2016-05-06, 16:44
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Nu handlar det inte om vad jag tror utan om vad du påstår.
Så varför är det extremistiskt?

Är du dum på riktigt?

För att det är motsatsen mot vad ick-extremister gör.
Citera
2016-05-06, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att dom säger det betyder givetvis inte ett skit så det kan man bortse ifrån. Att bevisa att man inte känner någon är givetvis helt omöjligt.

Men det är naturligtvis rätt är att ingen ännu lyckats bevisa motsatsen heller.
Men om någon lyckas så kan man nog vara säker på att eventuella chanser till "Årets bild" går förlorade.

Vi kan alltså bortse från det du säger, det betyder givetvis inte ett skit eftersom det givetvis är helt omöjligt att kan bevisa att du tycker det är lika illa med nazivåld som med störningar från vänstern.

Jag tror sannolikheten för att det blir årets bild är ganska liten. Det räcker nog inte med att vara en av årets hittills mest spridda bilder.
Citera
2016-05-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen666
Klart den inte är arrangerad svartingen bara var där.......och fotografen bara var där, konstigt att dom där nazzarna inte förstår det...eller hur..?
Ja, det var konstigt att de inte förstod det. Men vad är problemet? Är ni sura på att årets bild visar en svart kvinna som blir knuffad av nazister? I så får ni fixa nästa års bild som visar ...någonting.
Citera
2016-05-06, 16:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Att du i vart annat inlägg, eller hur ofta det nu är, bortser från att extremhögern stör och saboterar utan att du bryr dig eftersom du låtsas att inte känner till att sådant existerar.
Det är en väsentlig skillnad när nazister i lönndom hugger kniv i ryggen på demonstranter än när en kvinna med knuten näve sakta går baklänges framför ett demonstrationståg inför ögonen på många poliser och fotografer.

Du bortförklarar det ena (den före detta nazisten som källa) och kritiserar det andra.
Två fel gör fortfarande inte ett rätt.
Citera
2016-05-06, 16:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ok. Var har du sett det exemplet? Länk!

Eller du menar att det är rent hypotetiskt till skillnad från Bilden i Borlänge som är autentisk.
Spela inte dum, svara på frågan.
Citera
2016-05-06, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Är du dum på riktigt?

För att det är motsatsen mot vad ick-extremister gör.
Att demonstrera mot nazister?
Citera
2016-05-06, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag väntar på dina bevis för att det förekom SvP-valmöten som inte blev störda.
Det är ju du som påstår att alla svps vallöften blev störda.
Så då får väl DU bevisa ditt påstående.
Citera
2016-05-06, 17:02
Medlem
Citat:
För att jag vill ha svar.
Vilken användare på Flashback har tillgång till statistik över hur många gånger motdemonstranter attackerat nazistiska demonstrationer?
Jag vill också ha svar.

Du visste uppenbarligen inte, men det var ingen chock å andra sidan.

Citat:
Du insinuerar det.
Men det står klart att du inte vet ett skit om några brott begåtts av motdemonstranterna.
Nej jag insinuerar ingenting. Det är ingenting ovanligt att brott begås i samband med demonstrationer utan att polisen ingriper, polisen gör en bedömning huruvida ett ingripande skulle kunna förvärra läget snarare än att stävja det. Jämför med hur maskeringsförbudet beivras i samband med demonstrationer och fotbollsmatcher till exempel.
Citera
2016-05-06, 17:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Menar du plötsligt att du stödjer Tess och Expos åsikter men tar avstånd från att hon sakta går baklänges framför nazisterna medan fotografer från Expo och media förevigar det hela.
Jag stödjer inte kommunisters åsikter, jag stödjer rätten att uttrycka dem precis som jag inte stödjer nazister men stödjer deras rätt till yttrandefrihet.
Citera
2016-05-06, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag stödjer inte kommunisters åsikter, jag stödjer rätten att uttrycka dem precis som jag inte stödjer nazister men stödjer deras rätt till yttrandefrihet.
Visst! Men finns det någon som hindrat nassarna? Kvinnan i bilden uttryckte sin åsikt. Du kan också uttrycka din åsikt när som helst någon grupp som du inte gillar demonstrerar någonstans. Det kan blir årets bild, i alla fall om det är grupp som tar avstånd frän demokratin som demonstrerar.
Citera
2016-05-06, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Jag vill också ha svar.

Du visste uppenbarligen inte, men det var ingen chock å andra sidan.

Nej jag insinuerar ingenting. Det är ingenting ovanligt att brott begås i samband med demonstrationer utan att polisen ingriper, polisen gör en bedömning huruvida ett ingripande skulle kunna förvärra läget snarare än att stävja det. Jämför med hur maskeringsförbudet beivras i samband med demonstrationer och fotbollsmatcher till exempel.
Ja du vet ju inte heller så du behöver inte vara så chockad.
Vilka brott begicks under motdemonstrationen?
Citera
2016-05-06, 17:25
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Indirekt erkänner du att bilden är arrangerad i och med din vägran att besvara min fråga.

Nu berättar du hur bilden är arrangerad/fejkad eller så är du tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in