Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-05, 07:35
Medlem
CNN är för roliga, de bjuder in massa "experter", mest samma ansikten dagarna igenom. Alla utom de få som stödjer Trump blir bittrare o bittrare för varje timma, massa dramaqueens och en o annan gubbe som absolut inte skall rösta på Trump även om de är republikaner, men va fasen, dessa tyckare tillhör inte de gräsrötter som gör Trump till den vinnare han är. Dom fattar inte att dom retar upp osäkra väljare som går till Trump kanske p g a deras envetna dissade, dom himlar med ögonen o faaaaaattar inte hur folk kan stödja Trump, underbart att se dessa loosers.

Media o PK är likadana i alla demokratier verkar det som, lika självbelåtna typer som vet allt......

Återigen säger jag, stoppas han inte av NWO så vinner han, det är inte avgörandet vilken partikostym han sitter i eller vad som kommer ur hans mun, nej det är hans sätt att agera och kommunicera, förstå missnöje, se problem och fånga upp möjligheter - folk har ett uppdämt behov att ge igen, det sitter i våra gener!

För några timmar sen satt två sk konservativa herrar på länk till CNN och såg ut som sura russin i facen, en skulle avstå att rösta den andre skulle välja Hillary, namnen var Klein och Wimestein...... bara det säger ju allt, det gav troligen några 10.000 tals nya röster till Trump.
2016-05-05, 07:58
Medlem
Gutss avatar
Måste bara säga hur sjukt imponerad jag är över Trump och hans kampanj!

Såååå många som pratar skit om honom och underskattar honom, det är säkert samma personer som idag säger "han har ingen chans mot Clinton" som förut sa "han har ingen chans mot Bush eller Rubio eller Cruz". Men Trump klarar sig alltid. Det är en revolution.

Jag tror på fullaste allvar att Trump kommer att slå Clinton. De flesta mätningar (även om han har vunnit någon enstaka) kanske fortfarande visar att Clinton leder lite grann, men som man brukar säga "Trump har inte ens börjat med Hillary."

Hur sugna är egentligen FOLKET på att rösta på etablissemanget? Hur sugna är Bernies väljare på att välja ELITENS kandidat, den som är sponsrad av de stora bankerna och Wall Street? Donald Trump kommer totalt alfa upp och DOMINERA Hillary i debatter, han kommer att stiga i alla mätningar och bli mer presidential (han har redan börjat genom att prata gott om Cruz).
2016-05-05, 08:25
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Precis alla (vare sig de är för eller emot) har förstått att Trump representerar en revolution av sällan skådad omfattning. Alla utom den förvirrade gubbstrutten Ron Paul. Enligt honom är det ingen skillnad på Trump och Hillary:

Ron Paul: "More Of The Same" With Clinton or Trump; "I'll Vote For An Alternative Party"

Jag har viss förståelse för folk som satte sitt hopp till Ron Paul, när det inte fanns något som helst annat att hoppas på. Men t.o.m. för er borde det nu vara uppenbart att han är en gaggig gubbe helt ur kontakt med verkligheten. Visst är ungefär hälften av vad han säger vettigt och stundtals briljant, men eftersom han saknar helikoptervy över verkligheten (det fattas nått kugghjul) är den andra hälften rena tokstollerier.
2016-05-05, 08:37
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guts
Måste bara säga hur sjukt imponerad jag är över Trump och hans kampanj!

Såååå många som pratar skit om honom och underskattar honom, det är säkert samma personer som idag säger "han har ingen chans mot Clinton" som förut sa "han har ingen chans mot Bush eller Rubio eller Cruz". Men Trump klarar sig alltid. Det är en revolution.

Så är det. Här är ett klipp från juni 2015 för att ge lite perspektiv på det hela. Ann Coulter säger att Trump har bäst chans att vinna valet, och hon blir fullkomligt utskrattad:

http://www.realclearpolitics.com/video/2016/05/04/flashback_june_2015_bill_maher__his_audience_laugh _at_ann_coulter_for_saying_trump_could_win.html

Skrattar bäst som skrattar sist.
2016-05-05, 08:42
Medlem
teflonpannan69s avatar
Om någon tycker att Trumpfenomenet är fascinerande, men inte riktigt har lyckats sätta fingret på varför han lyckas, så rekommenderar jag er att läsa Scott Adams blogg, http://blog.dilbert.com/ där han på ett enkelt och roligt sätt förklarar Trumps strategi och medmera.
2016-05-05, 08:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Donald Trump on Wednesday said that he would consider making Sen. Ted Cruz (R-Texas) his running mate.

“I respect Ted,” he told host Bill O’Reilly on Fox News’ “The O’Reilly Factor." "He was a very strong competitor. He really competed hard and tough."

Yes!
Du kan nog torka bort yeset och det efterblivna flinet från ansiktet...

Cruz lär vara den siste Trump funderar på. Trump svarar alltid så där. Han svarade precis likadant när de frågade om Rubio efter han hoppade av.

Alla som arbetat med Cruz vittnar om att han är helt omöjlig att samarbeta med, att han är en tjurig jävel som inte kan kompromissa. Så långt ifrån typen Trump söker som det bara går att komma. Trump kommer att välja en person han litar på, som han vet att han kan samarbeta med, en person som är lojal och pålitlig.
2016-05-05, 08:48
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Precis alla (vare sig de är för eller emot) har förstått att Trump representerar en revolution av sällan skådad omfattning. Alla utom den förvirrade gubbstrutten Ron Paul. Enligt honom är det ingen skillnad på Trump och Hillary:

Ron Paul: "More Of The Same" With Clinton or Trump; "I'll Vote For An Alternative Party"

Jag har viss förståelse för folk som satte sitt hopp till Ron Paul, när det inte fanns något som helst annat att hoppas på. Men t.o.m. för er borde det nu vara uppenbart att han är en gaggig gubbe helt ur kontakt med verkligheten. Visst är ungefär hälften av vad han säger vettigt och stundtals briljant, men eftersom han saknar helikoptervy över verkligheten (det fattas nått kugghjul) är den andra hälften rena tokstollerier.
Ron Paul verkar vara arketypen för det som nedsättande brukar kallas för "pojkrumsliberaler" eller "autistlibertarianer". Fullständigt fastlåst i den "rena läran". Oförmögen att se nyanser, oförmögen till någon form av pragmatism. Det finns inga "steg på vägen", det finns inget bättre eller sämre. Det är 100% renlärig libertarianism som gäller. Allt som inte är det är "lika dåligt".
Senast redigerad av baggebo1 2016-05-05 kl. 08:56.
2016-05-05, 08:55
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Kasich kunde inte låta bli att släppa sin Star Wars anti-Trump ad, tre timmar innan han hoppade av. Jag menar, det var ju den 4:e maj igår, Star Wars-dagen:

https://twitter.com/JohnKasich/status/727857489870393344

Fast den fyndiga hastaggen #MayThe4thBeWithYou ger mig lite andra associationer när den används av Kasich:

Må alltid fjärdeplatsen vara med dig!
2016-05-05, 08:59
Medlem
godhetsapostelns avatar
"Det är ju inte så enkelt. De kan fortfarande försöka få fram nya kandidater." En del människor inser inte när dom har förlorat ansiktet.

Varför skulle Trump tillfråga lämpliga VP kandidater innan det är klart? Med för få delegater för egen majoritet hade det behövts utrymme för kompromisser. Nu är saken klar och han kan välja fritt själv.

Jag tror fortfarande på en kvinna som VP. Vid något tillfälle vet jag att han fick frågan "kommer det att behövas en kvinna som VP" och Trump svarade ordagrant "I think so...". Det innebär inte att det blir så...bara att det är en av banorna DT funderar över.
Jag tror också att det är lättare att vinna över (intelligenta) kvinnor än t.ex. svarta som med sin låga IQ röstar som dom blivit tillsagda i kyrkan (grupperna i stort..inte enskilda individer).
2016-05-05, 09:12
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ron Paul verkar vara arketypen för det som nedsättande brukar kallas för "pojkrumsliberaler" eller "autistlibertarianer". Fullständigt fastlåst i den "rena läran". Oförmögen att se nyanser, oförmögen till någon form av pragmatism. Det finns inga "steg på vägen", det finns inget bättre eller sämre. Det är 100% renlärig libertarianism som gäller. Allt som inte är det är "lika dåligt".
han är så extremt fanatisk att han aldrig brutalt överfallit och rånat någon enda människa! Inte miljoner, inte några hundra, inte någon enda. Kan du tänka dig något mer hemskt än en politiker som säger att du har rätt att slippa utsättas för andras tvång och levt hela sitt liv utan att göra ett enda undantag från det. Du gillar ju bara politiker som stjäl det mesta av dina pengar, hotar kasta dig i fängelset och totalförstör samhället med sina hänsynslösa diktat. Du är så sjuk i huvet som hatar de enda som älskar dig och älskar de som hatar dig. Detta destruktiva västerländska självhat och slavmoral.

När Trump räknadee upp rivaler han besegrat aå nämnde han Rand Paul med en föraktfull grimage. Trump har vad jag vet aldrig sagt någonting som lutar åt libertarianskt håll. Han vill ta maximal makt och använda alla medel för att nå sina mål, som han hittar på som han vill. Andra kan bara hoppas på nåd.
Senast redigerad av Fri 2016-05-05 kl. 09:29.
2016-05-05, 09:13
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
PK-rasismen är så extremt hårt ingrodd i nordkoreasverige att det gör det mycket tydligt varför Trump så enkelt besegrar alla motståndare. PK-rasisterna ljuger för sig själva att en ras = en röst. Demisslyckas så katastrofalt därför att de har fel. De förnekar t.o.m. att det skulle existera rätt och fel. De är så sjukt dumma i huvet och verklighetsförnekande att de borde läggas in på klinik. Grundlurade idiotsvenskar upprepar ständigt här att Trump vinner om han utser en nigger eller spanjack eller hona till VP. Den lurade idioten ignorerar komplett alla mänskliga egenskaper och förmågor och all politisk vilja, och är dresseead som en pudelmatt uteslutande fixera sig på hudfärg och etnicitet, vilket är komplett irrelevant. Redan idag kommer en ny lurad idiot här att upprepa sitt indoktrinerade mantra: "Om Trump utser en niggerhona till VP så vinner han, för niggerhonor är inte människor, de är en insektskoloni som tanklöst individlöst röstar på den som ser mest ut som man själv." PK-rasismen har en sämre människosyn än nazismen.

Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
"Det är ju inte så enkelt. De kan fortfarande försöka få fram nya kandidater." En del människor inser inte när dom har förlorat ansiktet.

Varför skulle Trump tillfråga lämpliga VP kandidater innan det är klart? Med för få delegater för egen majoritet hade det behövts utrymme för kompromisser. Nu är saken klar och han kan välja fritt själv.

Jag tror fortfarande på en kvinna som VP. Vid något tillfälle vet jag att han fick frågan "kommer det att behövas en kvinna som VP" och Trump svarade ordagrant "I think so...". Det innebär inte att det blir så...bara att det är en av banorna DT funderar över.
Jag tror också att det är lättare att vinna över (intelligenta) kvinnor än t.ex. svarta som med sin låga IQ röstar som dom blivit tillsagda i kyrkan (grupperna i stort..inte enskilda individer).
Dryga två timmar.
2016-05-05, 09:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Tvärtom har trump bevisat majoritetsvalsystemets förträfflighet. Att väljarna utser EN PERSON och inte en anonym partibyråkrati.

Du kan få det med ett flerpartisystem också, det jag syftar till är att det inte funkar med två partier som internt är så splittrade att de inte ens klarar av att ställa sig bakom sin representant.

Citat:
Du vet ju själv hur alla medlemmar i alla partier i Sverige är komplett maktlösa. När de röstar mot t.ex. Decemberöverenskommelsen på partikongresserna så ignorerar partiledningen helt enkelt deras beslut.

Du har exakt samma problem i kongressen i USA så det skiljer sig inte mellan USA och Sverige men det som behövs är att försöka bli av med polariseringen och den polarisering vi ser i Sverige är tack vare blockpolitiken som liknar det amerikanska tvåpartisystemet.

Hade det funnits 3+ partier i kongressen så hade Trump kunnat ställt upp i det parti som han inte behöver agera likt Janus för att bli vald endast för att politiken och paritet som han ställer upp för är så trasigt internt att det hyser allt från konservativa och reaktionära till tvättäkta fascister och nazister, för vad tror du händer om det faktiskt visar sig att allt han har sagt fram tills nu endast är för att få folk att välja honom för att senare köra 100% på en helt annan politik när han inte längre behöver vara otydlig för att på så sätt locka till sig alla inom det republikanska partiet?

Jo folk kommer att antingen att neka det eller gråta ut om hur fel eller rätt de hade, så i slutändan så är ett multipartisystem bättre än ett tvåpartisystem då tvåpartisystemet leder till polarisering av det politiska och interna problem inom partierna som existerar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in