2016-05-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Spela inte dum, svara på frågan.

Okej. Svaret på min fråga om du sett den bild du målade upp. Svaret är nej. Du kan inte heller länka till den.
Men snart kan alla länka till bilden på den stoiska kvinnan i Borlänge.
Citera
2016-05-06, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Skrev jag det?
Du påstod att den bild som kallas årets bild visar "en svart kvinna som knuffas av nazister", jag berättar för dig att det gör den inte alls.

Vad är det med fakta som du har så svårt för?

Jag har inte alls svårt med fakta vad gäller att bilden inte visar att hon faktiskt blev knuffad av en nasse. Videon visar det, men den kan också vara fejkad eller arrangerad, eller hur?
Citera
2016-05-06, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Den var väl lika arrangerad som bilderna på lyckliga barn i nordkoreanska propagandatidskrifter.
Skulle två EXPO/AFA personer åka till Borlänge av en slump, där finns inget att se annat än kringdrivande ensamkommande "barn". Tess dyker upp på alla möjliga ställen där EXPO/AFA är ute och blåser vuvuzela och skränar. Naturligtvis är också EXPO:s fotograf med där aktivisterna gör ett tillslag.

Nej det är naturligtvis ingen slump att Tess och Expo var i Borlänge. Lika lite slump som att nazisterna var där.
Tess medger öppet att hon var där för att markera sitt motstånd mot nazisterna. Expo har tydligt med bilder dokumenterat att de var i Borlänge för att beskriva och fotografera.

Finns det inte ett världsberömt bandylag i Borlänge? Du behöver lyfta blicken för att se hela Sverige.
Citera
2016-05-06, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag har inte alls svårt med fakta vad gäller att bilden inte visar att hon faktiskt blev knuffad av en nasse. Videon visar det, men den kan också vara fejkad eller arrangerad, eller hur?
Påstå inte det då.
Citera
2016-05-06, 18:46
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Är du dum eller? Du påstod ju tidigare i tråden att Tess och fotografen inte kände varandra och att bilden tillkom genom en slump.
Här ser du en händelse som är helt oarrangerad:
http://nyheteridag.se/har-jagas-norska-nrk-och-tino-sanandaji-bort-fran-husby-pang-pang-pang-pang/

Kan du märka den fundamentala skillnaden.
Huvudpersonerna får snabbt fly från de hotfulla utlänningarna.

Helt klart arrangerat, tv-teamet visste ju att Tino var där. De hade tom kommit överens.
Citera
2016-05-06, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Helt klart arrangerat, tv-teamet visste ju att Tino var där. De hade tom kommit överens.

Bokbål? http://www.svt.se/kultur/bok/j-k-rowling-om-svenska-tess-fantastisk
Citera
2016-05-06, 19:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Var har denna kvinna varit en del av extremisterna med gatusten och hembesök. Var har du sett de bevisen?

Du kan inte ens bevisa att EXPO är en del av den rörelsen, möjligen att det finns vänsterextremister som sympatiserar med EXPO likt det finns nazister som sympatiserar med SD.

Brevik och Mangs var absolut större problem än diverse vänsterextremister.
Jag hoppas dock att bilden på Tess i Borlänge kan visa våldsvänstern att det finns andra möjligheter än gatsten.

EXPO är som Stasi. De kartlägger folk och har makt att sätta dit folk också. Extremt farligt och extremt mycket mer farligt än några övervintrade nassar som vågat sig ut för att tåga. Kvinnan är en del av det gebitet och fotografen likaså. Det är alltså inga nassar som är måltavlan utan vanligt folk som inte ställer upp deras Stasi världsvision.
Citera
2016-05-06, 19:09
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Bokbål? http://www.svt.se/kultur/bok/j-k-rowling-om-svenska-tess-fantastisk

Nej, för då kommer journalister och då är det fejk/arrangerat!
Citera
2016-05-06, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Jag har inte påstått att brott begicks, vad är det du inte förstår?

När man stör en demonstration så kan man göra sig skyldig till störande av allmän sammankomst vilket är ett brott med fängelse i straffskalan.
Men ingen har ju gjort sig skyldig till det så det du svamlar om är ju inte relevant.
Citera
2016-05-06, 19:21
Medlem
soosanys avatar
Det är inte "fusk" men helt klart är både fotografen och kvinnan ute efter samma sak och fick det. Så på så sätt är det arrangerat (på samma sätt som att nassarnas medier fotar helt andra saker) men inte uttalat och detaljplanerat.
Men jag menar, kolla på henne så förstår man att hon garanterat räknade med att bli fotad. Hon är dessutom överallt i de olika rörliga bilderna. Att hon ser ut som att ha stoppat nassarnas demonstration på fotot är lyckat. På de rörliga bilderna syns att så är inte fallet.

Vilka är förresten de tre musketörerna på bilden? Jobbigt för dom att fronta en bild som kommer vara i ropet ett tag. Men skönt för dom haha att den inte är i närheten av "Väsktanten". Den bilden är otroligt cool. Hon drog i alla fall till med det hon hade.
Det här som denna kvinna gjorde var ingen bedrift. Vad riskerade hon? Inget. Råka bli småkänd och sitta i morgonsoffor? Ja, det var det hon ville.
Citera
2016-05-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
De flesta i tråden & i resten av Sverige delar min minnesbild av de störda valmötena så det är du som får komma med bevis för dina befängda lögner. Eller så kan du fortsätta trolla som vanligt & ingen tar dig på allvar.
Nej, DU har påstått att alla svp:s och SD:s valmöten stördes så det är DU som får presentera belägg för det DU påstår.
Elementärt.
Citera
2016-05-06, 19:22
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Det är min åsikt att det är fel med nazism och bra med antirasism.

Anti-rasister anser alltid att svenskar är lägre stående än afrikaner och muslimer, det är därför du och dina gelikar ser upp till svarta socialfall som kvinnan på bilden och ner på vita socialfall som de tre nazisterna på bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in