2016-05-05, 19:01
Medlem
MrTomtes avatar
Jenny Sonesson lanserar Magnus Ranstorp som förslag som ersättare för MS.
http://www.expressen.se/debatt/utse-ranstorp-till-ny-nationell-samordnare/
https://sv.wikipedia.org/wiki/Magnus_Ranstorp
Citera
2016-05-05, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Håller med om att intyget inte är glasklart. Men det kan faktiskt tolkas så som MS påstår att det ska tolkas:

”Härmed intygas att (fd livvaktens namn) har en anställning hos mig som Nationell samordnare, med en lön på 60 000 kronor/månad samt är anställd av mig som säkerhetssamordnare med en ersättning på 60 000 kronor/månad."

http://www.expressen.se/nyheter/sahlin-skrev-falskt-intyg-at-sin-livvakt/

I det första fallet skriver hon alltså att livvakten är anställd hos den nationella samordnaren, i det andra faller att han är anställd av henne själv.

Formuleringen visar än en gång att Mona har ekonomi-dyslexi. Hon kan inte skilja på hennes och statens pengar och ekonomi.

Det borde så klart varit två olika intyg.
Citera
2016-05-05, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Svårt att veta. Beror på vilken tyngd domstolen lägger vid MS egna förklaringar. Hennes trovärdighet påverkas ju av hennes tidigare agerande.

Men vi vet alla att oavsett så har betydligt större ekonomiska oegentligheter sluppit igenom domstolen. Just när det gäller ekonomi så är domstolens åsikt lite sisådär. Det är alldeles för lätt komma undan när juridiken skruvas åt.

Det vi däremot vet är att intyget är falsk och att Mona/livvakten avgick direkt när nyheten släpptes. Just denna detalj om det falska intyget är med högsta sannolikhet bara toppen på ett isberg, vilket väldigt många tror utifrån Mona Sahlins många tidigare avslöjade struligheter.

Det luktar korruption lång väg och det är mycket möjligt att många andra kan dras med i fallet om det grävs mer.
Citera
2016-05-05, 19:11
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Vi har ju en bloggare som också tycks sitta med information
http://iotakt.se/blogg/en-hund-begraven/

Detta kommer förhoppningsvis att få Expressen att gå vidare och därmed kan inte övrig media förbli stillatigande.
Tar man en titt på bloggarens länkar och vänner, får man en ganska tydlig vink om vilka krafter som matar detta drev.
ledarsidorna.se har ju en extremt tydlig agenda.
Citera
2016-05-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte

"Förebyggande insatser mot våldsbejakande extremism måste stå högt på den säkerhetspolitiska agendan. Därför är det olämpligt att frågan i regeringen tilldelats Miljöpartiet, skriver Jenny Sonesson."

Tänker hon på att Miljöpartiet är olämpliga för att de är infiltrerade av islamister?
Citera
2016-05-05, 19:14
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Nja, det är en mycket välvillig tolkning tycker jag, men så är väl Regulus genuin humanist, hellre fria än fälla. ;-)

Citat från intyget:
”Härmed intygas att (HLS) har en anställning hos mig som Nationell samordnare, med en lön på 60 000 kronor/månad samt är anställd av mig som säkerhetssamordnare med en ersättning på 60 000 kronor/månad.”

I det första får jag det till att "Nationell samordnare" syftar på "mig" alltså Mona är den Nationelle samordnaren (hon slår fast vem "mig" avser) HLS är inte anställd som Nationell samordnare han är anställd som Biträdande sekreterare så det kan inte syfta på honom. I den andra delen syftar "säkerhetssamordnare" på HLS som är anställd av "mig" den Nationelle samordnaren. Alternativt att Mona (dvs den Nationelle samordnaren) även skulle vara " "säkerhetssamordnare" och anställt HLS.

Det är dessutom skrivet på den Nationelle samordnarens officiella brevpapper som även har Riksdagens eller om det var Regeringens logga. Underskrivet av myndighetschefen i tjänsten.

Jag tycker det är närmast helt uteslutet att tolkningen kan bli annat än att HLS anställningar och tjänster är i offentlig tjänst hos den Nationelle samordnaren med lön betald av det offentliga.
Detta borde vara grovt vilseförande.
På inget sätt framgår det att han är anställd av Mona som privatperson.

Vi pratar här inte om någon ungdom som har sitt första jobb i offentlig tjänst utan en erfaren politiker som basat för ett flertal departement som minister. En människa som verkat hela sitt yrkesverksamma liv i olika sorters offentlig tjänst. Helt uteslutet att det kan skyllas på "oförstånd".

Jag förstår hur du menar men jag är ändå benägen att hålla med Regulus här. Det som villar till det lite är ju namnet på organisationen; Nationell samordnare. Det är en person i det här fallet Mona men det är ju skillnad på Mona som Nationell samordnare och Mona som privatperson. Ja, du lyfter ju själv fram den saken. Jämför med följande fiktiva formulering:

”Härmed intygas att (HLS) har en anställning hos mig på AB Ljug Dig Blå, med en lön på 60 000 kronor/månad samt är anställd av mig som säkerhetssamordnare med en ersättning på 60 000 kronor/månad.”.

Jag bytte alltså ut ordet SOM mot PÅ. Hon hade inte kunnat använda ordet PÅ i orginalet då det skulle ha låtit konstigt. Anställning hos mig på Nationell samordnare fungerar inte då Nationell samordnare ju som sagt var är en person. MS hade inte heller kunnat låta bli att använda ordet MIG och t.ex. skrivit följande:

”Härmed intygas att (HLS) har en anställning hos [alt på] Nationell samordnare, med en lön på 60 000 kronor/månad samt är anställd av mig som säkerhetssamordnare med en ersättning på 60 000 kronor/månad.”.

Det blir inte heller bra. Jag förstår som sagt var hur du resonerar men det måste bevisas och det skulle jag tror blir omöjligt. Utifrån hennes agerande och vad hon sagt så tror jag att de flesta tolkar intyget som så att det är privatpresonen MS som avses när det gäller den andra anställningen.
Citera
2016-05-05, 19:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Det borde så klart varit två olika intyg.

Visst borde det ha varit det. Men i så fall hade livvakten säkert fått frågan om de två intygen från MS egentligen handlade om samma anställning och samma 60 000. MS kanske skrev ett intyg för att klargöra att det handlade om 2 x 60 000.

Observera att jag inte försvarar att hon skrev bara ett intyg, men möjligen kan hon ha resonerat så.
Citera
2016-05-05, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
När kommer monas bok?

vi vill ju alla veta varför det är sexigt att betala skatt

Det hon brukar säga är att det är *häftigt* att betala skatt.
Citera
2016-05-05, 19:21
Medlem
Citat:
Jag förstår hur du menar men jag är ändå benägen att hålla med Regulus här. Det som villar till det lite är ju namnet på organisationen; Nationell samordnare. Det är en person i det här fallet Mona men det är ju skillnad på Mona som Nationell samordnare och Mona som privatperson. Ja, du lyfter ju själv fram den saken. Jämför med följande fiktiva formulering:

”Härmed intygas att (HLS) har en anställning hos mig på AB Ljug Dig Blå, med en lön på 60 000 kronor/månad samt är anställd av mig som säkerhetssamordnare med en ersättning på 60 000 kronor/månad.”.

Jag bytte alltså ut ordet SOM mot PÅ. Hon hade inte kunnat använda ordet PÅ i orginalet då det skulle ha låtit konstigt. Anställning hos mig på Nationell samordnare fungerar inte då Nationell samordnare ju som sagt var är en person. MS hade inte heller kunnat låta bli att använda ordet MIG och t.ex. skrivit följande:

”Härmed intygas att (HLS) har en anställning hos [alt på] Nationell samordnare, med en lön på 60 000 kronor/månad samt är anställd av mig som säkerhetssamordnare med en ersättning på 60 000 kronor/månad.”.

Det blir inte heller bra. Jag förstår som sagt var hur du resonerar men det måste bevisas och det skulle jag tror blir omöjligt. Utifrån hennes agerande och vad hon sagt så tror jag att de flesta tolkar intyget som så att det är privatpresonen MS som avses när det gäller den andra anställningen.

Jag läser det också som att lön2 kommer från privat Mona. Det är inte heller detta som är det konstigaste här. 1. Fel belopp. 2. finns lön 2 på riktigt? (nej) 3. Vad i helvete ligger bakom detta? Förbjuden kärlek får man anta?
Citera
2016-05-05, 19:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Fast denna korruption är något som Socialdemokraterna (SAP) odlat länge och målmedvetet.
För "Mona Muslim" Sahlin och Sosse kollegor ser det bara som hennes rätt att dra extra fördelar från den makt hon/hen har tillskansats hen(ne).

Det finns fler korrupta människor i staten och Socialdemokraterna som behöver skakas fram.

Jo och det är just därför hon kommer som tidigare slippa lätt undan. Folk i gemen hade inte mycket till övers för henne redan innan så den biten kvittar. Att de nu håller käft i S visar vart det barkar. De kommer om ett par dagar komma med ett gemensamt uttalade att de tackar Sahlin för hennes tid och ovärderliga arbete utan att nämna ett dugg om förundersökningen. Denna förundersökningen kommer vara nerlagd inom en vecka då brott inte kan bevisas. Mona tar lite semester sedan någon gång i höst kommer det en liten notis om att Mona Sahlin har fått nytt toppjobb på svenska ambassaden i New York. Hon ska typ vara ansvarig för Sveriges FN-arbete och kampen om att sitta med i säkerhetsrådet. Att folk då kommer skrika med va fan igen bryr sig makten inte ett skit om. Mona vet själv för mycket skit om andra.
Citera
2016-05-05, 19:24
Medlem
hazzos avatar
Nu när Sahlin har hoppat av sitt förhoppningsvis sista hittepåjobb så kanske det är dax att lägga ner denna meningslösa verksamhet. Hon har kostat mycket pengar åstadkommit ingenting, vad jag vet. Är det inte bättre att polisen o SÄPO får sköta sitt jobb utan att en dilletant (medveten felstavning) kommer in från sidan o klantar till det?

Karln som fick intygen måste ha hur många hållhakar som helst, vilket hon vet.

Citat:
Senast redigerad av hazzo 2016-05-05 kl. 20:33.
Citera
2016-05-05, 19:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazzo
Nu när Sahlin har hoppat av sitt förhoppningsvis sista hittepåjobb så kanske det är dax att lägga ner denna meningslösa vrrksamhet. Hon har kostat mycket pengar åstadkommit ingenting, vad jag vet. Är det inte bättre att polisen o SÄPO får sköta sitg jobb utan att en dilletant (medveten felstavning) kommer in från sidan o klantar till det?

Karln som fick intygen måste ha hur många hållhakar som helst, vilket hon vet.

Det var i sig en tillfällig utredning som skulle avslutas i juni så finns väl ingen mening att fortsätta. Nu skulle det som man läst att den skulle förlängas men det är som det alltid är desto fler kockar desto sämre soppa. Så håller med låt Säpo sköta detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in