2016-04-29, 09:26
Medlem
Jag har inga kurser på många av certifikaten. Kan inte sälja det jag hade över natten (vilket kanske bara är bra.. kort OMX), och kan inte köpa de papper jag ville köpt (kort DAX x10). Men får hoppas det löser sig snart.
Citera
2016-04-29, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jag har inga kurser på många av certifikaten. Kan inte sälja det jag hade över natten (vilket kanske bara är bra.. kort OMX), och kan inte köpa de papper jag ville köpt (kort DAX x10). Men får hoppas det löser sig snart.

Upplever också att vissa minisar är öppna medans andra inte är det..

Vill ju köpa fler korta Dax ;-)

Edit: Har det skett en appuppdatering eller har jag råkat komma åt en inställning som gör appen helt kass?
Senast redigerad av ProPapa 2016-04-29 kl. 09:37.
Citera
2016-04-29, 09:39
Medlem
Kom info på sidan nu. "Morgan Stanley har tekniska problem". Passade ju dom lysande att få det just idag när alla tidigt skulle tanka korta..
Citera
2016-04-29, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Kom info på sidan nu. "Morgan Stanley har tekniska problem". Passade ju dom lysande att få det just idag när alla tidigt skulle tanka korta..

Det är säkert ett fel som är trasigt ;-)
Citera
2016-04-29, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Det var spontant lite klurigt att finna ett index eller en jämförelse på vår sajt som rör sig relativt likt fonden. Fondbolaget skriver själva i sitt fondfaktablad att de jämför fondens utveckling med indexen från Handelsbanken med kortnamnen: HMSC (Handelsbanken Markets Sweden All Bonds) och HMSA (Handelsbanken Markets Sweden All Government Bonds). Av de två indexen så verkar HMSC vara det index som fonden följer bäst, se bild.
Tack för svar! Kan jag följa HMSA och HMSC på Avanza..? Jag hittar inte dem.
Citera
2016-04-29, 16:12
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Jag saknar en feature i appen där man kan få notifikation när ens fondinnehav uppdateras för dagen. Har jag missat den kanske? Tycker det är en ganska solklar funktion!

Eller när ett index stänger för dagen exempelvis. Det bör vara en del av övervakningen att få notfikationer när händelser inträffar.

Hej!

Vi har i dagsläget inte den funktionaliteten. Det är något som jag får ta upp med mobilteamet och dess utvecklare! Tack för bra input!

Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Har det skett en appuppdatering inatt? Känner inte igen appen riktigt.

Vilken app är det som du använder? Vi har nyligen uppdaterat Android-appen men det ska inte vara några kända buggar eller stora förändringar. Vi har bland annat lagt in mer info om börshandlade fonder, certifikat, warranter, optioner, terminer och obligationer. Vi har även rättat en del buggar.

Citat:
Ursprungligen postat av AlexanderAnka
Tack för svar! Kan jag följa HMSA och HMSC på Avanza..? Jag hittar inte dem.

Tyvärr inte, det är två index som inte är speciellt vanliga, de finns i SIX Edge där jag fann dem. Men efter lite googlingar så verkar det vara svårt att komma åt dem via sajten. De finns ex. listade på Handelsbanken Capital Markets hemsida.

/Dan, Avanza
Citera
2016-04-30, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Vilken app är det som du använder? Vi har nyligen uppdaterat Android-appen men det ska inte vara några kända buggar eller stora förändringar. Vi har bland annat lagt in mer info om börshandlade fonder, certifikat, warranter, optioner, terminer och obligationer. Vi har även rättat en del buggar.
/Dan, Avanza

Det är Androidappen.

Är absolut positiv till förändringarna med mer information om papperet.

Orderläggningsrutan bör dock innefatta vilka ordrar som ligger och med ett enkelt swep kunna se orderhistoriken, precis som innan uppdateringen :-D

Upptäckte att det går att komma till den 'gamla' vyn genom att lägga en order (långt från köparna för att den inte ska gå igenom) och sedan gå in och ändra ordern, först då ser man hur papperet handlats och vilka ordrar som ligger.
Citera
2016-04-30, 16:15
Medlem
KarlDenMindres avatar
Önskemål: Ska man försöka sig på lite teknisk analys med Avanzas aktiegrafer så får man nästan använda förstoringsglas för att se nåt. Vore inte dumt om man kunde förstora graferna eller t.o.m "rycka loss" dem i egna fönster.

Sen under Graftyp lägga till Heikin-Ashi candlesticks.
Citera
2016-05-03, 19:01
Medlem
Attacherads avatar
Hej Avanza,

Finns det några planer på att introducera ett verktyg/plattform likt SIX Edge eller Infront som är gratis till era "vanliga" kunder?

Jag saknar möjligheten att t.ex. visuellt placera orders och stoploss-nivåer utan att behöva byta klicka och byta sida för ett beställningsformulär.

Edit: Sen bör ni se över hur feedback ser ut vid avancerad orderläggning. I dagsläget får man ingen feedback om en order har gått till avslut direkt vid "Fill or Kill". Det är även extremt svårt att hitta vart lagda men "dödade" orders hamnar. Att behöver navigera runt och undra "köpte jag eller inte, vart fan ser jag vad som händer med min order?" är inte optimalt på något sätt.
Senast redigerad av Attacherad 2016-05-03 kl. 19:03.
Citera
2016-05-04, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenMindre
Önskemål: Ska man försöka sig på lite teknisk analys med Avanzas aktiegrafer så får man nästan använda förstoringsglas för att se nåt. Vore inte dumt om man kunde förstora graferna eller t.o.m "rycka loss" dem i egna fönster.

Sen under Graftyp lägga till Heikin-Ashi candlesticks.
Håller med till 100%! Och deras TA buggar även massa när man ändrar intervall eller upplösning. Känns allmänt ofärdigt, inte värdigt avanza.
Citera
2016-05-04, 21:40
Medlem
fy fan avanza nu har ni skjutit er själva i foten ordentligt, ge nya kunder gratis courtage upp till 50.000 kr. Vi då gamla kunder?? Som betalat courtage snällt i alla år, jag kan inte välja courtage start för att jag nån gång haft över 50.000 hos er.. har just nu under 50.000 och skulle gärna vilja courtage start men då går inte det..1 april har varit men detta är tydligen på riktigt trodde ingen kunde vara så jävla dum i huvudet, är det claes hemberg som kommit med denna ide från sin semester som han inte haft på 15år, det var ju också ett jävla skämt hela hans liv och tillvaro är enda lång semester som vi som betalar courtage hos er står för, så om den jäveln förolämpar mig igen med ett sånt jävla uttalande så kan ni dra åt helvete!

hej då avanza ni har exakt 1 vecka på er att ge era gamla kunder som har under 50.000 också gratis courtage annars drar jag och en jävla massa kunder till nordnet istället.

UPPROR NU AVANZA KUNDER KRÄV GRATIS COURTAGE NI MED ELLER BYT LEVERANTÖR!!
Citera
2016-05-04, 23:16
Medlem
Undrar finns det Binära optioner att treda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in