2016-05-06, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugbug
Bytt till courtageklass Mini.

Till mini? Byt till courtage klass start då har du gratis courtage. Gäller dock inte gamla trogna kunder som nån gång haft över 50.000 på sitt konto.
Citera
2016-05-06, 10:30
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truthnow56
Mest rubbade du läst? Att jag som gammal hederlig kund också vill ha gratis courtage och kunna välja courtage klass start men kan inte det för att jag nån gång haft över 50.000 på kontot. Börjar misstänka att de flesta här som är emot att även gamla kunder ska kunna välja courtage start jobbar på avanza annars måste ni ju ha tappat det, vem vill betala courtage i onödan?

Hahaha är du precis ny här i världen? Bolag har olika erbjudanden och rabatter för olika människor förstår du. Nu hamnar du tydligen utanför den kundgrupp som kan utnyttja just detta erbjudande tyvärr.

Haha jag är en av de som är mest negativ till Avanza i denna tråd, tycker deras lånevilkor är usla jämfört med nordnet, så det är en rejält usel gissning från din sida
Citera
2016-05-06, 10:45
Medlem
Citat:
vem vill betala courtage i onödan?
Det är klart alla skulle föredra att få det gratis. Jag skulle föredra att kunna hämta mat på ICA gratis också, men inte fan står jag utanför ICA och skriker för att så inte är fallet.

Företag har olika erbjudanden till olika kundgrupper. Det är knappast någonting unikt.

Om du nödvändigtvis måste veta så har jag jobbat hos en konkurrent till Avanza.
Citera
2016-05-06, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Hahaha är du precis ny här i världen? Bolag har olika erbjudanden och rabatter för olika människor förstår du. Nu hamnar du tydligen utanför den kundgrupp som kan utnyttja just detta erbjudande tyvärr.

Haha jag är en av de som är mest negativ till Avanza i denna tråd, tycker deras lånevilkor är usla jämfört med nordnet, så det är en rejält usel gissning från din sida

tycker bara att det är jävligt skumt när jag försöker kriga till bättre villkor även för gamla kunder vilket jag tycker dom förtjänar och alla bara lackar ur och är på avanzas sida och tycker det är bra att betala mycket courtage, jävligt skumt! Finns ingen anledning till att inte ge gamla kunder med under 50 papp på kontot samma villkor som nya kunder och ge dom en chans att också nå 50 papp på kontot.
Citera
2016-05-06, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Det är klart alla skulle föredra att få det gratis. Jag skulle föredra att kunna hämta mat på ICA gratis också, men inte fan står jag utanför ICA och skriker för att så inte är fallet.

Företag har olika erbjudanden till olika kundgrupper. Det är knappast någonting unikt.

kunder är på kundernas sida, vi vill ha lägre courtage för alla kunder. du verkar ju vara emot det så uppenbarligen arbetar du på avanza punkt.
Citera
2016-05-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

hämta gratis mat på ica? vilken jämförelse patetiskt.
Citera
2016-05-06, 11:26
Medlem
Citat:
tycker bara att det är jävligt skumt när jag försöker kriga till bättre villkor även för gamla kunder vilket jag tycker dom förtjänar och alla bara lackar ur och är på avanzas sida och tycker det är bra att betala mycket courtage, jävligt skumt!
Om dina inlägg utgör ditt sätt att föra en kampanj för "den lilla konsumentens skull" så är det ett mycket märkligt sätt att göra det på. Du sprider ju bara dynga omkring dig och gnäller.

Citat:
Finns ingen anledning till att inte ge gamla kunder med under 50 papp på kontot samma villkor som nya kunder och ge dom en chans att också nå 50 papp på kontot.
Fel. Det finns ett jävligt bra skäl till det. De vill locka nya kunder.

Jag har än inte uppnått 50.000 i sparande hos dem så jag är mycket nöjd över detta erbjudande.
Citera
2016-05-06, 12:51
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenMindre
Önskemål: Ska man försöka sig på lite teknisk analys med Avanzas aktiegrafer så får man nästan använda förstoringsglas för att se nåt. Vore inte dumt om man kunde förstora graferna eller t.o.m "rycka loss" dem i egna fönster.

Sen under Graftyp lägga till Heikin-Ashi candlesticks.

Hej!

Vi jobbar hela tiden på att förbättra graferna och jag ska föra vidare din input

Citat:
Ursprungligen postat av Attacherad
Hej Avanza,

Finns det några planer på att introducera ett verktyg/plattform likt SIX Edge eller Infront som är gratis till era "vanliga" kunder?

Jag saknar möjligheten att t.ex. visuellt placera orders och stoploss-nivåer utan att behöva byta klicka och byta sida för ett beställningsformulär.

Edit: Sen bör ni se över hur feedback ser ut vid avancerad orderläggning. I dagsläget får man ingen feedback om en order har gått till avslut direkt vid "Fill or Kill". Det är även extremt svårt att hitta vart lagda men "dödade" orders hamnar. Att behöver navigera runt och undra "köpte jag eller inte, vart fan ser jag vad som händer med min order?" är inte optimalt på något sätt.

I nuläget har vi inga planer på att lansera några nya traderapplikationer men vi jobbar hela tiden med att förbättra vår börsskärm så att den ska fungera mer och mer som en trader. Jag ska föra vidare din input till våra utvecklare, ju fler som hör av sig om dessa frågor desto större sannolikhet att det prioriteras upp av produktägarna. Återkom gärn amed mer input och förslag!

Citat:
Ursprungligen postat av skrplbnkdbnk
Håller med till 100%! Och deras TA buggar även massa när man ändrar intervall eller upplösning. Känns allmänt ofärdigt, inte värdigt avanza.

Det är såklart inte bra, tack för din feedback, tar vidare den!

Citat:
Ursprungligen postat av Pysssen
Undrar finns det Binära optioner att treda?

Vi erbjuder tyvärr inte handel med binära optioner.

/Arvid, Avanza
Citera
2016-05-06, 12:56
Medlem
Attacherads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

I nuläget har vi inga planer på att lansera några nya traderapplikationer men vi jobbar hela tiden med att förbättra vår börsskärm så att den ska fungera mer och mer som en trader. Jag ska föra vidare din input till våra utvecklare, ju fler som hör av sig om dessa frågor desto större sannolikhet att det prioriteras upp av produktägarna. Återkom gärna med mer input och förslag!

/Arvid, Avanza

Hej Arvid,

Efter att ha lagt en avancerad order så bör jag enkelt via t.ex. Kontoöversikt kunna se att det ligger en order som av olika anledningar inte lett till köp/sälj. Även mina senaste, säg två eller tre, ordrar som ej uppfyllt kraven ska synas, dvs de ordrar som "dödats".

Det här är i min mening en feedback jag måste få som handlare, annars vet jag inte omgående om jag köp eller sålt samt om det ligger en order och väntar.
Citera
2016-05-06, 15:38
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attacherad
Hej Arvid,

Efter att ha lagt en avancerad order så bör jag enkelt via t.ex. Kontoöversikt kunna se att det ligger en order som av olika anledningar inte lett till köp/sälj. Även mina senaste, säg två eller tre, ordrar som ej uppfyllt kraven ska synas, dvs de ordrar som "dödats".

Det här är i min mening en feedback jag måste få som handlare, annars vet jag inte omgående om jag köp eller sålt samt om det ligger en order och väntar.

Tack! Vi tar emot alla tips vi kan för att göra kontoöversikten mer överskådlig och ge korrekt och relevant info till dig som handlar. Jag tar vidare det direkt!
/Arvid
Citera
2016-05-08, 14:44
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Tack! Vi tar emot alla tips vi kan för att göra kontoöversikten mer överskådlig och ge korrekt och relevant info till dig som handlar. Jag tar vidare det direkt!
/Arvid

När planerar ni att släppa en uppdatering till er mobilapp? Spontant känns det som ni stressat ut er nya mobilapp och därmed inte tagit med flera för mig viktiga funktioner.

1) Notifikationer i övervakningen
2) Se utveckling idag (SEK), står bara % nu
3) Saknar möjlighet att se en fonds exponering likt man kan göra på webben
4) Larm(Notifikationer)
5) Notifikation när en fondorder blir avslutad
Senast redigerad av svampdamp 2016-05-08 kl. 14:55.
Citera
2016-05-09, 16:41
Medlem
FakeIdentity.s avatar
Går det se någonstans när man är inloggad på Avanza om man ansökt om kredit på sitt isk konto? vet att jag tänkte göra det för ett tag sen men glömt bort om jag gjorde det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in