2016-05-04, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truthnow56
fy fan avanza nu har ni skjutit er själva i foten ordentligt, ge nya kunder gratis courtage upp till 50.000 kr. Vi då gamla kunder?? Som betalat courtage snällt i alla år, jag kan inte välja courtage start för att jag nån gång haft över 50.000 hos er.. har just nu under 50.000 och skulle gärna vilja courtage start men då går inte det..1 april har varit men detta är tydligen på riktigt trodde ingen kunde vara så jävla dum i huvudet, är det claes hemberg som kommit med denna ide från sin semester som han inte haft på 15år, det var ju också ett jävla skämt hela hans liv och tillvaro är enda lång semester som vi som betalar courtage hos er står för, så om den jäveln förolämpar mig igen med ett sånt jävla uttalande så kan ni dra åt helvete!

hej då avanza ni har exakt 1 vecka på er att ge era gamla kunder som har under 50.000 också gratis courtage annars drar jag och en jävla massa kunder till nordnet istället.

UPPROR NU AVANZA KUNDER KRÄV GRATIS COURTAGE NI MED ELLER BYT LEVERANTÖR!!

Du verkar inte må särskilt bra. Jag tror du bör uppsöka vård (seriöst menat).

Om du nu ogillar Avanza så mycket, varför är du ens kund? Det är väl bara att byta mäklare och så är allt frid och fröjd. Då kanske blodtrycket återgår till mer sansade nivåer också.

Fascinerande hur man kan bli så upprörd över någonting som inte påverkar en själv.
Citera
2016-05-05, 01:20
Medlem
Citat:
fy fan avanza nu har ni skjutit er själva i foten ordentligt, ge nya kunder gratis courtage upp till 50.000 kr. Vi då gamla kunder?? Som betalat courtage snällt i alla år, jag kan inte välja courtage start för att jag nån gång haft över 50.000 hos er.. har just nu under 50.000 och skulle gärna vilja courtage start men då går inte det..1 april har varit men detta är tydligen på riktigt trodde ingen kunde vara så jävla dum i huvudet, är det claes hemberg som kommit med denna ide från sin semester som han inte haft på 15år, det var ju också ett jävla skämt hela hans liv och tillvaro är enda lång semester som vi som betalar courtage hos er står för, så om den jäveln förolämpar mig igen med ett sånt jävla uttalande så kan ni dra åt helvete!

hej då avanza ni har exakt 1 vecka på er att ge era gamla kunder som har under 50.000 också gratis courtage annars drar jag och en jävla massa kunder till nordnet istället.

Jävla dagisbetende på dig blir äcklad av sånt här, gråter för att "dom nya får så JAG VILL MED HA DET ÄR FUBBIGT ", seriöst var inte så pinsam. Och försöker tagga upp andra "kom killar så drar vi till nordnet" haha, dra dit du
Citera
2016-05-05, 09:12
Medlem
Citat:

"Buhu Avanza! Om ni inte ger mig gratis courtage så sticker jag till en annan mäklare som inte har gratis courtage!"
Citera
2016-05-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Du verkar inte må särskilt bra. Jag tror du bör uppsöka vård (seriöst menat).

Om du nu ogillar Avanza så mycket, varför är du ens kund? Det är väl bara att byta mäklare och så är allt frid och fröjd. Då kanske blodtrycket återgår till mer sansade nivåer också.

Fascinerande hur man kan bli så upprörd över någonting som inte påverkar en själv.

Nya kunder handlar courtage fritt medans du betalar courtage om det inte stör dig så är det du som är störd. Om nya kunder håller sig under 50.000 och tar ut cashen innan de når 50.000 så kan de hålla sig courtage fria för all framtid. För en trader som slipper courtage blir det mkt pengar. Gynna nya kunder men skit i oss gamla för vi nån gång haft över 50 papp på kontot, driver dom med oss, fast du verkar ju inte bry dig fast så är det väl när man är efterbliven
Citera
2016-05-05, 22:48
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Nya kunder handlar courtage fritt medans du betalar courtage om det inte stör dig så är det du som är störd. Om nya kunder håller sig under 50.000 och tar ut cashen innan de når 50.000 så kan de hålla sig courtage fria för all framtid. För en trader som slipper courtage blir det mkt pengar. Gynna nya kunder men skit i oss gamla för vi nån gång haft över 50 papp på kontot, driver dom med oss, fast du verkar ju inte bry dig fast så är det väl när man är efterbliven
Finns väl ingen trader, ingen som handlar i sådan omfattning att courtaget är av stor betydelse, som kan sitta och lattja med högst 50 K i depån.
Citera
2016-05-05, 23:07
Medlem
Citat:
courtage fritt
Courtagefritt

Citat:
om det inte stör dig så är det du som är störd.
Hittills i denna tråd är det bara du som stört dig på detta. Trots att du inte har fått sämre villkor.

Citat:
courtage fria

Courtagefria

Citat:
För en trader som slipper courtage blir det mkt pengar.
Ingen trader sitter med endast 50 000 på kontot.

Citat:
Gynna nya kunder
Ingen skillnad mot teleoperatörerna som har specialerbjudanden för nya kunder, kaféer med studentrabatt, pensionärsrabatter o.s.v.

Byt till Nordnet bara, vad är problemet? Det är lättare att byta bank än att börja gnälla på Flashback som en bebis.
Citera
2016-05-05, 23:35
Medlem
framtands avatar
Citat:

Hahaha det här va det mest rubbade jag läst, vad ligger dina enorma courtageutgifter på som får dig att bli så upprörd? Och vad skulle de istället vara hos Nordnet?

Nej Nordnet byter man till för deras överlägsna lånevillkor, oavsett lånetyp, inte för att Avanza försöker locka nya kunder med olika rabatter och specialerbjudanden.
Citera
2016-05-06, 00:02
Medlem
olovpalmes avatar
Från Avanza:
Citat:
Att vi kan ta kostnaden för gratishandel beror på att vi med hårt arbete och stora satsningar på automatisering, effektiviseringar och skalbarhet idag är den mest kostnadseffektiva banken i Sverige. Vi har inte heller några dyra kontor eller rådgivare
Finns möjligheten att sänka courtaget för alla andra också på grund av all automatisering och effektivisering?
Citera
2016-05-06, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Från Avanza:
Finns möjligheten att sänka courtaget för alla andra också på grund av all automatisering och effektivisering?

Bytt till courtageklass Mini.
Citera
2016-05-06, 07:09
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Instruisto
"Buhu Avanza! Om ni inte ger mig gratis courtage så sticker jag till en annan mäklare som inte har gratis courtage!"

90-talister vettu
Citera
2016-05-06, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Från Avanza:

Antar de tjänar bra pengar genom att fixa kunder till Morgan Stanley's strukturerade produktförsäljning. Om man kan kalla det effektivisering och automatisering vet jag ej.
Citera
2016-05-06, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Hahaha det här va det mest rubbade jag läst, vad ligger dina enorma courtageutgifter på som får dig att bli så upprörd? Och vad skulle de istället vara hos Nordnet?

Nej Nordnet byter man till för deras överlägsna lånevillkor, oavsett lånetyp, inte för att Avanza försöker locka nya kunder med olika rabatter och specialerbjudanden.

Mest rubbade du läst? Att jag som gammal hederlig kund också vill ha gratis courtage och kunna välja courtage klass start men kan inte det för att jag nån gång haft över 50.000 på kontot. Börjar misstänka att de flesta här som är emot att även gamla kunder ska kunna välja courtage start jobbar på avanza annars måste ni ju ha tappat det, vem vill betala courtage i onödan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in