2016-05-05, 11:27
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
Han kanske har haft sidoinkomster som sagt.
Frågan är väl vilket inflytande de sidoinkomsterna kan ha haft på hans arbete.

Börjar det inte bli lite svårt för SÄPO? Inte bara granska nazister och islamister och SD:are utan också behöva granska sina egna? Helt omöjligt att ingen av livvaktens kollegor kände till Audi R8:an. I de kretsarna vet man såklart vad en sådan går loss på. Hur kan internutredningen ha missat detta?

Skiten skvätter långt upp på väggarna på alla håll och kanter just nu. Frågorna är många.

Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Vet inte om du har noterat att pappan verkar driva ett företag i bilbranschen. https://www.facebook.com/HLabbeBilrekond/

Via hans Facebook kan man klicka sig fram till familjens struktur. Flicksnärtan MLS står på HLS moders "anhörigsida" som dotter och skulle då alltså vara syster till HLS. Kan stämma eftersom hon står på HLS:s pappas adress. Dock ett rejält sladdbarn i så fall.

HLS mamma (Nancy S de L) står inte på samma adress som HLS:s pappa utan är skriven på en adress på Ingarö. Dock ser de kära ut på hennes profilbild.

Är inte bilbranschen en klassisk tvätta pengar verksamhet?

Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Expressen kommer att sluta avslöja mer nu när Sahlin sagt upp sig i förtid. Därmed är Sahlin inte en offentlig person och Sahlin jagas inte som privat person - det är bara små SD-väljare som det möjligen alltid är fri jakt på - om de övriga uppgifterna är av just privat karaktär. En sex- och/eller kärleksaffär med hennes livvakt droppar Expressen nu.
Och övriga media, som hittills motvilligt rapporterat vad Expressen redan skrivit om, har inte det minsta intresse av att dreva Sahlin. Tvärtom, det skrivs ju redan spaltkilometer om hur svårt det kommer att bli att ersätta Sahlin

Fan, chorizo-festen verkar vara slut

Samtidigt så har hon använt regeringskansliets papper så hon borde ju inte slippa undan bara för att hon säger upp sig. Även om hon haft en sexrelation med livvakten och försökt fuska med skatten osv och det är privat så kvarstår faktumet med just missbruk av regeringspappret. Regeringen blir då indragen i detta så under normala omständigheter borde de inte vara över. Allmänheten har ett intresse att få veta vad som skett i regeringens namn.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Jag tycker faktiskt att det är märkligt att hon betalar sin egen livvakt. Hon har så utsatt position att det är rimligt att hon får betald livvakt. Även om en månadslön på 80000 för livvakten i månaden är uppåt väggarna
Hon har livvaktsskydd från polisen redan, därav det underliga att betala en privat livakt.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
"Vilka extremistiska personer har hon avslöjat?". Levt under en sten? Hon har avslöjat Anders Breivik (nej, inget skämt -ingen ironi)

"Får Mona någon slags pension eller avgångsvederlag efter sin avgång som nationell samordnare? Om det är så kan jag inte låta bli att tänka på att hon gjort detta med intygsförfalskningen helt medvetet för att kunna komma åt dessa pengar som hon väl antagligen då också får behålla en del av om hon nu väljer att börja jobba med annat. Hon kan till och med vara så förslagen så hon uppmanat den hon skrivit det falska intyget åt att pladdra så där lite lagom bredvid mun om det".

Mona har statsrådspension från staten. Men därutöver är hon garanterad mellanskillnaden mellan statsrådspensionen och en statsministerlön av socialdemokratiska partiet.
Partiet anser att deras partiledare skall ha samma lön som statsministern även i opposition. Denna garanti förljer även gamla partiledare (juholt uppbär samma ersättning).
Hennes smörjobb som extremistsamordnare var en gentjänst åt S (som då bekostade 3 statsministerlöner (löfven var ännu inte statsminister och avlönad av staten)) som Reinfelt låg bakom.

MONA BEHÅLLER LÖNEN, MEN ANSVARET FÖR ATT BETALA GÅR ÖVER TILL PARTIET. Och ni kan lugnt räkna med ett nytt jobb när stormen lagt sig så partiet slipper betala och att skattepengar används istället.
Senast redigerad av godhetsaposteln 2016-05-05 kl. 11:33.
Citera
2016-05-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
"...Nu står det klart att även livvakten lämnar jobbet som sekreterare på Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism. Myndighetens huvudsekreterare Daniel Norlander, som nu går in som tillförordnad chef efter Sahlins avgång, berättar att livvakten formellt avslutar sin tjänst på måndag.
– Han slutar också i samband med detta. Han säger upp sig, säger Norlander.
Efter eget beslut?
– Ja, det är det."

Han följer henne, vart hon går

MEN M o S hade redan sparkat honom tidigare - ELLER LJÖG HON DÄR
OCKSÅ?

Vad är Labbens agenda med BR:en - är huddingehuset till salu?

Eller är det köp för snabb profit och snar omförsäljning till högre pris?

Hur stort övervärde kan det finnas?

Är det eget boende - hur i helvete kan han inteckna sina framtida löner
så pass hårt?

Är Labben en narcissist/mytoman - eller hur mycket betalar polisen-
har han nallat i ankeborgspolisens JudasKassa (de skattefria stålarna
till informatörerna där inga eller egna kvitton skrivs) - den uppgår till
flera miljoner om året - ett år utbetalades officiellt 5 mkr - inofficiellt
nog betydligt fler miljoner - många vill vara med o dela

HYRESNÄMNDEN VERKARN INTRESSANT - KANSKE KÄLLAN KOMMER
FRÅN NÅGON MED INSYN DÄR
Citera
2016-05-05, 11:35
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Expressen kommer att sluta avslöja mer nu när Sahlin sagt upp sig i förtid. Därmed är Sahlin inte en offentlig person och Sahlin jagas inte som privat person - det är bara små SD-väljare som det möjligen alltid är fri jakt på - om de övriga uppgifterna är av just privat karaktär. En sex- och/eller kärleksaffär med hennes livvakt droppar Expressen nu.
Och övriga media, som hittills motvilligt rapporterat vad Expressen redan skrivit om, har inte det minsta intresse av att dreva Sahlin. Tvärtom, det skrivs ju redan spaltkilometer om hur svårt det kommer att bli att ersätta Sahlin
Fan, chorizo-festen verkar vara slut

Allt hon har gjort i egenskap av representant för svenska folket är av intresse. Däremot inte hennes privatliv. Inkräktar eller sammankopplas hennes privatliv med hennes offentliga jag, som tex förhållandet till livvakten, oavsett om det är av sexuell eller vänskaplig natur, så är det av intresse för allmänheten.

Citat:
Ursprungligen postat av isakat
En del experter och journalister framhåller vilket fantastiskt arbete Mona Sahlin åstadkommit som samordnare , men ingen kan ge något konkret exempel på vad.
Hon har väl presterat samma sak som hon gjorde som integrationsminister , dvs ingenting.

Istället tyder mycket på att hon förskingrat skattemedel , som gått till en älskares lyxkonsumtion.

Jag tänkte precis samma sak när jag läste Britta Svensson i Expressen. Vad har hon egentligen åstadkommit? Nämn hennes tre största bedrifter, tack? Det enda hon har varit duktig på är att hålla sig kvar i ett parti där blind trohet till partiet är viktigare än kompetens och idealism.
Citera
2016-05-05, 11:37
Medlem
jack.danielss avatar
Får jag någonsin se hennes fula, falska sneda leende i media i kraft av ett ämbete av vad det månde vara........skall jag emigrera till nordkorea! Där är ju media i jämförelse ärliga o öppna!
Citera
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hon har livvaktsskydd från polisen redan, därav det underliga att betala en privat livakt.

Han anges ha varit med på ett möte i Oslo senast i April i år just i egenskap av livvakt snarare än som "biträdande sekreterare":

"Da Sahlin i april deltok på en debatt i regi av tankesmien Agenda i Oslo, var livvakten med.
– Jeg må nok ha med meg livvakt, sa hun til Aftenposten da."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Mona-Sahlin---Segregeringen-i-Sverige-er-farlig-8434262.html
http://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2016/05/04/195214907/mona-sahlin-trikset-med-livvaktlonn

Det hela verkar onekligen rätt konstigt.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
En del experter och journalister framhåller vilket fantastiskt arbete Mona Sahlin åstadkommit som samordnare , men ingen kan ge något konkret exempel på vad.
Hon har väl presterat samma sak som hon gjorde som integrationsminister , dvs ingenting.

Istället tyder mycket på att hon förskingrat skattemedel , som gått till en älskares lyxkonsumtion.

Det var ju nån expert som igår skrev vilket fantastiskt arbete hon gjort, hittar det inte nu, men kan det vara någon som avlönats iom hennes jobb som samordnare?
Citera
2016-05-05, 11:38
Medlem
"Jag är banne mej ingen fifflare" - ja, så kan det gå. Det ska bli intressant och se om det blir någon fortsättning, jag utgår ifrån att om det bara rör sex så blir det väl inte det iom att dom fällde elefanten med ett skott; men utgår ifrån att om det faktiskt försnillats pengar så kommer det att fortsätta.

Alla djur är jämlika. Fast vissa är lite mer jämlika. Eller vad nu grisarna skrev på ladan. Kommunal, Margot Wallström osv. Därtill alla politiska fjaskon.

Löfven sover nog inte gott om natten, detta måste ju va den sämsta regeringen någonsin.
Citera
2016-05-05, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Löfven har ju ett formidabelt guldläge nu. Han har ett straffsparksläge mot en svårt skadad målvakt.

"Inom socialdemokratin tolererar vi inte maktmissbruk och mygel. Vi sätter alltid ärlighet och strävsamhet i fokus osv osv"

"Mona Sahlin är polisanmäld och vi ska vända på varenda tuva för att granska och döma henne för hennes oegentligheter"

Med ett sådant utspel skulle han kunna ge partiet en rejäl skjuts och skapa förtroende hos sina väljare.

Något säger mig dock att han istället kommer att rosa henne för hennes idoga arbete och se det som en förlust för landet. Och på så vis bara spä på föraktet för politiker och myndugheter och förvärra läget för hans parti.
Du har helt rätt, det är så här halv-svetsaren Löfven BORDE agera. Socialdemokratins slagord har traditionellt varit yrkesheder & bekämpning av skattefiffel, rättvis skattepolitik, utjämning av klyftor osv. Vem tror på detta idag? S har tappat sin själ, precis som MP. Och övriga riksdagspartier när jag tänker efter.

Kaplan hade "demokratiska värderingar" enligt Lill-Frippe. Mona har gjort ett "fantastiskt arbete" som terrorsamordnare. Att det myglas, ljugs och fifflas bakom kulisserna är inte så noga. Dessa djäfla myglare får klappar på axeln av sina chefer, ända till någon journalist (ev) upptäcker dem. Då ska det ändå bedyras att lögnarna "egentligen" var alldeles utomordentligt kompetenta och rekorderliga.

Vad hände med de gamla hederliga metoderna mot tjyvar och fifflare, som tjära och fjädrar? Löpa gatulopp? Stupstocken? Jag vill veta!
Citera
2016-05-05, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det var ju nån expert som igår skrev vilket fantastiskt arbete hon gjort, hittar det inte nu, men kan det vara någon som avlönats iom hennes jobb som samordnare?

Ja Magnus Ranstorp ingår i hennes referensgrupp , så det förklarar ju varför han skryter med hennes sk kvaliteter.
Citera
2016-05-05, 11:45
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Även begåvningsreserven Mona förstår att det är bedrägligt att formulera sig som hon gjorde. Det är inget svårt att skriva ett intyg, om man är osäker på vad lönen är skickar man ett mail till den som vet detta och får svar.

Ja, MS förstod precis vad hon gjorde. Det är naturligtvis omöjligt att få det till att det skulle handla om slarv. Bara det att intyget användes säger det mesta. Om det endast hade handlat om slarv från MSs sida så borde den "rekorderlige" och "hederlige" HLS ha noterat slarvet och bett MS korrigera det. I min värld kan jag inte se någon annan tolkning än att hopkoket (a.k.a. intyget) var ett gemensamt initiativ och skapat i samförstånd. Att HLS ville ha intyget, att HLS behövde intyget är inga konstigheter. Det förstår vem som helst men jag förstår fortfarande inte varför MS skrev intyget.

VARFÖR SKREV MONA SAHLIN INTYGET?
En teori är att MS bara ville vara lite snäll mot en medarbetare men det finns ju gränser för hur dumsnäll man kan/får vara. MS var ju HLSs chef. Skulle HLS bara ha knatat in på MSs kontor och bett MS begå ett brott där det finns fängelse på skalan och MS glatt accepterat? Jag tror det finns väldigt få gränser för den mängd idioti som MS besitter men jag tror detta är en.

En annan teori är kärlek eller liknande men jag har inte sett något som stödjer den teorin.

En tredje teori är ju pengar. Att HLS hade ekonomiska motiv till att använda intyget är uppenbart men om det fanns ekonomiska motiv för MS att skriva intyget så är ju frågan hur dessa såg ut. Fick hon cash i handen? Någon annan sorts uppgörelse? MS är ju inte direkt någon fattiglapp så vad skulle en eventuell summa kunna tänkas vara? Jag vet inte men den här teorin känns lite långsökt.

En fjärde teori är någon form av utpressning. -"Skriv intyget or else..." men det känns verkligen som en långsökt teori. Jag läste en uppgift om att MS varit med på en visning av lägenheten och om den stämmer så blir det extremt märkligt.

En femte teori skulle kanske kunna vara att HLS på något sätt dragit in MS i allt mer skumma affärer och att det som började med något oskyldigt sprungit iväg och blivit något riktigt snaskigt. Intyget är bara då en liten del i det stora hela. Dock är detta rena fantasier men jag kommer inte på något bättre.

En sjätte teori kanske är... ja... vad? Jag har (nästan) slut på fantasi. MS fick en uppenbarelse av en unicorn som hette Mustafa och rökandes cigarr överlämnade ett pergament skrivet av Tuttankamon där det, på kinesiska, stod att MS skulle skriva intyget.

Jag tror att vi skulle få vädligt många svar om vi bara kunde få reda på varför MS skrev det där intyget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in