2016-05-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nu berättar du hur bilden är arrangerad/fejkad eller så är du tyst.
Den var väl lika arrangerad som bilderna på lyckliga barn i nordkoreanska propagandatidskrifter.
Skulle två EXPO/AFA personer åka till Borlänge av en slump, där finns inget att se annat än kringdrivande ensamkommande "barn". Tess dyker upp på alla möjliga ställen där EXPO/AFA är ute och blåser vuvuzela och skränar. Naturligtvis är också EXPO:s fotograf med där aktivisterna gör ett tillslag.
Citera
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu handlade ju inte inlägget från BerraTraesk om sakfrågan utan om att Fred Friendly tar upp sådant som redan är avhandlat för länge sedan i tråden. Ingen tror att bilden är ett fotomontage, så varför dilla om det?

Du borde läsa tråden själv kanske. Möjligtvis även stanna upp & reflektera lite innan du gör bort dig (igen).
Den är ej heller arrangerad, vilket ytterligare bilder nog faktiskt kan sägas verifiera. Om det är så självklart varför fortsätter troll likt Du? I taliban-rassarnas värld (dogmatism möter rasism, är jag först med uttrycket?) spelar sådant föga roll. Vad pekar egentligen på att den är arrangerad? Förutom att ni vill att den är det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Ja du vet ju inte heller så du behöver inte vara så chockad.
Vilka brott begicks under motdemonstrationen?
Jag har inte påstått att brott begicks, vad är det du inte förstår?

När man stör en demonstration så kan man göra sig skyldig till störande av allmän sammankomst vilket är ett brott med fängelse i straffskalan.
Senast redigerad av Foolson 2016-05-06 kl. 17:51.
Citera
2016-05-06, 17:45
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Den var väl lika arrangerad som bilderna på lyckliga barn i nordkoreanska propagandatidskrifter.
Skulle två EXPO/AFA personer åka till Borlänge av en slump, där finns inget att se annat än kringdrivande ensamkommande "barn". Tess dyker upp på alla möjliga ställen där EXPO/AFA är ute och blåser vuvuzela och skränar. Naturligtvis är också EXPO:s fotograf med där aktivisterna gör ett tillslag.
Anekdotisk bevisföring som bäst. Näste person!
Citera
2016-05-06, 17:49
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec

Då finns det alltså enligt din definition inte en enda sportbild eller politikerbild som inte är "arrangerad"?
Du tycker inte själv att du använder ordet lite väl vidlyftigt?
När jag springer i mål på Sthlm maraton och DN fotar mig är det alltså arrangerat, har jag förstått dig rätt?
Citera
2016-05-06, 17:50
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Att du i vart annat inlägg, eller hur ofta det nu är, bortser från att extremhögern stör och saboterar utan att du bryr dig eftersom du låtsas att inte känner till att sådant existerar.
Det är en väsentlig skillnad när nazister i lönndom hugger kniv i ryggen på demonstranter än när en kvinna med knuten näve sakta går baklänges framför ett demonstrationståg inför ögonen på många poliser och fotografer.

Du bortförklarar det ena (den före detta nazisten som källa) och kritiserar det andra.
Nu var det ju en vänsterextremist som dömdes för mordförsök efter att ha huggit kniven i ryggen på någon i Kärrtorp.

Jag är alltså motståndare till allt politiskt våld & all störning av demonstrationsrätten. Svårare än så är det inte.
Citera
2016-05-06, 17:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Det är ju du som påstår att alla svps vallöften blev störda.
Så då får väl DU bevisa ditt påstående.
De flesta i tråden & i resten av Sverige delar min minnesbild av de störda valmötena så det är du som får komma med bevis för dina befängda lögner. Eller så kan du fortsätta trolla som vanligt & ingen tar dig på allvar.
Citera
2016-05-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, det var konstigt att de inte förstod det. Men vad är problemet? Är ni sura på att årets bild visar en svart kvinna som blir knuffad av nazister? I så får ni fixa nästa års bild som visar ...någonting.
Knuffad?
På den bild som kallas årets bild finns ingen knuff. På videon syns en knuff, inte på den bild som kallas årets bild.
Citera
2016-05-06, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Då finns det alltså enligt din definition inte en enda sportbild eller politikerbild som inte är "arrangerad"?
Du tycker inte själv att du använder ordet lite väl vidlyftigt?
När jag springer i mål på Sthlm maraton och DN fotar mig är det alltså arrangerat, har jag förstått dig rätt?
Är du dum eller? Du påstod ju tidigare i tråden att Tess och fotografen inte kände varandra och att bilden tillkom genom en slump.
Här ser du en händelse som är helt oarrangerad:
http://nyheteridag.se/har-jagas-norska-nrk-och-tino-sanandaji-bort-fran-husby-pang-pang-pang-pang/

Kan du märka den fundamentala skillnaden.
Huvudpersonerna får snabbt fly från de hotfulla utlänningarna.
Citera
2016-05-06, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Knuffad?
På den bild som kallas årets bild finns ingen knuff. På videon syns en knuff, inte på den bild som kallas årets bild.
Okej. Eftersom hon bara blev knuffad på videon så blev hon inte knuffad på riktigt.
Citera
2016-05-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Okej. Eftersom hon bara blev knuffad på videon så blev hon inte knuffad på riktigt.
Skrev jag det?
Du påstod att den bild som kallas årets bild visar "en svart kvinna som knuffas av nazister", jag berättar för dig att det gör den inte alls.

Vad är det med fakta som du har så svårt för?
Citera
2016-05-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Två fel gör fortfarande inte ett rätt.

Nä, det verkar som om du nu har fått ett rätt.
Hoppas du nu också fattar att bilden varken är fusk eller årets bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in