Citat:
Ursprungligen postat av
storatora
Trots att jag som sagt har läst rätt mycket av LD kan jag inte påstå att jag vet mycket om hur det egentligen går till i barnkammaren helt enkelt för att hon inte går in på det i detalj. Vi verkar ha tolkat den information som ges rätt olika. Jag har intrycket av att hon är en rätt normal mamma som dock har lagt stor vikt vid att försöka ge sina barn självkänsla. Om hon har lyckats får väl framtiden utvisa.
Att hon skulle vara en dålig feminist då hon inte lever som hon lär har hon försvarat sig mot många gånger. Jag säger inte att hon inte hycklar med vissa saker men genom att driva debatten som hon gör jobbar hon ju faktiskt för feminismen å et sätt som hon kanske inte skulle ha kunnat göra om hon hade format alla aspekter av sitt liv efter ideologin.
Äh, jag vet inte heller.
Jag är inte säker på det här med självkänsla, det får framtiden utvisa. Jag har skapat god självkänsla hos mina barn utan att lägga på dem mina mallar och eventuella agendor.
Jag struntar egentligen i om hon är en bra eller dålig feminist men om man använder pekpinnar i vissa sammanhang höjs ju ribban för en själv även i andra sammanhang.
Enligt henne är det inte viktigt hur man delar föräldrapenningen, för att det passar henne. Däremot så är genus (kläder etc) viktigt eftersom det passar henne och inte kostar henne något. Och det kan hon använda för att bygga sin karriär som feministmediaperson samtidigt som hon lallar runt hemma och bloggar och målar akvareller. Att skaffa sig utbildning och förutsättningar för att kunna stå själv var inte heller viktigt för att hon var lat. Klen förebild, mycket snack och liten verkstad.