Citat:
Ursprungligen postat av
Radiopsykologen
Ang. Trump så är det galet att följa, jag försöker följa så mycket jag bara kan, men trots att jag lägger osunt mycket tid på det så känns det alltid som man ligger efter, det händer så sjukt mycket hela tiden!
Man jobbar och är upptagen några dagar och när man får tid över igen så är han redan färdig som kandidat!
Ja, man får lägga ner allt annat läsande, och tittande på TV-serier och filmer och sånt, om man ska hinna med. Å andra sidan ger Trump allt man behöver i ett paket: drama, komedi, nyheter, osv.
Citat:
Nu återstår bara att spekulera och drömma om hur världen kommer se ut framöver med Mr. Trump som världens mäktigaste man
Ja, det kommer ju inte att bli mindre drama när han sitter i Vita Huset. Det kommer ju att finnas en massa etablissemangspolitiker i kongressen som kommer att göra allt för att motarbeta honom och hans förslag. Hur kommer han att hantera det?
Och hela världen är i en enda röra, f.f.a. tack vare decennier av just USA:s egna utrikespolitik, som varit helt vansinnig. Trump är enda chansen att få någon ordning på eländet. Så äntligen så kommer någon som tar sig an problemen med rätt inställning. Men även så, hur långt kan han komma?
Det slog mig förresten just att Trump inte bara blir världens mäktigaste man utan kan bli världshistoriens mäktigaste man.