så får personen en ny bil (betalad av skattepengar) och seda då om nu extraordinärt ligg så skaffar man sig en 10 miljoners sexlya tillsammans. Så är män gjort i alla tider! Eller nja... Kanske på film som Mona kan ha sett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connxion
Självklart inte! Hon skaffar ny bostad för att hon behöver det men samordnar det praktiska med alla säkerhetsansvariga hur man skall förfara för att så långt möjligt klara hennes skyddade personuppgifter. En annan kommentator informerade om att säkerheten hanteras på tre olika "nivåer" beroende på vem det är och vilken nivå på skyddet som erfordras för den som behöver skydd. Så det är klart att sådant diskuteras bland många om en person som Mona Sahlin, som är särskilt utsatt, behöver det.

HOn behöver inte köpa en lyxbostad för 10 miljoner med en avgift på 18 000 kronor. Och dessutom på ett knappast anonymt Solsidan.
Man skulle inte låta en livvakt stå på kontraktet om det var hon som skulle bo där. Då skulle man väl ha ordnat det mer anonymt.
Dessutom varför ingriper man inte mot BRF när de tjafsar? Det skulle ju bara vara att säga att "det här är lite känsligt, men av säkerhetsskäl så måste den här personen bo här". Det här tjafset leder ju bara till oönskad uppmärksamhet.
Så klumpiga tror jag knappast en säkerhetsansvarig är.
Citera
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Ja. Hern*ndo L*bbé Solin*s.

*=a.

Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Ja.Chilenare.
Okej. Tack.
Citera
2016-05-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Personligen tror jag de efterfrågat handlingar som styrker hans påståenden. Livvakten ljuger o säger att de aldrig fattar något beslut. Vanligtvis hör man av sig till sökande om det finns några oklarheter.

Chilenaren söker på säljarens nåder och säljaren hade kunnat hoppa av vid nekande

1. Hyresnämnden har inte pratat med föreningen. Hade de haft ens en telefonkontakt så skall det antecknas i dagboken (första sidan i det som lades ut som pdf tidigare idag). Det är också så det skall gå till.

2. Det är möjligt livvakten pratat med någon företrädare för föreningen och då fått ett muntligt besked att de inte vill. Det är inte ett beslut i bostadsrättsföreningen. De skall vara fattade och protokollförda. Något sådant har ingen sett ännu.

3. Det finns inge oklarheter hos sökanden vad jag kan se. Oklarheter hos svaranden föreningen finns inte dokumenterade eftersom de inte sagt något i eller till nämnden ännu. När de givit in sin första inlaga, sitt första svar, då kan eventuellt oklarheter konstateras.

4. Det finns ingen grund för att påstå att livvakten ljuger. Antingen har han fått protokollsutdrag med beslut eller så har han inte fått det. Allt tyder på att han inte har fått det.

5. Enligt köpeavtalet tror jag livvakten måste ha säljarens godkännande för att gå vidare. I praktiken måste säljaren ge godkännande. Annars får säljaren - ofta, har inte lusläst i det här fallet - fastighetsmäklarens krav på sig oavsett om affären går igenom eller ej. Det skulle vara synd på en så rar halvmiljon kronor gissar jag, särskilt när inga pengar kommit in till säljaren för köparen har ju rätt att få tillbaka handpenningen, bara han tagit prövningen vidare till hyresnämnden (och eventuellt kan även överklagande till hovrätten krävas, men det har jag inte heller dubbelkollat).
Citera
2016-05-06, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatturerad.m.Tofs
Nu måste folk sluta och lalla.

Man kan spekulera in absurdum men det första som vi trodde på jobbet var att hon hade tänkt att flytta in där med f.d polisen det finns inga andra rimliga orsaker till att hon skulle riskera så mycket för en väntjänst.

Mona Sahlin borde skött hela affären bättre precis som när hon köpte godis på regeringskortet.

Jag minns när någon sade att det kanske handlar om tvångstankar hon fuskar om summor som rör hundralappar och på den tiden så fick tjejen ut 60 000 i månaden. Hon sket i att besikta bilar och betala skatt för de samma och det var bilar som hon körde sina barn i.

Tänk om hon betett sig så i dag när dagens föräldrar är så noga om sina barn i trafiken?

Jag skrev för en timme sedan måtte vi slippa Mona Sahlin framöver hon passar verkligen inte i en styrelse för systembolaget t.ex Hon är knappast barskrapad men nu måste vi sluta att gå på hennes lögner och för guds skull släpp inte in henne på ett jobb där skattebetalare ska stå för notan.

Jag håller med, den enkla lösningen och mest troliga är att de skulle flytta in där gemensamt. Sen kunde inte Mona Sahlin stå på kontraktet.
Citera
2016-05-06, 20:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Efter nu att Mona har avgått, så har hon väl inte givit någon intervjuv, haft en presskonferens, eller några kommit med några som helst uttalanden eller förklaringar..

Nej, istället har hon intagit "stealthnivå" : 10/10

Det finns mera här.., mycket mera misstänker jag.

Hon har ju uttalat sig via mejl efter att hon avgått att hon inte alls varit på visning med livvakten som brf påstår. Däremot har hon fått en egen privat visning med mäklaren.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22765627.ab
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2016-05-06 kl. 20:17.
Citera
2016-05-06, 20:04
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Jag håller med, den enkla lösningen och mest troliga är att de skulle flytta in där gemensamt. Sen kunde inte Mona Sahlin stå på kontraktet.

Men fortfarande frågar jag - varför går livvakten och gifter sig med en kvinna född 1968 den 12 december 2015?
Allt låter väldigt konstigt att han plötsligt skulle flytta ihop med Mona?

Kanske skulle han använda lägenheten för att ha ett kärleksnäste med stil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in