2016-05-05, 21:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
http://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-berattar-om-utredningen-om-sahlin/

Det är alltså både intyget i sig, och beslutet att lämna in det till en domstol, som polis och åklagare granskar.

Även ett ärende mot livvakten ja. Mats Åhlund minsann.
Citera
2016-05-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
,

Även ett ärende mot livvakten ja. Mats Åhlund minsann.

Ja annars skulle det vara åthelvete fel - dvs OM polisen skulle skydda sin
poliskompis - här finns det saker som talar för att Labben INTE kommer att
skyddas av sina poliskompisar - avundsjukan. De vill också jobba på regeringskansliet
o få 43,000 på smörjobb - de vill också ha lyxbil o de vill också ha dyyr lyxig
köpebostad - MEN ÄR FÖR TUNNA I LÄDRET

Intyget som bevis o dess avsikt ink inlämning till domstol - luktar att DESKIs
urkundsförfalskning stämmer (kan bli mer än osant intygande)

Labben - where are you - Are you hiding

PS - vad är namnet på mygelpraktikanten o vems släkting
Citera
2016-05-05, 21:51
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Dessutom ett allvarligt osant intygande eftersom det är skrivet på regeringens förtryckta papper.För att ge tyngt åt det som skrivs.

Hur kommer banken som lånat ut pengar reagera?...nu när båda är arbetslösa,hur ska de klara av att betala på lånet och BRF avgiften?

De får flytta till Rinkeby/Tensta där de i sitt hjärta hör hemma
Banken borde polisanmäla dessa två skurkar om de har någon som helst integritet eller känsla för rätt och fel. Bankerna alltså. Mona m.fl lär väl ha lurat en massa institutioner och alla skattebetalare under lång tid. Den där kriminella läggningen kommer inte över en natt.
Vem vill ens ge en sån stats- och lagtrotsare ett städjobb? Alla vet ju att hon lurar arslet av själva staten, så hon är helt bränd. Vilken korrupt och kriminell regering vi drabbats av.
Stort fel. Fy fan. Media kan sälja stort om de gräver, eller större om de ta Monas mutor som hon säkert hamstrat ihop av våra skattepengar.
"Det är häftigt att betala skatt" sade hon väl?
Varför gör hon inte det själv då. Vem tror hon att hon lurar. Alla vet det här, blev bara så satans arg på alla skatt jag betalar och som föder regeringen, när de borde föda sig själva.
Fy fan (ursäkta)
Citera
2016-05-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tänkte också på det. Rekommendationsbrev är ju en vanligt förekommande typ av intyg som i princip vem som helst kan utfärda.

Men Leijons brev var mycket mer graverande än Sahlins intyg av flera skäl. Hon lade sig i polisens operativa arbete, vilket en minister inte får göra. Och hon gav Ebbe Carlsson befogenheter genom sitt intyg som hon inte heller hade rätt att ge en amatörpolis. Särskilt inte när det handlade om kontakter med utländska myndigheter, som är ett extra känsligt område.

Helt rätt Regulus. Leijons var allvarligare på alla sätt ur formellt perspektiv. Skillnaden är att Mona Sahlins intyg verkar vara tillskapat av egenintresse. Nåja, vi får veta så småningom, det är jag övertygad om. Expressen har säkert bara laddat bössan med steg 2 i den mediala dramaturgin. Om inte det förhållandet att hon avgått avhåller dem från att trycka på avtryckaren ... det verkar ju ha gått åt det hållet numera. Det kan också vara skälet till att Sahlin så fort avgick. Hon hoppas på att media gräver ned scoopyxan. Tror dock att detta är lite för stort. Allmänheten kräver mer.
Citera
2016-05-05, 21:55
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Det är helt betydelselöst vilka släktingar de inblandade har, det påverkar inte bankens bedömning och godkännande av lånet. Man kan vara släkt med Kamprad och Wallenberg men man får inget lån iallafall, om man har för låg inkomst. Piloten står väl inte med på låneansökan, och köpebrevet mm heller ? Piloten har väl inte ens en taxerad inkomst i Sverige, och då blir han icke godkänd heller. Ännu värre skulle det bli om piloten skulle avlida, och det blir då ett mycket långdraget förfarande om banken vill återta bostadsrätten, pga att denne antagligen inte är skriven i Sverige. Om det finns arvingar på den saudiska sidan och det finns skuld kvar osv,

Signaturen quicksand syftade på att HLS kan ha lånat pengarna privat av piloten. Jag svarade på det att det trots hans höga lön skulle ta lång tid att få ihop 10 millar. Du får läsa noggrannare.

Citat:
Piloten kanske inte ens har svenskt medborgarskap osv, och då skulle ju en bank tycka det var rena lögnen att låna ut till en sådan även om han var släkt med Saudiska kungafamiljen. Helt enkelt därför att om det skiter sig med lånet att banken får mycket mera jobb att driva in pengarna alternativt beslagta egendomen, lagsökning mm.
Det är inte svårare att realisera en pantsatt BRF bara för att BRF-innehavaren är utländsk. Svensk rätt gäller.
Citat:
Jo men det är precis det är, ett mångmiljonbedrägeri - Man kan tänka sig som det var förr att en skum köpare och en skum mäklare och en införstådd förvaltare av tex ett dödsbo skulle kunna blåsa banken på ett sådant här stort belopp, i och med att banken överför pengarna så skickas de därpå bums utomlands, och alla inblandade försvinner med nästa flyg. Inget nytt under Solen, även Posener med Trustor körde en del fula varianter.

Även om banken i det här fallet kan ta bostaden i sk kvarstad med hjälp av Kronofogden om lånet inte fortlöpandes betalas, så dröjer det ett bra tag (ibland över ett år) innan banken kan bjuda ut bostaden till försäljning igen, banken gör då en betydande ränteförlust.

Banken gör ingen ränteförlust om värdet på panten överstiger restskulden och upplupna räntor. Banken har dessutom rätt att få ersättning för alla kostnader från försäljningsbeloppet.
Citera
2016-05-05, 21:57
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pent-house
Här är det första samtalet mellan reportern och Mona Sahlin som äger rum 2:54-3:58 in i expressens klipp. http://www.expressen.se/nyheter/sahlin-skrev-falskt-intyg-at-sin-livvakt/

Rep. -Jag hittar b.l.a. det här intyget som du har skrivit här. Har du skrivit det här?

M.S -Men varför frågar du det nu? Ja, jag har skrivit det.

Rep.- Visst överensstämmer helt och hållet med text och allt det här.

M.S -Nu har jag inte tittat på det mer än du bara viftar nu men det är en av dem som är anställd hos mig och också en av dem som hjälper mig med min säkerhet.
Det är klart att hon säger så även om han har skrivit det. Vad skulle hon annars säga?
- "Nej han skrev det - jag skrev bara på och kollade inte allt så noga/jag litade på att allt var korrekt. Va."
Citera
2016-05-05, 22:06
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Mona Sahlin är inte styrande. Någon karriär har hon inte haft på länge. Det har inte heller visats att hon berikat sig själv i den här affären. Många konspirationsteorier i denna tråd som man kan skratta åt. Din teori om Monas deal med USA som går ut på att blodtörstiga extremister ska ockupera mark i Sverige är

Om du var intelligent nog att begripa mitt inlägg hade jag kunnat besvara dig, men du missförstod det helt.
Citera
2016-05-05, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annaconda
Det är klart att hon säger så även om han har skrivit det. Vad skulle hon annars säga?
- "Nej han skrev det - jag skrev bara på och kollade inte allt så noga/jag litade på att allt var korrekt. Va."

Ja det hade varit smartare - han är min sekreterare - o jag har mycket att göra.
Det är vanligt att han skriver något åt mig som jag skriver på - det ingår i hans
jobb och det ingår också att han skall skriva rätt - men den här gången blev det
kanske fel men jag var i god tro.

Sen tycker jag att det är grovt att insinuera grova brott som knark.

Killen är ju välbyggd har varit fotbollselit verkar dyka osv - han han mycket
väl ha fått ihop massa pengar genom men inte av jobbet - av GayPoliserna - vi har ju
massor av såna i landet och de har t o m en egen och rätt öppen organisation.

http://www.gaypolisen.se/
Citera
2016-05-05, 22:07
Medlem
Jag tror Mona hade en 60-års-kris, var kär och galen och så gick det helt snett
Citera
2016-05-05, 22:15
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wibereri
Jag tror Mona hade en 60-års-kris, var kär och galen och så gick det helt snett

Tror också det är så enkelt. Det enkla brukar stämma.
Citera
2016-05-05, 22:27
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Mona 1995: En skattesmitande, skuldsatt, maktfullkomlig, ljugande, girig fifflare som inte kan skilja på mitt och ditt, och som kommer med de mest häpnadsväckande undanflykter när hon ertappas.

Mona 2016: En skattesmitande, skuldsatt, maktfullkomlig, ljugande, girig fifflare som inte kan skilja på mitt och ditt, och som kommer med de mest häpnadsväckande undanflykter när hon ertappas.

Och åren före och däremellan var hon förstås en föredömlig hedersknyffel? Inget litet snedsteg alls att rapportera?

Fan vad mycket jävla mygel den kvinnan måste ha sysslat med genom åren (och kommit undan med). Det vi upprörs över nu - en korrupt tillsättning och ett saltat löneintyg - måste vara bland det minst skamlösa hon har gjort.
Citera
2016-05-05, 22:29
Medlem
Scott Danielss avatar
En gång en fifflare, alltid en fifflare. Hoppas vi slipper se henne i offentligheten för lång tid framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in